Downhill...

Published: March 10th 2007

"Uitgeslapen" tot 6.30u toen 'el gallo' ( niet het bier!!) begon te krijsen. Rond 7u gedoucht nadat ze aan de receptie de kraan hadden opengedraaid. Rond 8u stonden werden we opgepikt door Alejandro ( onze gids van de dag) voor onze mountainbike-tour. Fietskes op het busje geladen en richting de 2400m hoogte gehobbeld. Daar begon Nanna haar (helse - wat ze toen nog niet wist) tochtje down the mountain, steil bergaf en na een tijdje pijn in de armen van de remmen toe te pitsen. Voluit gaan ging niet wegens bochten en te weinig vertrouwen in de remmen, nu ja, hadden we maar gezwegen, want toen volgden de stukjes bergop: Nanna af en toe te poot ( door brandende pijn in de beenspieren) en KingZ maar streven om Alejandro bij te houden...wel prachtig uitzicht op het meer, omliggende dorpen en de vulkanen. Ik moet wel toegeven, tis zeker de moeite geweest dat ik mij op ene voormiddag in de vernieling heb gereden en mijn ventje toch maar trots op mij!
Alejandro heeft ons ook de advocadoBOOM ( niet struik) en de koffieplanten, en in het dorp zelf ook de verwerking van de bonen tot Arabica-koffie laten zien. ( koffiebonen zijn rauw ook wel lekker)

In San Pedro La Laguna eindigde ons fietstochtje, iedereen bekaf! Effe plaatselijke markt bezocht en banaatjes gekocht. Daarna naar Nick's Place getaffeld voor FOOD: pizza en Gallo. Rond half 2 de fietsen op de boot naar Pana geladen: kennis gemaakt met 'Cocomil' ( door dit verschijnsel trekt de lucht dicht en waait er een felle wind over het meer) in San Pedro was het nog vrij zonnig en rustig, halverwege het meer was het water nogal wild...hehe, heerlijk!

In Pana nog wat rondgetaffeld, wat agua con frutas gaan drinken en rond 4u op de busje naar Antigua met onze toffe Franse/Waalse medereizigers..NOT!!!
Gekke driver, powered by Toyota, liet 'em hennig schreeuwen, net zoals de rest hier: veel kabaal en getoeter.

Tegen half8 in Antigua en intrek genomen in onze bunker 'San Vincente' met vonkende doucheknop. Niet lang daarna lagen we al hennig te ronken...

Mountainbiken rond Lago de Atitlan

Onze gids: Alejandro (had moeite om KingZ te volgen! NOT)

Belvedere: San Juan la Laguna

Alle Volcans bijeen: San Pedro - Toliman & Atitlan
Mountainbiken rond Lago de Atitlan

KingZ on the bike...en zweten!

San Pedro: koffie'fabriek'
Mountainbiken rond Lago de Atitlan

Lunch at Nick's place (de hangende hippie)

Bootje richting Panajachel

Tot: 0.056s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 31; dbt: 0.0281s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb