Home Sweet Home


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » Antwerp Province » Antwerp
September 1st 2010
Published: September 4th 2010
Edit Blog Post

In de ochtend merk je goed dat het einde van de zomer nadert. Het is kil en de dauw heeft alles doorweekt. Ik pak een gedeelte in maar laat de tent nog even wat zonnestralen opvangen. Men ontbijt is miniem wat ik begin aan men laatste broodsneden. Er komt nog een Nederlander een praatje maken die vorig jaar naar Santiago reed. Ik stel de GPS in op wandelen in de hoop niet meer op voor fietsers verboden wegen te komen. Ik vind al snel een supermarktje en ik koop nog wat croissants als extra ontbijt. De wandelroute brengt me over rustige weggetjes door Nederland, soms gaat het onverhard maar het is goed te doen. Ik had deze functie al eender moeten uitproberen. Net bereiken van de Belgische grens duurt langer dan verwacht maar iets na 13u sta ik terug in men eigen land. Ik kan nog een tijdje over een rustig bospad vooraleer ik in Arendonk pauzeer. Het is raar om overal de wit-rode nummerplaten te zien, de radio, het terug verstaan van de mensen. Ik sms het thuisfront nog even met men laatste locatie. Na Turnhout zit ik voor meer dan 20km op een drukke baan tot Westmalle. Er komt nog een wielertoerist naast me voor een kort praatje. Na Westmalle kan ik terug via wat kleinere weggetjes. Uiteindelijk kom ik op een zandweg met hier en daar ferme plassen en dan weer mul zand. Vlot gaat anders. Als ik in Brasschaat ben, is het echt allemaal wel bekend terrein. Toch ontdek ik via de GPS wat nieuwe kleine weggetjes. Ik was vergeten hoe druk het hier was, ik moet echt wennen aan het verkeer. Ik beland nog een stukje op de LF2 voor ik Ekeren binnenrijd. Nu is het helemaal vertrouw en wat later sta ik thuis voor de deur. Het is een hartelijk weerzien met de familie. Het is wat onwennig om thuis te zijn. Niet meer rondtrekken en te zoeken naar eten en slaapplek, de elementen ontvluchten, genieten van de prachtige uitzichten, ontmoetingen met mensen,… Ik heb er een geweldig avontuur opzitten en het is goed om thuis te zijn. Maar de wereld is nog erg groot en wacht om verkend te worden…

8452,74km, 105 dagen, 12 landen.

Advertisement



Tot: 0.219s; Tpl: 0.009s; cc: 16; qc: 64; dbt: 0.0908s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb