Dankbaar!


Advertisement
Published: May 1st 2012
Edit Blog Post

CarnavalCarnavalCarnaval

Met Amal, Lisette & Nelleke een echt Arubaans carnaval ervaren!
Afgelopen zaterdagmiddag zat ik in de auto, net een huishoudelijk ochtendje achter de rug, geskyped met mijn lieve vrienden en familie in Nederland, op weg naar een avondje chillen met vrienden bij zonsondergang op strand, waarna ik nog een spelletje colonisten zou gaan spelen bij andere vrienden en het enige wat ik voelde was DANKBAARHEID!

Dankbaar voor alle lieve mensen om mij heen, in Nederland, op Aruba of elders in de wereld, I love you! Dankbaar voor de enorme rijkdom die ik hierdoor ervaar. Dankbaar dat ik hier mijn draai gevonden heb en kan genieten van zon, zee, strand en de prachtige onderwaterwereld. Dankbaar voor alle kansen die ik krijg en alle dingen die ik mag leren. Dankbaar dat ik mag vertrouwen dat God mijn leven in Zijn hand houdt. Ik ben een gezegend mens!

Goed, dat wilde ik eerst even kwijt, nu mijn excuses dat er 3! maanden voorbij zijn gegaan sinds mijn laatste blog... Beetje schandalig. Vaak dacht ik er wel aan, maar elke keer kwam het er niet van. Deels komt het omdat mijn leven hier nog meer 'gewoon' is geworden dan ik al in februari schreef.

Inmiddels heb ik ook al 3x visite gehad.
Naar klein BonaireNaar klein BonaireNaar klein Bonaire

Op het pondje naar klein bonaire!
In februari kwamen Lisette, Amal en Nelleke camperen in mijn huisje. Supergezellige tijd hebben we gehad, ze hebben met z'n 3en het eiland onveilig gemaakt en als ik niet hoefde te werken deed ik gezellig met ze mee :-)

In maart kwam Esther voor 2 weken. Samen hebben we ook flink de toerist uitgehangen, paardrijden (thanks Marlies voor dit geweldige idee), quadrijden, duiken, snorkelen, starbucks drinken. Nikki beach was Es dr favorite beach. Het was heerlijk om een van m'n beste vriendinnetjes mijn leven hier echt te kunnen laten zien en haar er even deel van uit te laten maken.

Vorige week is Margriet na een weekje Aruba weer naar huis gegaan. Margriet was kampioen toerist uithangen ("Actie!") en 's middags chillen op Eagle beach! Samen hebben we een een echt toeristen tourtje gedaan met ABC tours, met zo'n jeep het eiland over en als een van de hoogte punten paardrijden naar de natural pool! Ik vond het superleuk Margriet!

Thanks allen voor jullie komst, ik waardeer het echt!

Tussen de bezoekjes door mocht ik zelf ook nog een bezoek brengen aan Marcel, Wilma en Marijn, die 3 weken op vakantie waren op Bonaire. Het was
Quad rijdenQuad rijdenQuad rijden

Sjeesen over de noordkust :-)
heerlijk om samen met hen in en op het water van Bonaire te zijn. Bedankt voor de enorme gastvrijheid!

Sinds een week of 2 ben ik nu ook officieel ingeschreven als inwoner van dit eiland en kon ik ook eindelijk een ziektekostenverzekering afsluiten. Mocht even duren maar eindelijk is het dan zover! Van verschillende kanten hoorde ik dat ik het snel voor elkaar heb gekregen, al vind ik 4 maanden toch best een tijd... Blijkbaar is dat hier de normaalste zaak van de wereld.

Op het werk heb ik ook steeds meer mijn draai gevonden. Op sommige dagen lukt het me beter om met een Arubaanse planning om te gaan dan op andere, maar leerzaam is het zeker. Ik blijf me verbazen over sommige zaken, maar het meest gehoorde argument (niet alleen op het werk), als ik vraag naar een bepaalde reden, is: 'omdat we dat altijd zo doen'. Tja, wie ben ik dan om daar aan te twijfelen?

Ik ben een poging aan het doen om mijn 'eigen' orthoptie spreekuren om 'mijn' manier te laten lopen, qua planning. Om te voorkomen dat patienten 2 uur moeten wachten, dit resulteerde er vorige week in dat ik 1,5
NoordkustNoordkustNoordkust

Nog niet half zo mooi als in het echt!
spreekuur had en tot half 7 aan het werk was. Tja, kinderziektes zullen we het maar noemen. Gelukkig kon ik die middag de knop goed omzetten en heb ik alle patienten de tijd gegeven die nodig was en heb ik me niet op laten jutten door de stapel statussen die er lag. Ik hoop dat het over een maand of 3 toch wel voor 90% goed gaat, maar daar zal ik tegen die tijd op terugkomen :-)

In maart hadden we een paar rustige weken op het werk doordat de oogartsen omstebeurt weg waren. Toen heb ik de kans gegrepen om bij alle opticiens op het eiland langs te gaan om kennis te maken. Ik vond het erg leuk om alle zaken te zien, de mensen te spreken en te vertellen dat ik als orthoptist op het eiland ben. Ook de reacties van de optica's (zoals ze dat hier noemen) waren erg positief.

Ook heb ik een vergadering bijgewoond van de FAVI, de slechtziendeninstelling hier. Dit was zeer interessant en ik denk dat we een hele goede samenwerking zullen hebben de komende tijd waardoor we nog meer voor de slechtziende kinderen op Aruba kunnen betekenen. Ik heb bij
Cowgirls!Cowgirls!Cowgirls!

In een supergalop over het strand, toch Margriet ?
hen ook een rondleiding gehad en ik heb kennisgemaakt met de zeer gemotiveerde medewerkers. Erg leuk!

In de weekenden ben ik veel aan het duiken, ik houd van de onderwaterwereld! Inmiddels heb ik een volledige duikuitrusting (van mezelf of in bruikleen) waardoor ik zelfstandig, met buddy kan gaan duiken. Via de duikschool heb ik mijn advanced brevet gehaald en binnenkort ga ik beginnen met de 'rescue' en daarna door voor 'divemaster'! En dan is het tijd voor een nieuwe carriere, als duikinstructeur! haha grapje... Nee, maar het is echt genieten en zo mooi onderwater! Vandaag op de rommelmarkt nog een mooi boek over de vissen van hier gescoord :-) leuk leuk

De komende maanden is het wat visite betreft rustig, maar ga ik zelf nog een aantal keer het eiland af. In juni ga ik naar een internationaal orthoptie congres in Toronto! En in juli/augustus ga ik voor ruim 3 weken naar Nepal (toch bijna om de hoek) voor een bruiloft :-) En guess what, ik vlieg over Nederland... Op de heenweg heb ik een kleine 3 uur voor mijn overstap, op de terugweg 6, dus ik ga koffie drinken op schiphol, VOOR de douane!

Zo, nu
ZonondergangZonondergangZonondergang

Met Margriet uit eten bij de vuurtoren met een prachtige zonsondergang
zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn leventje. Bedankt voor mail/post/what's app/sms/denken aan/gebed van jullie allemaal! Denk ook aan jullie!!!

Veel liefs!


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement

DuikenDuiken
Duiken

Bij het kruis van Baby beach
SchildpaddenSchildpadden
Schildpadden

Blijft een prachtig gezicht!


1st May 2012

Hey Marijke, Leuk om te lezen zo!! Ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Enjoy en tot over een paar maanden (die zijn zo voorbij...) Liefs, Iris.
1st May 2012

Vind ik leuk!!!
4th May 2012

Lieve Marijke, Leuke blog, liefs mama
16th July 2012

He lees ik nu ook weer je laatste berichtje hier! Ondertussen zit er weer bijna 3 maanden tussen voor je een nieuw bericht hier op plaatst ;) Mooi joh om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Stiekem toch iedere keer een beetje jaloers hoor op Aruba. Met al die regen is die warmte daar erg aanlokkelijk! Keep up the good faith op je werk! Mensen houden nooit van veranderingen. Houden het liever op wat het altijd was. Vraagt dus even wat geduld. Jou kennende laat je Aruba volledig gestructureerd straks achter! Liefs Ruchama

Tot: 0.085s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 47; dbt: 0.0614s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb