13.den - presun brest - kamieniuky


Advertisement
Belarus' flag
Europe » Belarus » Brest Voblast » Brest
May 13th 2014
Published: May 23rd 2014
Edit Blog Post

Rano v pohodicke budicek o 9/00. Pomalicky pobalenie a smer recepcia vyplatit ubytko.

Na recepcii chalan, anglicky uplne hovno. Vyplacam ubytko (drbovci cez vikend uctuju vacsiu sumu ako cez tyzden), pytam svoju registraciu. Chalan kuka,ze co chcem, ma presvieca ,ze registracia netreba. Vola majitelke (vcera bola na recepcii cca 28 rocna baba). Mam vraj pockat. Ok pohodicka, mam cas.

Prichadza majitelka (ang velmi slaba,horsie nez ja), opat ma presvieca,ze registracia netreba. Niekam vola, zachvilu,ze oni o registracii nevedeli. Tak ma posiela s chalanom na registracny urad. Po prichode chalan uplne strateny, nevi kam ma ist, nechava ma cakat, prichadza majitelka. Po 2 hodinach zistene,ze som sa mal registrovat uz sobotu, bo sobotu povazuju za pracovny den, ked den pred tym je sviatok. Podla mojich vypoctov som mal mat registraciu vcera (pondelok), co mi napisala aj pica z jedneho webu.

Medzi tym majitelku dobre dodrbali,ze ma nezaregistrovala ale to nic nemenilo na tom,ze budem platit pokutu za jeden den. Davam jej peniaze, plati moju pokutu,dal som jej 90 000,pokuta stala 75 000, stale mi vysi 15 000br, vraj to je na dalsi stempel co budem platit,ked vybavy ostatne papiere.

Odchadzame nazad na hostel, bo majitelka musi ist vybavit rozne papiere aby ma mohla zaregistrovat. Po hodine a pol ideme nazad na registraciu, tam cakam dalsie dve hodiny. Majitelka je v kancli asi pol hodinu, potom mi oznamuje,ze mam ist na radu ja,vypisat neaky protokol, daju mi stempel a vybavene. Ona odchadza a mna tam nechava sameho.

Uradnicka len rusky ale dorozumeli sme sa dako. Vypisujeme formular, klasika, meno, zamestanie,stav. Davam asi 8 podpisov, dostavam konecne razitko. Uradnicka ma posiela do dalsich dveri, kde mam dostat dalsie razitko. jasne, ze policajt tam uz davno neni (uz je 16/00,koncia o 17/00). Po 45.min. sa dalsia uradnicka co bola na pokladne nadomnou zlutovala, zobrala kluce od kanclu policajta a dala mi posledne razitko. Samozrejem,ze este platim 25 000br, co som ani nemal ale pica z hostelu to nezaplatila. Suma sumarum, 6,5hodin zabitych na byrokratickom urade s picou z hostelu, ktora so mnou na hostele komunikovala pomocou googlu translator.

Chybu som spravil,ze som im hned vyplatil ubytko, mal som im dat prachy az po registracii ale zas kto vedel, ze to bude taketo komplikovane.

Uradnicky na urade boli v pohode, ziadne stresy, posrandovali. Len kurva dlho to trvalo vdaka jebnutej pice z hostelu.

Po tejto skusenosti Dream hostel v breste neodporucam. Staff anglicky nevie (kokot ani nevedel co to je checkout,ked som sa pytal dokedy treba vypratat izbu). Dvojite ceny cez vikend, hlavne ze na webe je napisane 12euro, registraciu nerobia, a ak ju aj urobia biju sa do prs,ze oni to platit nebudu (ked som este nevedel,ze budem platit pokutu,mi bolo povedane,ze si to zaplatim sam)

V skratke prebieha registracia takto, clovek dojde do pokladne, zaplati, ide do dalsieho kanclu pre razitko,po tomto razitku ide do posledneho kanclu pre dalsie razitko.

Na urade som uz rozmyslal, co spravim ked nestihne posledny bus do kamieniuky, kedze som bol dost nasranozufaly,plan bol chytit vlak do terespolu a odtial ist stopom domov, drbat na cele bielorusko aj s polskom.

Ja debil,ze som nenapisal CS v Minsku nech mi spravy registraciu on, som ho tym nechcel zatazovat. Ale co mi hovoril, mala to byt v Minsku zalezitost 10.minut (pica z hostelu to vybavovala 6,5 hodiny). Skoda,ze sa mi s tym ponukol az v sobotu pred odchodom, keby mam viac casu, tak to vyuzijem a v breste splasim neakeho dalsieho couchsurfera.

Totalne vyhladovany (nebolo kedy jest,bo furt som bud cakal na urade abo v hosteli) prichadzam na bus stanicu, kupujem listok do kamieniuky, menim peniaze. Tu som musel dat aj svoj pas, mlada baba mi nieco hovorila ale nerozumel som jej cez skolo, este ,ze za mnou stala dalsia ochotna baba a tlmocila. Kurz bol 13 820, vcera ked som pozeral tak bol 13 700. Fakt sa neoplati vytahovat peniaze z bankomatu (kurz 13 500).

V buse by sa malo sediet podla miesteniek na listku ale nikto to nikde neriesi, iba tu dve brzdy to zacali riesit. Hlavne,ze sa dovalili 2 min pred odchdom, tak kvoli nim si cely bus musel presadat.

Cesta v pohode. Do cielovej stanice z plneho busu isli len traja ludia vratane mna.

Na bus zastavke ,zistujem od mladeho paru ,kde sa tu da ubytovat, bo dazd vysi na vlasku,stan nebudem riskovat.

Nasmerovali ma do centra dediny. Hotel v pohode, recepcna tiez, len mi napisala dve sumy 331k br a 221br. Davam jej 400k, vydavami 100k, ostatne jej mam doplatit, bo nema drobne.

Po sprche, idem do caffe na veceru smer narodny park. Akurat tu volaky domaci nieco oslavuju, tak dost hlucno. jedlo fajnove.

Po navrate do hotela,sa pytam kolko mam doplatit,21k br,davam jej peniaze,v tom mi ona dava este 100k br. Uz som pochopil preco mi napisala dve sumy, prva platila ak by boli dve osoby na izbe, druha ak je jedna.

spusta sa daz, zalieham do postele a zaspavam.

jaj na hosteli konecne niekto mal kabel aky mi pasuje do mp3,tak trochu dobita baterka.

naklady(1euro = 13 502 br, br = bielorusky rubel)

2 x dream hostel 8 dorm - 400 000br
registracia na urade - 115 000br (pokuta za jeden den 75 000br + 25 000br za stempel + 15 000br co ma odrbala majitelka hostelu)
bus brest - kamieniuky - 30 000br
2x makovy kolac + 1x tvarohovy - 20 500br
20x camel cigarety - 283 000br
pivo + zemiaky + maso v hrnci - 90 000br
hotel no.2 v kamieniuky (dve postele,sprcha) - 221 000br
vymena 1 200 000br = 85 euro + 25 300br

foto
http://baca12.minus.com/mb1TW3VKtjtglT
http://baca12.minus.com/mb1TW3VKtjtglT

Advertisement



30th May 2014

ta registracia
je naozaj potrebna? co by sa stalo keby si ju nerobil? to ta naozaj registrovali vsetci CS u ktorych si prespaval? pride mi to absurdne, ked aj v Cine to ma v zasade kazdy na haku u turistov, co by ti spravili pri odchode von z krajiny, zadrzali by ta ci aka pokuta by tam hrozila? lebo ak je to na urovni tej co si platil tak by sa s tym nemalo zmysel unuvat
30th May 2014

ano registracia je potrebna ale iba ak si tam viac ako 5 pracovnych dni, do 5 pracovnych dni netreba. ak ta zaregistruju trebars 5 pracovny den,tak po tomto datume ti zacina plynut dalsia lehota 5.dni dokedy sa musis zasa registrovat. CS ma neregistrovali,v plane som mal len jednu registraciu v hosteli. pokuta bola len za jeden den, za viac dni by bola vacsia. Co hovorili uradnicky tak na hraniciach by som mal velke problemy bez tejto registracie (mimo pokuty,vysetrovanie kde som sa vsade pohyboval atd), resp razitka co sa dava na registracny listok(migracnu kartu,co som vyfasoval pri vstupe do bieloruska). V bielorusku beru zakony velmi vazne.

Tot: 0.118s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 32; dbt: 0.0824s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb