Wien

Austria's flag
Europe » Austria » Vienna
July 10th 2014
Published: July 10th 2014

Donau er en kjent elv som renner gjennom flere store byer i Europa, blant annet gjennom Wien.

Vi hadde en litt merkelig togtur til Wien. For det første var det sykt mange folk som skulle på toget, og heldigvis var det få som hadde reservert seter, så det var om å gjøre og komme seg inn på toget først og få en god sitteplass. På selve toget var det som sagt masse folk, og rett foran oss satt den seks høylytte spanjoler. Og han ene gikk kompisene sine, og alle andre på toget, på nervene. I tillegg var det en som drev og snorket så høyt at han vekket seg selv.

I wien har vi tatt det helt rolig. Egentlig skulle vi også legge oss tidlig den første kvelden, men så kom vi i snakk med en nederlender som inviterte oss ut på en drink. En drink ble til 4 timer og plutselig ble det veldig seint.

Dagen etter dro vi på sightseeing, men glemte kartet, så det ble mer surring rundt i byen på jakt etter severdigheter som kanskje kunne være de vi hadde lest om i reiseguideboken vår. Jeg tror vi fant de fleste og mest kjente. Til slutt endte vi opp på en bar langs Donau kanalen, som hadde solsenger og sand på bakken. Der spiste vi is og duppet av i en times tid, før vi gikk tilbake til hostelet for å ta en kjapp dusj og møtte Lucian, som også var kommet til Wien. Sammen spiste vi middag på en gresk restaurant som hadde sinnsykt god mat. Så gikk vi litt rundt før vi satte oss ned i en park og lekte "tegn og gjett". Det var morsomt. Senere gikk vi på Wien filmfestival hvor vi så begynnelsen av en ballettfilm til ære for Chaplin. Etter en siste drink skiltes våre veier med et løfte om at vi skal møtes igjen, enten om det er i Zagreb, Norge eller London.

Om morgen spiste vi en kjempegod frokost på en restaurant, med egg, ost, agurk, tomat og masse mer. Det ga oss kjempe mye energi, noe som førte til at Synnøve hoppet oppover rulletrappen (med sekken på), og latet som om hun løftet vekter med sekken. Så med godt humør satte vi kursen videre mot Ungarn.

CS - Cecilie

Tot: 0.071s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0455s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb