Popa Paradise, Bocas Del Toro

Published: April 19th 2012

i dag var som tidligere nevnt avreisedag til Bocas del Toro og Popa Paradise resort. Vi sjekket inn på den lokale flyplassen i Panama City og her kan man fint si at sikkerhetskontrollen ikke er mer enn så som så. Gate'n besto av sitteplasser og en dame som forklarte oss hvor vi skulle sette oss. Hun passet på at alle kom med riktig fly. Flyet vi tok var for min del det minste flyet jeg noen gang har flydd. Et lite propellfly med plass til ca 30 personer. Tiltross for min skepsis gikk flyturen veldig fint, vi fikk til og med servering på den lille 50minutters turen. Bocas har egen internasjonal flyplass, å til å være internasjonal var den nok meget annerledes enn hva vi er vant med. Bagasjebånd fantes ikke, en mann kom med bagasjen og en og en måtte gå fram og vise sin håndskrevne bagasjelapp for så å få utlevert kofferten sin. En opplevelse i seg selv etter vår mening.

På flyplassen sto en hyggelig mann og tok i mot oss, han guidet oss hele veien til Popa Paradise resort. For å komme hit tok vi taxi i 10 minutt og båt i 30 minutt, midtveis i turen traff vi på tidenes regnskur, men med over 30 grader var dette igrunn bare deilig. Hotellet er helt øde, ute på en nydelig liten øy. Her er totalt 16 rom, men i dag er vi faktisk de eneste gjestene på hele hotellet. Noe som igjen har betydd mye oppmerksomhet og helt fantastisk service. Vi får alt akkurat som vi vil, når vi vil. Planen er å være her i 4 dager, her skal vi nyte stillheten, bølgeskvulp, sol og fuglesang. Dette må jo bare være livet?😊

For dere der hjemme som prøver å få kontakt med oss: Vi har ikke telefondekning, men har tilgang på tråløst internett når vi er ved bassengområdet, kontakt oss via Viber eller Skype om dere har behov for det, vi skal prøve å passe på telefonen og vis ikke skal vi prøve å ringe dere en gang for dag (alt avhenger av hvor bra nettet funker) 😊

Vi har det iallefall veldig fint, og koser oss masse masse.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.018s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0393s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb