hola!!!


Advertisement
Published: October 5th 2007
Edit Blog Post

Hallo allemaal!!

hier dan eindelijk de blog!! Sorry dat het allemaal zo lang heeft geduurd maar was allemaal erg druk in de eerste paar daagjes!
Anyway....een samenvatting van de afgelopen dagen.....komt ie!!!

De vlucht enzo is allemaal prima verlopen! alles was optijd en ook alle baggage was compleet bij aankomst! YES!!! Super leuk..in het vliegtuig hadden we kleine schermpjes voor ons waar je echt vanalles met kon doen!! films, muziek maar ook spelletjes en tvseries echt super leuk!! gewoon niet genoeg tijd om alles te doen! hahaha!!
maar goed dus aangekomen in Atlanta...daarna door naar panama....vlucht was ook prima (geen toffe schermpje helaas). Bij aankomst werden we(aafke en ik) opgehaald door Allen (de begeleider van Aafke) waarbij we ook gingen slapen die nacht! inmiddels super gaar stappen we de auto in en rijden naar Gamboa (buitenwijk van panama city)...echt hele mooie rit... aan de ene kant van de weg jungle en aan de andere kant het panama kanaal! echt heel indruk wekkend!!
's ochtens wakker gemaakt (om 6uur!!!!) door een stel rare vogels en andere beestje! kijk ik naar buiten en zie dus dat de tuin van deze meneer grenst aan de jungle!! super vet!!! dus Aafke en ik
prepare for take offprepare for take offprepare for take off

Na een grondige check bij douane....wachten bij het vliegtuig
de jungle in natuurlijk!! (hahaha! echt ras biologen!!) Anyway...allemaal leuke insectjes en ook een spoor van leaf cutting ants!! echt heel stoer!!
Daarna begon de hele administrative chaos bij het insituut! na 4 uur van hert kastje naar de muur gestuurd te zijn is het dan toch eindelijk gelukt en zijn aafke en ik ingeschreven!! JEEEJ!!
Na de lunch moest ik alweer afscheid gaan nemen van aafke...zij bleef namelijk bij Allen en ik moest verder naar Bocas! Dus op naar het vliegveld!
Na, met samengeknepen billetjes, een uurtje vliegen was ik daar eindelijk....Bocas del toro!! Fantastisch wat een eiland! van boven zag het er mooi uit maar van dichtbij nog beter!!!Mary (mijn begeleidster) stond me op te wachten en samen zijn we even door het dorpje heen gereden! heel schattig met allemaal typisch caribische gekleurde huisjes een slecht wegdek en hier een daar een verdwaalde zwerf hond!
Na gesetteld te zijn in de Dorm (huisje met kamers op het instituut zelf) zijn we lekker uit eten geweest met een groep onderzoekers! heel gezellig en super lekker gegeten...zelfs de vis was lekker (voor de duidelijkheid...ik eet eigenlijk nooit vis!) daarna uitgeput maar voldaan neergevallen op mijn bed en de volgende dag
Dinner!!Dinner!!Dinner!!

Super lange vlucht...dan toch even een hamburgertje pakken in Atlanta
(woensdag) al om 6 uur wakker! hahaha! geloof toch een beetje een jetlag!

na een uitgebreide tour van het instituut een duik gemaakt met Edgardo die mij mijn autorisatie moest geven...en die heb ik inmiddels ontvangen! YES!
Daarna een beetje rond gewandeld en lekker gelunched met annemarie (nederlandse student uit Amsterdam) boodschapjes gedaan en daarna bij Annemarie lekker gegeten! Dus tot nu toe is het een mooie paar daagjes geweest!
Gister (donderdag) zijn we voor het eerst naar de riffen geweest waar onze beestjes zwemmen! Wauw! wat een werkplek hihihihi! nou daar kan ik denk ik wel aan wennen! Zijn in totaal iets van 3 uur onder water geweest verdeeld over de hele dag! dus was echt mega gaar toen we klaar waren! Nadat alles was schoongemaakt en opgeruimt zijn we (Annemarie, Sebastian en ik) bij mij in de dorm wat gaan eten! om vervolgens daarna weer totaal uitgeput in bed te belanden!!!

Vandaag (vrijdag) ben ik begonnen met slice and dicen van de visjes...echt zwaar priegel werk maar desondanks toch wel heel leuk! Vanavond gaan we eens even de bloemetjes buiten zetten in het dorp en lekker stappen enzo....ben heel benieuwd! Maar dat is een verhaal voor
Allen's huisAllen's huisAllen's huis

's Ochtens bij Allen thuis...super mooi toch?!
de volgende keer!!!

Ik ga er nu weer even een eind aan breien...moet weer verder!
groetjes allemaal en tot de volgende keer!!

xoxo
Marieke




Additional photos below
Photos: 15, Displayed: 15


Advertisement

leaf cutting antsleaf cutting ants
leaf cutting ants

spreekt voorzich lijkt me!
volgende...laatste vliegtuig!!volgende...laatste vliegtuig!!
volgende...laatste vliegtuig!!

pfff....eindelijk...het vorlopig laatste vliegtuig!!! ben inmiddels helemaal klaar met dat vliegen hoor!!In gestapt..blijkt een echt bijna antiek vliegtuigje....alles valt bijna uit elkaar als je ernaar kijkt hahahah best spannend!
Chica's op het waterChica's op het water
Chica's op het water

Annemarie en ik opweg naar de eerste duiksite in het bootje van het instituut!
onderweg onderwateronderweg onderwater
onderweg onderwater

hier zijn we onderweg naar de locaties onderwater....gemakeerde 4kanten op de bodem
nog meer koraalnog meer koraal
nog meer koraal

Meer koraal foto's komen op mij hyves te staan.....voor de liefhebbers!


5th October 2007

Hey!
Super leuk om alles te horen! Ziet er allemaal geweldig uit en zal vast een hele mooie plek zijn voor de aankomende maanden. ik zeg .. je kan het erger treffen!...ghighighi Heel veel succes, (even terzijde) Mis m'n oldschool shoppingfriend al enorm!!! tot typse en een dikke smakkerd!
5th October 2007

Heey!!!
Hey Mariek! Wat tof dat je een blog bij houdt, superleuk om te lezen! Ziet er allemaal mooi uit daar (vooral onder water!!!). Ik hoop dat alles goed gaat met je onderzoek, je bent iig rap begonnen. Ik zal binnenkort weer ff checken of je nog iets spannend beleefd heb. Groetjes uit Leiden. Dikke kus, Eva
6th October 2007

Woouwie
Hee schatje, wow zeg wat zit jij er lekker bij! Ziet er super mooi uit. En de belangrijkste administratieve dingen zijn ook geregeld! Laat het feest maar beginnen! Ik ben benieuwd naar je verdere belevenissen! Heel veel plezier, maar dat gaat wel lukken zo te zien! Kussie! Ciao Roger
6th October 2007

toe maar toe maar
Muchacha, wat is het toch een avontuur allemaal tjeetjemineetje. Echt onzettende gave pic's. Ik hou je in de gaten...have fun.
6th October 2007

blij
Hi Marieke, ik ben blij te horen dat de natuur zo vervuild is. De mensen onaardig. Dat je moet werken met kleurloos koraal en vissen. Het eten verschrikkelijk is en dat je in een kartonnen doos moet slapen. Ik heb dus geen reden om jalours te zijn... Of toch.... ;) X karin
7th October 2007

haloe:D
Heeee zussss! Haha ziet er mooi uit man, mis je wel al hoor! Is verder niet zo veel spannends gebeurd hier eigenlijik, hoop dat alles nog steeds goed gaat daar! dikke kusss
7th October 2007

Schattie!!!
Marieke!!!!! Lieffie!!! Wat ziet dat er fantastisch uit zeg! Ben zoooo jaloers!!! Wat ga jij een gave tijd tegemoet zeg!! Kom maar snel met je volgende ervaring, want ik geniet er nu al van om al dat moois te lezen en natuurlijk om nieuwe blije pics van jou te zien!!! Dikke smekkert!!!!!
7th October 2007

nou nou het gaat nog al met mevrouw haha !
hi zussie , leuk die webblog van je. ik heb er met veel spanning op gewacht en jawel hij is er! woohoo!!! ik ben blij dat de reis enzo allemaal goed is gaan en dat je het zo naar je zin heb . je bent geloof ik nog steeds in een algemene juich stemming haha. niet dat ik daar ooit aan heb getwijfel maar het moet toch ff gezegt worden :) nou take care zussie en ik kijk uit naar je volgende webblog !! xxx jochem
8th October 2007

Super
Hey mooie vrouw! Super om te horen dat het allemaal goed gaat! En je werkplek...... ja daar zijn we allemaal jaloers op! Zeker weten! Dikke kus en tot over een maand of 9....... kunnen we weer een duikje plannen bij Anna Jacoba..... VEEEEEEEL MOOIER ;-)
8th October 2007

Dear Marieke: Just went through yr blog. What a fantastic experience. When can i start writting you in Spanish ? I'll show the pictures to Beatriz this evening. Keep it up by sending lots of pictures. good luck and I'll write soon again. love, Tante Marjan.
10th October 2007

HEY!!!!
Hey meissie, Leuk dit blog zo. Gelukkig is de reis etc goed verlopen. Aan je foto's te zien vermaak je je wel en ga je deze tijd met veel plezier door komen. Ben benieuwd nar je verdere belevenissen daar! Xx Diana
11th October 2007

mooi
Hi Marieke, je weblog gevonden en ik ga je vanaf nu volgen: 'k ben heel benieuwd naar wat je ons gaat laten meebeleven. Succes en veel plezier. Hennie
11th October 2007

H0I
Hé Marieke, wat gaaf dat je in Panama zit. Ziet er echt supermooi uit. Ik ben jaloers. Goed dat je een weblog bij houdt, want dan kan ik mooi al die foto's bekijken. Heel veel plezier & succes. Vincent
19th October 2007

he lieverd
He lieffie, Hoe is het met je, heb je een week geleden ook een bericht gestuurd, maar duidelijk niet aangekomen, anders had hij er wel bij gestaan. Nou volgens mij heb je het wel naar je zin, gave foto's joh, echt super, ik zou zo naar je toe komen. Hoe is het met je onderzoek?????? lAAT SNEL WEER WAT HOREN OK. XXXXXXXXXXX

Tot: 0.108s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 54; dbt: 0.0695s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb