Bloggen is hip, vooral vanuit Bulgarije


Advertisement
Bulgaria's flag
Europe » Bulgaria » Sofia City » Sofia
October 18th 2007
Published: October 22nd 2007
Edit Blog Post

Helleu Eindelijk een blog, dus geen onleesbare mails meer enzo...Voor alle duidelijkheid; ik vertoef nog steeds in Bulgarije waar de zon ondertussen weer is gaan schijnen. Vandaag was het echt een ongelofelijk productieve dag: ik heb mijn kamer opgeruimd en mijn huur betaald. (Naar Bulgaarse normen is dat ongeveer het meeste wat je geregeld krijgt in 24uur, ik was verbaasd dat we geen formulieren moesten invullen om je kamer te mógen opruimen) Verder beginnen de mailtjes binnen te druppelen over de courses die ik ga volgen, en ja de eerste begint volgende week om 2u smiddags, (2uur s'ochtends voor mijn ritme hier). Eergisteren, tijdens een van onze zwerftochten in het centrum, stootten we op de love bridge. Op deze brug worden geregeld tentoostelling gehouden en deze maand is er een exposititie een kerel die landschappen uit de lucht fotografeerd echt super cool. Na dit culterele intermezzo bleven we in de sophisticated mood en matsten we een super vet restaurant met onze luidruchtige aanwezigheid... Om dit burgerlijke gedoe te compenseren werd er, eens terug in studentski grad, het veel te zieke drankspelletje suicide six gespeeld met een dodelijke mix tussen bier en wodka. Het resultaat is op een van de foto s te bewonderen waarop twee vage figuren (Emil en James) de onderburen een plezier doen door hun half verteerde culinaire maaginhoud op hun balkon te droppen. (ja, mama en papa merk op dat ik nog nuchter genoeg was om de foto te nemen)Verder heb ik een paar dagen de meest typische date gehad; ik heb met een bulgaars meisje in een trapbootje gezeten op een vijvertje in het centrum van Sofia, echt mierzoet.Een week geleden moest ik trouwens naar de kapper, dus ik begon een zoektocht naar een engels sprekende kapster. De kans was echter klein dat ik die zou vinden aangezien zelfs de belgische kapsters het al erg lastig hebben met hun eigen taal... Toen kwam mijn reddende engel: Barbara, een frans meisje die zei dat ze haar eigen haar altijd zelf knipte en dat het haar van iemand anders dus relatief makkelijk moest gaan. De volgende dag stond ik om 12u voor haar deur en tot mijn grote vreugde had ze zelfs een uitgebreid ontbijt klaargemaakt. Een half uurtje daarna was ik oprecht tevreden over mijn kapsel, net als over het ontbijtje trouwens...Afgelopen weekend zijn we dan met ongeveer 40 erasmus studenten naar de bergen gereisd. We logeerden in een huisje tegen de Griekse grens; een en al gezelligheid natuurlijk. Tegen een uurtje of 11 had James het iets te gezellig gemaakt en legden we hem in bed, waarna we bedachten dat dit toch net iets te makkelijk was. Dus besloten we om onze creativiteit los te laten op zijn gelaat; ik ben tenslotte niet voor niets 5 jaar naar de Steinerschool gegaan...
De volgende dag bezochten we een typisch Bulgaars dorpje waar we meteen de atractie van de dag waren. Een vrouwtje nodigde ons prompt uit voor thee en koekjes in haar huisje; erg lief allemaal.

Dat waren de dingetjes een beetje de afgelopen dagen....
kussen/groeten/en vriendschappelijke schouderklopjes


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



22nd October 2007

Sweet dude, ..sweet Vermaakt uwe zelfe daar! Maar dat komt allemaal wel goed vermoed ik zo.. Heb je overigens al een bickey pusher gevonden? Ik ben inmiddels bevriend geraakt met de onze hier in Maastricht en moet nu elke keer verplichte praatjes houden over het weer en de vakantie, in plaats van even snel een light burgertje te halen.. Yoe!
22nd October 2007

Bloggen is hip
Ohhhh... Wat hip!! Bloggen is sooooooo ontzettend NOW...en dan te bedenken dat je heel je leven ZONDER blog hebt geleefd...jeses, dat kan je je toch niet meer inbeelden! (hee, euh pjotr...dat lief vrouwtje is toch niet dat meisje waar je op het forum over loopt te stoeffen he!!??)
22nd October 2007

Billy, klinkt potverdomme zwaar daar, om 2 uur al studeren is niet mats, hier beginnen we gewoon om 7 uur savonds :) al zou ik bijzonder graag een frans ontbijtje verorberen. Enjoy je leventje daar en spreek je snel! Ciao
23rd October 2007

Baas
pieter van jouw horen we ondertussen meer dan van emil, wel weer een karateristieke houding zo over het balkon verder klinkt het allemaal zeer goed. Tot januari 18-21. Kom ik even wat cultuur snuiven. Hallee
2nd November 2007

Jo Pierke, hoe is 't nou? Toch mats dat je een blog hebt gemaakt, want dat is leuk, voornamelijk om te lezen! Geniet van het 'studeren' daar...
5th November 2007

Héjj Neefje!
Héjj Neefje! Heel grappige tekst, en foto's! Zélfs nonkel Kris moest erom lachen! =D Maak er een FééST van! Margo en de familie Bertels!

Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0397s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb