Exploring San Jose

Published: April 3rd 2010

Omdat we nog niet echt een plan hebben en omdat we de hoofdstad ook eens gezien moeten hebben, een dagje 'hoofdstad'.

In theorie is het de hoofdstad, in praktijk meer een uit de kluiten gewassen dorp.

Makkelijk te doen te voet, niet veel volk, niet veel drukte, niet veel verkeer, niet teveel te beleven. Dus alles wat men niét van een hoofdstad verwacht 😉

In het hostel ons eerste 'gallo pinto' ontbijt naar binnen gespeeld. Rijst met zwarte bonen, ei en tortillas (of toast). Njamie! Stevige kost om de dag goed door te komen (of tenminste de eerste 2u toch).

Van hostel verwisseld (gewoon aan overkant van straat - zelfde uitbaters maar meer 'hostel').
Maar eigenlijk hadden we beter gebleven waar we waren want onze nieuwe kamer had geen ramen, lag naast de gang, was gene vette én was 5 dollar duurder. Maarja ..

Wat is er te zien in San Jose: avenues en calles volgens het amerikaanse patroon (mooi met loodrechte assen), mottige gebouwen, alleen maar beton, veel parkjes (waar elk plantje door ons langs alle kanten gefotografeerd werd), een paar plazas (plein), overdekte mercado (markt) (Mieke, heb daar dat coole tasje gevonden dat jij ook had van Mexico(?), offcourse mc donalds en consoorten, veel politie op straat (te auto, te fiets of zelfs te quad - 't zou niet waar zijn in antwerpen). Een coole 'todo que necesita' winkel - zo een beetje als de Makro bij ons - waar we onze voorraad koek en snoep hebben kunnen inslaan.
Wat is er niet: gezellige straatjes of oude stadsgedeeltes ..

Toen we 's morgens/'s middags vertrokken was het heel bewolkt en zelfs wat frisjes, dus had niet gedacht aan zonnecreme. Met het resultaat, toen de zon er nadien doorkwam, ik op het einde van de dag serieus verbrand was :s. De Seppe zijn schuld! (waarom weet ik niet meer zo goed) Maar ik draag er 3 dagen nadien nog de 'blaren' van ..

More pictures at: ici

P3310102P3310102
P3310102

3rd April 2010

wauwkes
hey, dus toch nog goed aangekomen ondanks al het leed tijdens het reizen. Ziet er zonnig uit daar, zeker aan je laatste foto te zien... Laat Seppe je maar goed insmeren om het goed te maken ;-) Enjoy!!!! Wij gaan hier ons eerste uitstapje maken met ons 3tjes. Ook in de zon, maar dan de Antwerpse, dus iets minder kans op exotische flora en rode ruggen. Ciao!!

Tot: 0.14s; Tpl: 0.015s; cc: 15; qc: 61; dbt: 0.0662s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb