Costa Rica - Jungle fever

Published: March 12th 2009

Entering Costa Rica overland was easy and without any hold ups. We arrived within an hour in Puerto Viejo, our next stop. Our first day however started a bit unpleasant, because it rained all day, fortunately we were staying in an very nice B&B with plenty of hammocks, so we just took it easy the rest of the day. The next day the weather cleared up and we rented a bicycle to explore the beaches. Punta Uva was supposedly the most beautiful beach, but because of the storm of a couple of weeks ago the beaches weren't really attractive.

The next day we left Puerto Viejo for Cahuita to stay in a hotel with swimming pool. The place we stayed was a beautiful resort where we saw more poisonous arrow frogs and also toucans. They also had bizar
crickets and huge guinnea pigs. The village itself was a bit dodgy, lots of weird people and drug offering.

Our last stop was Tortuguero National Park. When exiting the boat and arriving in the village next to the park, we were welcomed by many tourist agents that were willing to help with accommodation and tours.
One of them had even been on Dutch television, that of course was the guide we chose for the next day.

At 5.30 am we went by kayak with Castor Hunter Thomas, our guide, into the jungle. We also told him about our frog obsession and that we wanted to see the red one with blue legs (as Jasper called it, the
blue jeans frog). He of course was able to find it and he also found howler monkeys, spider monkeys, capuchin monkeys, sloths, iguanas, caimans and a boa constrictor. The jungle itself was also very beautiful!!! In the afternoon we walked around the park and saw more wildlife.

We went back to San Jose on February 26th where we caught our last flight back to Los Angeles, the next day.

Our trip has been a great experience, we have seen amazing stuff, we met great people and most of all enjoyed it a lot. We hope you were able to enjoy it as well by reading our blog.

Nederlands

We kwamen Costa Rica makkelijk binnen en we waren binnen een uur op plaats van bestemming, Puerto Viejo. Helaas hadden we die dag alleen maar regen. We zaten in een leuke B&B met veel hangmatten, dus de rest van de dag rustig aan gedaan. De volgende dag was het weer een stuk beter en hebben we fietsen gehuurd om de stranden te verkennen. Bij Punta Uva zou het mooiste strand zijn, maar door de storm van een paar weken geleden was daarweinig van over.

De volgende dag zijn we vertrokken naar Cahuita voor een hotel met zwembad. We hadden een prachtig resort waar we nog meer gifkikkertjes hebben gezien en toekans. Ze hadden daar de meest bizarre krekels en uit de kluiten gewassen cavia's. Het dorp zelf was een beetje vaag, veel foute figuren die ons constant drugs aanboden.

Als laatst zijn we naar Nationaal Park Tortuguero gegaan. Daar aangekomen werden we opgewacht door verschillende mensen die wel hotels en toertjes konden regelen. Eentje was zelfs op de Nederlandse TV geweest met Floortje Dessing. Die hadden we toen maar meteen geboekt voor de volgende dag.

Om half zes in de ochtend gingen we met Castor in zijn kano de jungle in. We hadden hem verteld over onze kikkerobsessie en we wilden graag de rode gifkikker met blauwe pootjes zien. En dat is gelukt, daarnaast nog brulapen, slingerapen, capuzijnerapen, luiaards, leguaan, kaaiman en boa constrictor gezien. De jungle zelf was ook prachtig! 's Middags hebben we zelf nog een tijdje door het park gewandeld.

Op 26 februari zijn we teruggevlogen naar San Jose, waar we de volgende dag een vlucht terug naar Los Angeles genomen hebben. We zijn nu terug in LA, Len is alweer aan het werk en we zijn druk bezig met het zoeken naar een huisje.

We vonden onze reis geweldig, we hebben mooie dingen gezien, leuke mensen ontmoet en vooral genoten van alles. Hopelijk hebben jullie een beetje kunnen meegenieten via onze blog.

Tot: 0.115s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0544s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb