Dag 13: Finding Nemo

Published: December 8th 2012EDIT THIS ENTRY

Dag iedereen,

We zitten al aan onze laaste dag in Manuel Antonio. Morgen om 7u15 (het is vervroegd) worden we opgehaald door Interbus om naar Volcan Arenal (La Fortuna) te gaan.

We genieten dus nog van elk zeebriesje en elke streep felle zon!

Vandaag zijn we naar een ander strand gegaan waar je kan snorkelen.

We huurden snorkelgerief en kregen ook een stuk fruit mee dat de vissen lokt, waardoor ze dichter bij jou komen. Als de verhuurder dat zei, kreeg ik plots wat schrik om zo alleen naar dat eilandje te zwemmen (toch vrij ver in het water) niet wetende wat voor soort vissen op me gingen afkomen. Met een bang hart stapte ik (of probeerde te stappen met die zwemvliezen) in het water en begon te zwemmen. De stroming was vrij sterk dus het koste wel wat energie maar het was zeker de moeite waard. Aan het 'eilandje' (een rots in het water) zwommen hele mooie vissen rond. Er was vooral 1 soort vis (blauw met geel) die zich sterk aangetrokken voelde tot het fruit. Deze vissen zwommen dan ook gewoon rondom mij, onder mij en raakten me constant aan. Soms beten ze ook wel even in mijn hand maar gelukkig was dat niet hard. Je kon veel verschillende vissen zien en tot mijn opluchting bleven de grotere toch wat meer op afstand Ik heb zelfs vissen gezien die sterk lijken op Nemo of ale ze waren toch ook oranje. Het leek sterk alsof je in een aquarium zwom.

Nadat ook Dominique gesnorkeld had, zijn we een ijsje gaan eten in een pizzeria met daarbij een glas vers geperste annanas. Heel lekker! Het speciale was dat er bij dat restaurant een zwembad was dus hebben we in plaats van in de zee in een zwembad gezwommen. Dat was een leuke afwisseling. Nore heeft zich daar te pletter geamuseerd! Ze wou er zelfs niet meer uitkomen!

Onderweg naar de pizzeria hebben we de Howler Monkey gezien, dat zijn de aapjes die zo luid en intimiderend brullen. Je zou niet verwachten dat die aapjes zo een brulgeluid kunnen maken. We hebben er een tijdje naar staan kijken want ze waren vrij fascinerend.

Een leuk laatste dagje hier in Manuel Antonio dus.

Vele groetjes,

Nore, Dominique en Serina

Tot: 0.416s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.0489s; 52; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 3; ; mem: 6.5mb