Blogs from Flores, Petén Region, Guatemala, Central America Caribbean - page 27

Hahhaa hyvä aprillipila, irc-galleria ruotsiks! Repeilin vaan ku kirjauduin sisään.. "Du har inga nya kommenterna :((((((" :D Nojoo asiasta kukkaruukkuun.. Täällä aurinko taas paistaa! Torstaina lähettiin illalla ulos, mentiin istumaan El Tropicoon.. Tanyan kaveri Luiz tuli Belizestä tänne työasioille niin piti sit sen kanssa lähteä istumaan! Aika basic ilta, joskus kahen maissa sit nukkumaan. Perjantai ja eilinen meni töissä ja hengaillessa.. Kävin eilen ekan kerran Lavaderiassa pesettämässä pyykkiä! Jos pyykit vie aamulla ni ne voi jo iltapäivällä hakea pois! Maksaa 30Q eli joku 3 euroa.. Kun pistettiin Muelle illalla kiinni, niin lähettiin syömään Los Amigosiin, joka on itseasiassa hostelli täällä. Sieltä saa myös hyvää ruokaa halvalla! Tällä kertaa täällä oli käymässä pari arkkitehtia jotka työskentelee viidakossa. Tanya tuttuja taas. ... read more

Juu.. Mihinkäs mä viimeksi jäin.. Vapaapäivään! Ilta meni tosiaan hengaillessa ja katselin illalla netistä vähän Simpsoneita ja Prison Breakin uusimman jakson! Eilen olikin kahvila kiinni, ja ensimmäisen kerran tein itse ruokaa täällä! Perus pastaa vaan. Pääsin taas tappelemaan vanhan kaasulieden kanssa, joka yllättäen tarvitsee sytyttää tikuilla.. Mut hyvää pastaa tuli! Iltapäivällä menin löhöämään ilmapatjalle järveen! Siitä on tullut jo jonkinlainen tapa.. Illaksi piti avata Muelle, mutta satoi vähän, joten ei avattu sitä ollenkaan! Eli eilinen oli vapaapäivä. Näin isoja sammakoita jotka pitää ihan hullua ääntä täällä! Kuulostaa vähän moottorilta.. Kun yksi sammakko alottaa jossain, seuraavakin alottaa ja sitten onkin jo kuoro koossa! Kunnon kuulokoe kun yrittää kuunnella että mistäpäin ääni tulee! Toinen juttu minkä havait... read more

Buenas tardes! Kävin hakemassa rinkan vihdoin ja viimein lentokentältä! Huippua saa omat vaatteet ja pesukamat! Ainoa vaan että pyyhe menee heti pesuun ku pieni lasipullo sen sisällä oli hajonnut.. Mutta onneks siinä oli se pyyhe ympärillä niin muut kamat säästy! Oli hiukkasen pölynen se rinkka mutta muuten ehjä. Tänään on ollut aina rento päivä! Aamulla käytiin kaupassa ostamassa hirveet määrät tavaraa ravintolalle ja sitten mulla on ollu semmosia pieniä tehtäviä tässä. Uusien ruokalistojen tekoa yms. Kuulin tässä justiinsa että mulla on loppupäivä vapaata! Eli lähden kohta Muelleen ja järveen! Otan kameran mukaan sinne niin saa vähän kuvia sieltäkin. Se baari ei siis ole sen kauempana kun joku 400 metriä tästä kahvilasta. Ja huomenna on kuulema työntekijöiden vapaapäivä eli tää kahvila on kiinni! Mutta huomenna menen illaksi töihin b... read more

Hei taas! Nyt on jo vähän enemmän tietoa rinkasta! Se on siis Guatemala cityssä tällä hetkellä. Ne vaan ei jostain syystä suostu lähettämään sitä tänne! Kummaa toimintaa. Niillä on siellä se reklamaatio lappu, mun osote täällä Floresissa, ja jopa kopiot mun lentolipuista. Kävin aamulla lentokentällä ja ne yrittää nyt sieltä sitten soittaa sinne Guatemala cityyn että ne lähettäisi iltakoneella sen rinkan. Illalla uudelleen kentälle katsomaan että onko se rinkka tullut! Pitää reklamoida Tacalle tästä kyllä. Toissailtana oltiin ulkona. El tropico nimisessä paikassa tuossa rannalla! Pieni paikka ja hirveästi ihmisiä! Täällä on joka paikassa aseistetut vartijat. Jopa ruokakaupan ovella! Baarin ovella siis myös. Baarit menevät täällä kiinni jo klo.01.00, peruja sisällissodan jäljiltä. Täällä on edelleen tavallisia ihmisiä jotka kantaa... read more
mun huone!
kahvila sisältä!
kahvila sisältä! (kuva 2)

Perillä olen! Aamulla lähdin viiden jälkeen heti kentälle, lento lähti 8.15. Kun jonottelin check inniin, niin katselin siinä sitten ympärilleni. Lähtöselvitystiskillä suurin osa ihmisistä oli latinoita, ja jokaisella oli aivan hirveä määrä matkatavaroita! Yhdellä perheellä saattoi olla jopa 7 laukkua kärryissä. Ja ne kaikki laukut olivat tosiaan todella isoja! Ja tosiaan kaikilla ihmisillä oli se tajuton tavaramäärä! Sama oli sitten myös Guatemala citystä lähtiessä. Hullua! Pääsin sitten Guatemala cityyn ja menin odottamaan rinkkaa jota ei tullut. Ei kun reklamoimaan.. Täyttelin siinä sitten pari paperia ja sain 50 dollaria käteen. Sanoivat vaan että ota noi, kun mulla ei ollu kun pieni lentolaukku, eli ei paljon mitään tavaroita. Sain sitten pari numeroa mihin voi soitella ja kysellä rinkkaa. Epäilenpä vaan että se on siellä JFK:llä edell... read more

... Rond 7u EINDELIJK afgepeigerd aangekomen in Flores - de taxi nog moeten nemen want blijkbaar was de eindhalte een dorp voor Flores. Eerste meevaller van de dag: onze kamer was al vrij en we konden onmiddellijk inchecken=DOUCHEN!!! Daarna al lekker zitten ergeren aan San Juan Travel Agency (yep Bart, zelfde als toen ma goed dat we voor de sunrise al veel te laat waren) Aangekomen in Tikal, een stevig ontbijtje genomen voor aan het harde werk te beginnen. Tis hier vochtig en heet, dus tis hier zweten, wel onmiddellijk een lift achter in de bak gekregen naar de centrale plaza van een vriendelijke parkwachter - spaarde ons een wandeling van een half uur uit. Meer details over de Maya ruines volgen nog, nu slapen want morgen moeten we om 5u paraat staan voor de tranfer ... read more
Tikal

I awake abruptly, a feeling of a sharp jolting pain shooting up my leg, peering around with my eyes half open I notice that im jammed between a four foot ninety year old mayan woman on one side and a fat sweaty, middle aged man on the other squeezing all the remaining blood and circulation out of my leg. I needed to go to the bathroom, the word urgently was a serious understatement, I regret eating that piece of chicken of the street the previous night it has now come back for avengance in my lower bowel region. 20 people have been crammed into an old rikety 8 person van, the windows dont work and its 90 degrees out and theres only 4 hours left to go until we get to Flores. These are the times ... read more
Volcan San Pedro
Mayan Girl
Grumpy Man

As the Ancient Myans did no believe in linier time, I´ll be writing this with them in mind. shoshie When I arrived at Flores, the diving board to Tikal (the biggest, baddest Myan ruins in all the land) I was accousted by a few lads saying "shoshie, shoshie". Assuming this was some Mayan diatect from this part of the land, I desperately searched my guide book for some kind of language help, but of course, "shoshie" sound a lot like "shoe-shine" and judging by those backened hands and wooden boxes they´re carrying.... well clearly, I´m an idiot. Having a bad couple of days (try and follow this) So I want to get from Quetzaltenago to Antigua, check some lava-flowing volcanos, and get to Coban. OK. Getting the chicken bus from Quetzaltenago I overshot my change over ... read more

Tikal es la una de las mayores ciudades Mayas descubiertas. Realmente impresionante.... read more
Plaza Maya
Piramide semi descubierta

Blogger Bec What an action packed few days we have had! We have visited the most important Mayan ruins in the world, flown through the canopy of the Guatamalan jungle placing all our faith in two carabeenas and climbed an active volcano 2000m above sea level! I believe we last left you at Caye Caulker after our wonderful floating adventures on the pure azure of the Caribbean Sea, so let me go on from there... We left Caye CAulker the next morning on a speed boat, passing solo mansions on picture perfect islands complete with cruisers parked out the front beside the jetty and made all the more impossibly mega rich hide'out by the small plane landing on the personal air strip! From the terminal at Belize City, we boarded a bus for the 6 ... read more
Standing on top of the Mayan world
Toucan
Spider monkey, Tikal Mayan Ruins, Guatemala

Tot: 0.203s; Tpl: 0.006s; cc: 4; qc: 80; dbt: 0.1468s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb