Blogs from Flores, Petén Region, Guatemala, Central America Caribbean - page 26

Aamulla herättiin neljän kieppeissä aamubussiin Chiguimulasta Floresiin. Bussimatka kesti kymmenisen tuntia ja poliisi osoitti mielenkiintoa meidän bussia kohtaan pariin otteeseen. Paikalliset joutuivat menemään ulos, mutta meidän piti näyttää vain passin kantta (hyvä Suomi!). Meidät pysäytettiin myös matkan aikana johonkin tulliasemalle, jossa tutkittiin bussista, että meillä ei ollut hedelmiä mukana. Bussi lähti tarkistuksen jälkeen liikenteeseen, kunnes Katja huusi, että ”yksi tyyppi uupuu”. Tomin juostessa bussia kiinni, tullimies huutaa vielä perään, että ”onko hedelmiä?”. Floresiin päästyämme suoritettiin normaali hotellin etsimisrumba ja käytiin viitisen paikkaa läpi kunnes löydettiin voittaja. Hotellia etsiessämme todettiin, että paikka oli aika tyhjillään. Sama huomattiin illalla ravintolassa. Flores oli koloniaalisen kylän oloinen paikka, mutta ei sisältänyt juuri mitään te... read more
Tikalin raunioilla
Coatikset
Tikapuilla

Taas on viikko hurahtanut.. Tanya ja Annie oli viime viikolla ti-pe El Perussa, ja Muelle oli kiinni. Iltasin mä auttelin täällä ravintolassa sitten. Ekaa kertaa kävin yksin kaupassa, ostamassa tavarat kahvilaan! Vähänku tukussa kävis.. Pitää vaan aina yrittää kaivaa jostain joku pahvilaatikko mihin saa kamat, kun eihän näillä täällä mitään isoja muovikasseja ole.. :) Toissailtana lähin ulos Michellen ja sen kavereiden kanssa! Thelma oli käymässä täällä Guatemala citystä, ja sit mukana oli Carlos, joka omistaa hotellin täällä saarella ja sit vielä joku toinen tyyppi kans. Mentiin eka semmoseen isoon kiinalaiseen mestaan joka on ravintola/disco ja siel on jotain karaokea kans ym. Sieltä siirryttiin El Tropicoon. Yhtäkkiä sisälle lappas joku 30 aseistettua poliisia! Jotain ne sieltä yritti kai etsiä, kun tarkastivat siinä muutaman miehen. Joku 5 mi... read more

We had a rough night in our first night. Lupe woke up at 3 and found a large rodent in the bathroom, she ran to the bed and woke me up. I closed all of the luggage and went back to sleep, I was not going to stick my hand under the bed. On our first full day in Belize, we took a day trip to Tikal, Guatemala, it took a 3 hr ride from San Ignacio to Tikal. The interesting part about crossing the border from Belize to Peten, Guatemala is that you are allowed to bring firearms, ammunition, and explosives, but not produce, meat, animals, or agriculture. Once we were driving through Guatemala, the red triangles with yellow dots, stating DIA was everywhere, on rocks, and trees, it is suppose to be the ... read more
Mundo Perdido
Templo I
Templo II

Ihmisiä joita olen täällä tavannut: Tanya: Tanya on Sveitsistä kotoisin, 26-vuotias ja johtaa kahvilaa Annien kanssa. Seurustelee Axelin kanssa, joka asuu Guatemala cityssä. Annie: Kotoisin Saksasta ja johtaa kahvilaa Tanya kanssa. Annie on 22-vuotias ja seurustelee Alvaron kanssa joka asuu täällä Floresissa. Alvaro on 19-vuotias. Dieter: Dieter on Saksasta alun perin, on asunut Guatemalassa jo ainakin 10 vuotta. Dieter on arkeologi, ja työskenteli Maya raunioilla monta vuotta. Nyt omistaa tämän arkeologisen kahvilan ja järjestää retkiä Maya alueille. Annabella: Annabella on Dieterin tyttöystävä, 33-vuotias, ovat seurustelleen ainakin 9-vuotta. Annabella asuu myös täällä kahvilassa. He omistavat Dieterin kanssa myös kielikoulun Playa del Carmenissa, Mexicossa. Betty: Betty on Annabellan äiti, työskentelee Jade kaupassa joka on samassa yhteydessä kahvilan kanssa. Betty on ... read more

Moro! Viikonloppu meni aika tylsissä meiningeissä! Oli aivan hullun kuuma, joku +40 varjossa! Ei vissiin elimistö oikein tykänny, kun oksentelin pitkin Lauantai päivää.. En siis voinut lähteä mihinkään! Hullua, kun vaikka juo ja juo ja juo niin silti se on liian vähän.. Eilen eli siis sunnuntaina meidän piti lähteä rannalle järven toiselle puolelle, mutta koko päivä olikin tuulinen ja harmaa, eli se jäi sitten väliin! Huomasin että voin katsoa subtv:n Tuhkimotarinaa nettitv:stä toimistossa! Siellä nettiyhteys on jotenkin nopeampi, niin se toimii! Jee! Eilen pidin maratonin ja katsoin joku 5 jatsoa putkeen.. Eipä tässä kummempia, tänään suunnittelin baarista mainoksen, joka viedään nuorisohostelli Los Amigosiin! Sinne piti tehä hieman erilainen "nuorekkaampi" mainos! Nettisivujen käännös ruotsiksi alkaa olla kohtapuoliin tehty! Ja miljoonat kiitokset Pinjalle!!! Ostin jadesta... read more

Tikal! Central America Caribbean » Guatemala » Flores Tikal By milliApril 12th 2007Tiina Eilen lähdin retkelle Tikaliin. Herätys oli aamulla klo. 2.30, ja bussi lähti klo. 3.00. Ajettiin Tikaliin, ja patikoitiin ensimmäiseksi pimeän viidakon läpi korkeimmalle temppelille, ja kiivettiin ylös katsomaan auringonnousua! Istuttiin n.klo.5-6.00 siellä huipulla. Aika huikeat maisemat.. Kyseinen temppeli näkyy muuren jossain Star Wars leffoista! Outoa vaan että monilla travellaajilla oli varvassandaalit ja sortsit.. Ei ehkä ihan parhaat varusteet viidakkoon.. Opas oli todella mukava, tiesi paljon eläim... read more
Aurinko..
Pyramidi!
Temppeli nro.1

There was a Direct Shuttle from Semoc Champey to Flores that left in 5am and cost about 15$ of course i was lazy to wake up in these hours and to cheap to pay 15$ (thats crazy you can cross Guatamala twich with 15$) so i woke up around 9 and toke the 10 bus in the direction of Cobañ , i wasnt planning to get there only go on the road and somewhere switch to Flores bus . Bus no 1 Semoc Champey to Lanquin . now Lanquin is very close to Semoc only 15km maybe less but about an hour drive and when i asked the driver if his direct to Cobañ the fucker said he is , and when we got to Lanquin he just stopped and throw my bags on the floor ... read more

Pääsiäinen meni nopeasti! Parina päivänä oli maha kipeä, joten en oikein tehnyt mitään.. Mut parina päivänä olin ulkona.. Täällä oli pääsiäiskulkueita joka päivä ja tosi paljon porukkaa! Kulkueet oli pääosin aina samanlaisia, kannettiin jeesusta tai neitsyt mariaa tai molempia lavalla. Iltasin Muellessa oli pääosin tuttuja istumassa, ei sinne muita olis enää mahtunukkaan! Yleensä kun pistettiin Muelle kiinni, niin lähdettiin El Tropicoon. Täällä on muuten melkein kaikki paikalliset bussit vanhoja jenkkien koulubusseja! Osa on maalattu uudelleen, mutta osa on edelleen vanhoissa keltasissa maaleissa. Pääsen varmaan semmosellakin matkustamaan jos lähden sinne Belizen puolelle.. Täällä Floresissa asustelee myös puoliksi hollantilainen iso vauva :D Eli siis Jordi on 18 vee ja joku 2 metriä pitkä. Huh! Jordi asuu nyt isänsä luona täällä, asu... read more
Auringonlasku!
Punainen aurinko!

Hei vaan! Huomaa, että täällä on ihmisillä loma nyt, nimittäin hirveä meteli ja juhliminen päällä! Kadut on täynnä ihmisiä, sekä paikallisia että turisteja. Toissailtana oli hiljasta Muellella, oli vaan tuttuja istumassa siellä niin ruvettiin siinä sit maistelemaan juustoja ja punkkua. Kun pistettiin Muelle kiinni, niin lähdettiin istumaan El Tropicoon. Mukana oli minä, Tanya, Damian joka on arkeologi USA:sta, Michelle ja Alberto. El Tropicossa soitetaan aika paljon reggaeta, joten mukavaa musiikkia on ainakin! El Tropicosta siirryttiin discoon jota en ollu vielä nähnyt! Se on rannalla myös, isompi paikka kun se mikä on yleensä ihan täynnä.. Siellä oli joku paikallinen Miss Flores kisa menossa :D Se meni klo.01 kiinni, niin siirryttiin sitten Albertolle istumaan. Joskus yöllä oli pakko tulla nukkumaan kun ei pysyny silmät enää auki.. Eilen oli ... read more

Ihmiset täällä uskoo että tuolla järvessä on kivestä tehty hevonen.. Hassua.. Toissailtana täällä oli joku kulkue, jossa kannettiin muovista jeesusta ympäri saarta. Se lava oli ympäröity kukilla, ja perässä kulki torvisoittokunta.. Sit siinä perässä käveli jonkun verran ihmisiä ja niiden ihmisten takana käveli semmonen mies työntäen pientä kärryä, jossa oli pikkunen generaattori jolla lavalle saatiin valo! Ja se generaattori piti hirveätä ääntä, sen kuuli vasta sitten niiden torvien keskeltä kun torvet oli menny ohi. Dieterin synttärit oli siis toissapäivänä ja meillä oli täällä sille synttäriateria. Syötiin kalaa Maya reseptin mukaan. Oli aika hyvää! Jos haluaa mennä täältä Floresista esim. isompaan kauppaan tai pankkiin niin paras kulkuväline on yllättäen tuktuk! Niitä täällä riittää kyllä.. Yhteen suuntaan ilman pysähdy... read more

Tot: 0.119s; Tpl: 0.006s; cc: 7; qc: 79; dbt: 0.0621s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb