Bulgarien

Europe » Bulgaria » East
July 5th 2009
Published: July 5th 2009

Togstation i SofiaTogstation i SofiaTogstation i Sofia

En ret saa traet Mette paa banegaarden i Sofia.
Saa er vi taget tul Bulgarien, og her er bare skoent.

Dog startede det med en 28,5 times togtur, hvilket var meget haardt.

Vi startede med at tage fra Graekenland mod Sofia som er Bulgariens hovedstad.

Vi tog et nattog, hvor vi fik en sovekupe (Saa vi har proevet at sove i en sovekupe nu ;-))
Desvaerre var der ikke mindre end 2 paskontroller, hvoraf den ene tog 1 time! Dette var ret ubehageligt, da det skete klokken 3 om natten, saa vi fik ikke meget mere end et par timers soevn.
Da vi endelig kom til Sofia, var toget 2 timer forsinket, saa vi missede vores tog til Burgas. Heldigvis gik der et andet tog 1 1/2 time senere.
Vi kom ombord paa toget og begyndte at koere mod Burgas. Toget var af aeldre dato med kupeer, og vinduer der ikke ville blive nede.
Det gik saa hverkend vaerre eller bedre end at dette tog fik problemer med stoemforsyningen, saa hvad der skulle have vaeret en 6 1/2 times tur, blev til en 9 timers tur i stedet - og vi havde ikke faaet noget ordentligt at spise med! Puha, det var en haard tur.

Men
BittelilleBittelilleBittelille

Den mindste McDonalds vi nogensinde har set - den var godt nok lille.
nu er vi ankommet her til Elenite, hvor vi har en lille lejlighed i et stort boligkompleks. Her er bare rigtig dejligt, og vejret er godt (Der har dog vaeret lidt overskyet og noget torden.), saa nu skal vi slappe af lidt, foer turen gaar tilbage til Danmark. Vi er godt nok ogsaa ved at vaere traette :-)

Haaber at I har det godt og passer godt paa hinanden :-)

Kaerlig hilsen
Henrik og Mette

Mod BurgasMod Burgas
Mod Burgas

Saa er vi godt paa vej mod Burgas.
Endelig paa hotelletEndelig paa hotellet
Endelig paa hotellet

Saa er vi endelig ankommet paa hotellet.
TraetTraet
Traet

Ja, vi var godt traette efter den lange tur.
UdsigtUdsigt
Udsigt

Heldigvis har vi en okay udsigt fra altanen over Sortehavet.
MetteMette
Mette

I lejligheden, ved siden af noget vi har savnet meget - et koeleskab!
Saa skal der tegnes.Saa skal der tegnes.
Saa skal der tegnes.

Og skrives point op for 500 - et spil vi har spillet rigtig meget ;-)
Oel skal der til...Oel skal der til...
Oel skal der til...

...og gerne af den lokale/nationale slags :-)

5th July 2009

Bulgarien
Hej Mette og Henrik nu må i nyde at være i et nyt land og prøve at slappe af oven på den lange tur. Vi glæder os til at se jer hjemme engang, når I er blevet mætte af at rejse rundt. Vi har stadig varmt vejr og har nyt det i sommerhuset , Ronja har været ude i vandet for at blive kølet af ,det kunne hun lide. Jeg starter igen på arbejde imorgen 1 uge frem, så er der sommerferie k.h. Mor
7th July 2009

Tog
Hej med jer - som tidligere nævnt er der altså noget med jer og tog. Godt de andre passagerer ikke vidste at det måske var jer der var skyld i alle de forsinkelser :-) sikke dog en tur.. Utrolig at tiden er gået så hurtig, jeg syntes først lige i er rejst men jeg kan godt forstå hvis i er forpustet med alle de oplevelser i har fået med i bagagen. Rigtig god tur hjem, vi ses lige pludselig. Mange kærlige hilsner fra Winnie

Tot: 0.069s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0416s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb