Blogs from Puntarenas, Costa Rica, Central America Caribbean - page 8

Central America Caribbean » Costa Rica » Puntarenas » Carara December 9th 2012

It was lovely to ‘dry out’ and get our clothes clean after so much rain in Tortuguero and Selva Verde. That being said we would not have missed the experiences we had there for the world. We never thought we would get the washing dry or the mould out of our clothes but after a hot wash in the luxury of a washing machine (nearly forgot what this was) and a hot dryer our clothes were at last dry and clean. We spent a couple of days in San Jose not doing much really so nothing to report for a change.............but soon we were heading off towards the Pacific Coast again. We were picked up by Frederico our host and his seven year old son in his car. They had stayed overnight in San Jose with ... read more
Our cabana
Cerro Lodge Pool
Fiery-billed Aracari

I survived my presentation and the rest of finals last week. Hopefully everything went well. Friday at 5 am Rachel, Ashley and I took the bus for 5.5 hours to Manuel Antonio National Park. We stayed in a hostel- my first time staying in one. It was actually fairly nice- dorm room style with one set of bathrooms for everyone. I was surprised. Manuel Antonio is how I imagined all of Costa Rica to be, so beautiful. We spent the day enjoying the sun on the beach. Around 5 we decided to get surfing lessons! It was actually a lot easier than I thought it was going to be, but I know I couldn't do it without the guy telling me which wave I need to get up on and pushing me. So much fun surfing ... read more
Rachel and I!
me!

Dag iedereen, We zitten al aan onze laaste dag in Manuel Antonio. Morgen om 7u15 (het is vervroegd) worden we opgehaald door Interbus om naar Volcan Arenal (La Fortuna) te gaan. We genieten dus nog van elk zeebriesje en elke streep felle zon! Vandaag zijn we naar een ander strand gegaan waar je kan snorkelen. We huurden snorkelgerief en kregen ook een stuk fruit mee dat de vissen lokt, waardoor ze dichter bij jou komen. Als de verhuurder dat zei, kreeg ik plots wat schrik om zo alleen naar dat eilandje te zwemmen (toch vrij ver in het water) niet wetende wat voor soort vissen op me gingen afkomen. Met een bang hart stapte ik (of probeerde te stappen met die zwemvliezen) in het water en begon te zwemmen. De stroming was vrij sterk dus het ... read more
Snorkelen
Howler Monkey

Ola! Another day in paradise.. Do I need to say more? De Sint is bij ons niet langsgekomen, maar de zon daarentegen wel. We genieten er met volle teugen van dat dit onze laatste dagen zijn waarbij alles mag en niks moet. Lekker lezen in de tuin, spelen op het strand, genieten van de zonsondergang en gewoon even niks doen. We zullen ons mentaal sterk moeten voorbereiden op de koude temperaturen van België want hier is echt zomer. Vele groetjes, Nore,Dominique en Serina... read more
Schelpdiertje
Nore en Serina
Serina en Nore

Dag iedereen, Vandaag was een dagje zoals de andere. Zeer mooi weer, strand en plezier! Het zullen dus kortere blogjes worden want we zien nu niet zoveel nieuws. Vandaag zijn we een halve dag in het huisje gebleven en een halve dag naar de zee gegaan. Onze huisgenoten zijn vandaag in de late middag vertrokken. We zijn hier eigenlijk wel blij mee want die hadden overal veel gerief staan, ruimden nooit op en bleven dag in dag uit in het huisje (gingen dus nooit weg). Nu ze weg zijn is ons huisje veel leuker! Een beetje feest dus. Nore heeft haar vandaag echt te pletter geamuseerd op het strand. Ze kreeg van een Amerikaans koppel een speelgoedvisje en netje waarmee ze kon spelen. Achter ons kwam er ook een lieve hond liggen die ze kon strelen. ... read more
Zonsondergang
Nore
Genieten van de zon

Dag iedereen, Vandaag was het weer een stralende dag! Hier geen sneeuw te bekennen, enkel een mooie warme zon ;) We zijn naar het nationale park in Manuel Antonio geweest, dat park is hier maar 2km verderop dus dat was eens gemakkelijk. We namen een gids om meer te weten te komen maar dat hebben we ons nog beklaagd. We hadden namelijk de meest ongemotiveerde, minst spraakzame en de minst intelligente gids van het park getroffen. We hebben er dus lang over gedaan om dat te slikken want onze gids ging overal veel sneller, nam veel minder de tijd en we bleven soms even bij een andere groep hangen omdat die meer aan het vertellen was over iets wat we net gezien hadden. Maar ale, als we het achteraf bekijken, hebben we toch meer gezien dan ... read more
Grootste bloem vh park
Vrouwtjesspin
Luiaard

Dag iedereen, Vandaag zijn we opgestaan met het heerlijke gezang van alle wakker wordende vogels rondom ons. We kunnen hier meer vogels spotten dan in het regenwoud. We hebben nu ook de grote vogel van dichtbij gezien maar we zijn er nu niet meer uit of het wel zeker een arend is. Van ver lijkt dit zo maar nu dichterbij lijkt het iets anders. De andere persoon die hier logeert, zegt dat het een 'Hawk' (Havik) zou zijn. Mij leekt het eerder een kalkoen als ik het op die stok zag zitten. :) We hebben zelfs even een toekan gezien in onze bomen. Dominique heeft eens geprobeerd om een kokosnoot uit onze tuin open te doen voor de kokosmelk maar het is ons niet gelukt. We kregen er enkel stukjes van, Nore had nochtans goed geholpen! ... read more
Vogel
Hawk
Nore

Dag iedereen, Vandaag, om 7u40 zijn we in de bus (Interbus) gestapt die ons naar onze tweede locatie heeft gebracht. 4u later kwam we aan bij Hostel Vista Serena in Manuel Antionio. We zitten in een klein huisje met een eigen keukentje, badkamer, living en een slaapkamer met een dubbelbed en een stapelbed. We moeten de keuken, badkamer en living wel delen met een ander koppel. Het zijn oudere mensen die van Costa Rica zelf zijn en die familie zijn van de eigenaars. Nadat we onze valiezen een beetje hadden uitgepakt hebben onze bikini/badpak aangetrokken om te lunchen op ons terras in het zonnetje en zijn we naar het strand gewandeld. (Dit wordt een weekje relaxen). Het zonnetje scheen mooi. Op de weg naar het strand zijn we aapjes tegengekomen in een boom langs de weg. ... read more
Arend
Huisje

Sunday 18/11/12 – After spending some time trying to communicate with the ‘hotel’ workers young child, and a strange conversation with a man wielding a Mormon bible, we left town and rode towards the mist covered volcanic mountains. We had packed all our valuables into the bottom of our panniers as we knew we were heading into some remote areas and thought we might be at risk of some phony roadblocks. However after some time we started seeing tourist buses and rental cars everywhere. We disappointedly followed the rest of the map-wielding gringos all the way to the city of La Fortuna which is nestled under a picturesque volcano. The town is named ‘the fortune’ as a huge eruption in 1968 destroyed most of the jungle and villages around the volcano, except La Fortuna. Looking around ... read more
Our route through Costa Rica
Leaving for our evening volcano hike
Sunset on the volcano fields

We liked living in our log cabin and enjoyed the peace and solitude of the grounds which bordered the cloud forest. There was always plenty of wildlife wandering around the cabin that we were never short of company. If we needed supplies there were a couple of small stores nearby or we could walk down the hill to the tiny town of Santa Elena- although we had the long steep climb to get back from the town to our cabin........We were about 2km from the town in one direction and several Forest Reserves for hiking in the other. I should warn you here before you read on that this is a rather long blog so do not feel obliged to read it all.............. After a morning’s hike it was lovely to relax outside our cabin surrounded ... read more
Agouti Family
White-nosed Coati
Blue-crowned Motmot

Tot: 0.278s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 81; dbt: 0.0873s; 81; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.5mb