Foton från San José och utflykter därifrån


Advertisement
Published: June 27th 2011
Edit Blog Post

Här kommer bilder från San José och utflykter därifrån, en till en nationalpark på den karibiska sidan av den centrala bergskedjan, och en annan till nationalparken vid vulkan Barva rakt norr om.


Additional photos below
Photos: 22, Displayed: 22


Advertisement

Utsikten från mitt fönster på jobbetUtsikten från mitt fönster på jobbet
Utsikten från mitt fönster på jobbet

Pendeltågsstation och byggarbetsplats
SkorpionSkorpion
Skorpion

Som man ska göra motgift mot
Giftorm Bothrops AsperGiftorm Bothrops Asper
Giftorm Bothrops Asper

I karantänen på Instituto Clodomiro Picado
"Korall"-giftorm Micrurus spp."Korall"-giftorm Micrurus spp.
"Korall"-giftorm Micrurus spp.

I karantänen på Instituto Clodomiro Picado
Någon katolsk högtidNågon katolsk högtid
Någon katolsk högtid

En flera hundra meter lång gång av sågspån, barrträdskvistar och hortensior kantar en väg uppför berget. Det finns även altare som det står JHS på denna sträcka.
Lagunen i den gamla vulkanenLagunen i den gamla vulkanen
Lagunen i den gamla vulkanen

Nästan 3000 meter över havet, med utsikt över molnskogen som idag ligger över molnen.
En ek tror jag En ek tror jag
En ek tror jag

men den är helt inklädd i andra växter
Inne i molnskogenInne i molnskogen
Inne i molnskogen

Allt var klätt i lavar och det droppade ständigt från träden men var annars tyst. Ibland hördes en kolibri men syntes sällan.


Tot: 0.076s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb