Amanda Tamar Flinck Vraa

tamarandamanda

Billede fra "Paa Gensyn" fest

Asia » Cambodia » South » Phnom Penh March 3rd 2010

Hola! Vi er nu I Cambodia!! Landet hvor spoegelseskoersel ikke er selvmordsforsoeg, men bare en maade at komme frem. Vores foerste indtryg da vi steg ud af flyet i Phenom Phen var, at det er varmere, mere beskidt og fattigt her end i Thailand. I Phenom Phen er der utrolig mange scootere paa vejene og alle dytter konstant! Trafikken forurener utrolig meegt!! I tre dage boede vi paa et hotel ved River front hvor en masse restauranter og barer ligger paa stribe. Paa gaden laa der tiggere med deres smaa noegne spaedboern og smaa drenge paa ikke mere end fem seks aar gik hele dagen og bar rundt paa mindst 10 tunge rejseboeger som de proevede at saelge til turisterne. Det gjorde ondt at se. Faa hundrede meter fra vores hotel langs River Front, laa Kings ... read more
Karryret serveret i kokosnoed - Resturant Sihanoukville
Sihanoukville beach 2 min gaagang fra vores hotel
same same - but different

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai February 23rd 2010

Chiang Mai er Thailands naeststoerste by og laegger 700 km. nord fra Bangkok. Byen har ca. 200.000 indbyggere. Til sammenligning er der ca. 6.5 mio. indbyggere i BKK. Chiang Mai er omkredset af nogle af Thailands hoejeste bjerge og tager man op paa en af dem, kan man se nogle af de smukkeste udsigter over byen. Laenge foer moderniseringen, var Chiang Mai et handelscenter, da det laa paa den thailandske handelsrute. Her blev der lavet og solg haandlavede varer saa som paraplyer, trafigurer og smykker og den dag i dag er Chiang Mai kendt som et shoppingmekka i Thailand og det er bare een af grundende til, at der er mange turister i denne by samt unge studerende, der giver byen et frisk pust af kreativitet og liv. En anden grund er den smukke natur som ... read more

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai February 21st 2010

Efter at have brugt cirka halvanden uge paa nogle dejlige Thai oer, blev det tid til at komme videre til det naeste sted. Vi tog tilbage til Bangkok for derfra at tage et nattog videre til Chiang Mai. Det er en MEGET lang tur, der efter planen skulle tage 13 timer, men som vist altid bliver forsinket. Det tog vi var med blev ikke mindre end 3 timer forsinket, saa det var en MEGET lang rejse. Dog var det en helt okay maade at rejse paa, da man faktisk sidder helt okay og om aftenen bliver saedderne laver om til senge, saa man kan sove en god del af rejsen. Da vi ankom til Chiang Mai brugte vi lige den foerste tid til at gaa rundt og se lidt af byen. Vi var heldige at ankomme ... read more
Chiang Mai
Togturen paa vej til Chiang Mai

Asia » Thailand February 20th 2010

Hej venner og familie! Endnu en updatering. Efter vores tur til Kanchanaburi tog vi til Koh Samed og Koh Chang, to oeer, der laegger i SydOest fra Bangkok. Koh Samed er en dejlig lille stille oe med gode strande og guesthouses ud til vandet. Oen er kendt for at vere besoegt af mange boesser og vi saa ogsaa en del paa de to dage vi var der. Paa vej til Koh Samed moedte vi et kaerestepar, som vi blev gode venner med. Manden var fra USA og kvinden var fra Korea. Begge boede de i Korea. Ved et tilfaelde endte vi med at blive naboer paa det samme guesthouse. Vi brugte en dag paa stranden med dem og tog senere ud og spiste med dem. De var rigtig soede og de anbefalede os steder at se ... read more
Ko Samet

Asia » Thailand » Western Thailand » Kanchanaburi February 15th 2010

Nu har vi lidt tid til at faa skrevet rejseblog! Weee.. billederne fra denne tur var ikke blevet slettet alligevel, men vi har til gengaeld fundet ud af at jeg har et meeeget maerkeligt kamera! Rejsen til kanchanaburi startede den 8. februar. Vi var afsted med et israelsk turistselskab, saa hovedparten af dem vi skulle tilbringe de to dage med var israelere. Soede mennesker! Da vi ankom til det smukke resort med udsigt til The River Kwaih Bridge fik vi noget mad og skulle saa ellers videre paa safari. Det var en hel vild oplevelse. Vi fik roert ved tigere, fodret giraffer, zebraer, daadyr og raadyr. Girafferne stak hele deres hoved samt lange hals ind i safariminibussen. Det var vildt og maa indroemme jeg blev lidt bange paa et tidspunkt og kom til at smide alle ... read more
River Kwai

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok February 10th 2010

Hej allesammen! Beklager, det har taget saa laenge at opdatere bloggen, men der har simpelthen vaeret saa meget at opleve, at vi slet ikke har haft tid. Det er praecis en uge siden vi ankom til Bangkok paa vores foerste faelles store rejse, og det har simpelhen vaeret fantastisk indtil videre. Da vi ankom til Bangkok var det sent aften lokal tid og vi havde paa det tidspunkt rejst i naesten halvandet doegn, saa vi fik ikke meget mere ud af den foerste aften end at faa noget af spise og lige skabe et lille foerste indtryk af byen, der dog mest af alt sov da vi ankom. Dagen efter startede vi dagen med at skifte guesthouse, da vi oenskede at komme laengere helt ind i centrum af byen. Vi valgte at bo i omraadet omkring ... read more
Sidste gang vi saa sne
Ventetid i lufthavnen

Tot: 0.091s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 62; dbt: 0.0594s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb