Oud en Nieuw 2009


Advertisement
Published: January 1st 2009
Edit Blog Post

Allereerst de allerbeste wensen voor een ieder die dit leest. Ik hoop dat jullie een mooie jaarwisseling hebben gehad. Ik heb wel een leuke nacht gehad in ieder geval.
Na mijn laatste blog op 30 december zag het er alleen niet zo uit. Ik was echt enorm brak van de busrit.
Probeerde hier wat contact te maken met mensen maar dat lukte niet echt, leek niet alsof men er onwijs voor open stond ofzo. Daarbij komt natuurlijk ook dat als je je brak voelt het contact leggen van je eigen kant ook niet zo heel soepel loopt. Ben van brakheid maar een beetje op bed gaan hangen en ben om 6 uur (!!!) al in slaap gevallen zonder avondeten en heb tot een uur of zes geslapen. Echt mijn eerste lange nacht hier. De 31e was een stranddagje voor mij. Was er al om half 8, heerlijk zo'n leeg strand. Daar heb ik het eigenlijk tot een uurtje of 3 vol gehouden.
Daarna uitgerust en vol goede moed naar het hostel gegaan en een tweede contactpoging gedaan want Oud en Nieuw alleen vieren leek me geen optie. Uiteindelijk met Joe (zuid korea), Joe (Duitsland), Alisia (Australie), Steph (ook Australie), Dustin (USA) en 3 voor mij naamloos gebleven Amerikaanse chicks uit eten gegaan en Oud en nieuw in een of andere disco (monkey beach, heel fout) gevierd en na 12en op het strand verder gefeest met goede dancemuziek maar een hele slechte dj. Om half 3 hadden de meeste mensen het eigenlijk wel gezien dus ik lag op een (relatief) christelijke tijd in bed. Ondanks de nodige cuba libres ben ik onverwacht fit om 7 uur opgestaan om om iets over half 8 de bus richten het nationale park van Manuel Antonio te pakken. Jullie zullen wel denken, die gast is gek!! Maar om het park in te kunnen moet je er vroeg bij zijn want er is een maximum aantal gasten wat tegelijk in het park mag zijn. En ik wil niet in Manuel antonio geweest zijn zonder het park te hebben gezien. En het was de moeite waard kan ik jullie vertellen. Op zich is de jungle niet zo heel boeiend maar de stranden zijn zo enorm mooi, net als op de ansichtkaarten. Heb er ook een hoop dieren gezien. Jammer dat ik jullie de foto's weer niet kan laten zien. ik hoop dat het in Cahuita wel gaat.
Hier in Manuel Antonio loopt mijn laatste dag op zijn einde, is ook wel weer mooi geweest hier, het is net alsof je aan de costa brava zit met al het toerisme (leuk maar is nou niet waar ik naar op zoek was).
Morgen sta ik voor de onmogelijke taak om voor 4 en in Cahuita te zijn. Moet daarvoor de bus om 4 uur 's ochtends hebben en dan 3 en een half uur uitzitten naar San Jose, daar vervolgens weer op de bus stappen naar Cahuita wat me ook een 4-tal uren zal gaan kosten. Kortom, het wordt een lange trip maar ik heb daar een week om bij te komen op het strand, hoop dat ik daar een beetje kan leren surfen.
Veel succes met uitbrakken en tot horens.

Groeten Pieter


Advertisement



2nd January 2009

Hey Pieter, gelukkig nieuwjaar! Idd ff een pittige trip naar Cahuita zo te horen maar ik kan je vertellen: het is het waard! Bijkomen aan het strand gaat je daar zeker lukken! :) x Taz
3rd January 2009

feliz año nuevo!
He Pjotter, gelukkig nieuwjaar!! Ik ben blij dat je oud&nieuw party leuk was. Veel plezier in Cahuita! Ik ben erg benieuwd naar alle foto´s. kus, marieke
3rd January 2009

Ha die Pieter! Leuk dat je regelmatig een stukje schrijft zodat we je avontuur een beetje bij kunnen houden! Fijn nieuwjaar nog en tot binnenkort!

Tot: 0.079s; Tpl: 0.017s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0463s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb