Page 6 of moonwha Travel Blog Posts

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi November 26th 2002

Det er en ting man IKKE kan gjoere i Hanoi, og det er aa gaa seg bort. Vel, det betyr IKKE at man ikke kan befinne seg et sted som man ikke vet hvor er, det gjoer man hele tiden. MEN, skulle det skje, saa er det hauger av smilende taxi-sjaafoerer, moped-sjaafoerer, og cyclo-sjaafoerer som mer enn gjerne vil ta deg tilbake til hvorhen du kom fra for en varierende pengesum. Skulle man finne seg et sted hvor man ikke vet hvor man er, saa er det nok aa stoppe et sekund, og titte undrende rundt seg, og vips saa er det fem cycloer, og fire mopeder som vinker og smiler, og lurer paa om de kan ta deg tilbake til hvor hen du vil. Ellers er prisene her latterlige lave. En kaffe ligger paa 4000-6000VND, ... read more

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi November 23rd 2002

One thing that should definitely be on your itinerary is a trip to Le Mat - Snake Village! It’s about 10-15 minutes from Old Quarters on the back of a motorcycle-taxi, and trust me, you do want to take a taxi. Any taxi driver will be able to take you there, drop you off, and pick you up a couple of hours later. Don’t worry so much about which is the best restaurant, they are all more or less the same. You can ask your hotel or your driver for any recommendation. If not, just ask your driver to stop at any of the restaurants and have a look inside. Don’t get alarmed by the some carport-ish look of the restaurants, that’s downstairs where they keep (breed?) and prepare the snakes. Most restaurants have the dining-space ... read more

I gaar finner jeg meg paa motorveien med en zilion andre mopeder, og en lastebil eller femti. Jeg haaper inderlig at sjaafoeren min vet hva han gjoer, der han zikk-zakker mellom de andre motoristene paa veien. Jeg klamrer meg fast saa best jeg kan bakpaa mopeden hans, og proever aa tenke fatalistisk - if it is time, it is time... Ti veldig eksosfyllte minutter senere befinner jeg meg i Le Mat (Snake Village), hvor jeg blir sjoet inn paa en av restaurantene. Jeg er den eneste der, og kelneren min veiver med armene, og faar frem at jeg kan sitte akkurat hvor jeg vil. Ikke foer har jeg satt meg ned, saa spretter to kelnere opp trappa, en med et brett med sprit, en annen med en svart sekk - en svart sekk som ser ut ... read more

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi November 22nd 2002

13:05 - Hanoi Det er kaos i Hanoi!!!! Er det en vei saa kjoerer man paa den (og da snakker man ikke om samme maate som man kjoerer paa en vei i Norge), er det en doeraapning saa slenger man opp en disk, og saa har man en butikk der, er det en aapen plass saa parkerer man der, eller setter opp fire plastikk-krakker, og det er en restaurant. Det er fire zilioner mopeder, og alle som har en moped, og som ikke for oeyeblikket har mor, far, tante, bror, nevoe, onkel, venn, eller lignende bakpaa er plutselig moped-taxi. Alt er grisebillig her. Kjoepte nettopp en silkepose (til aa sove i) som kostet meg US$2 (15kr). Og ennaa saa tror jeg at jeg ble lurt - jeg kunne vel faatt det ennaa billigere. Men det er ... read more

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi November 21st 2002

Naa er jeg i Hanoi, og det er ville westen!!! Har vaert her i en halvtime, har verdens lekreste rom, og har funnet meg roeyk (etter mye om og men). Det er saa mye biler, og mopeder, og matlaging paa gata... Masse nye inntrykk!!! ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok November 21st 2002

Vel, saa sitter jeg her paa flyplassen i Bangkok og venter paa flyet mitt til Hanoi. Det er merkelig hvor mye tid som egentlig gaar med paa aa vente naar man er ute aa reiser... Man tror at man er ute aa reiser, men egentlig sitter man bare paa forskjellige flyplasser, togstasjoner, buss-stasjoner, kaier, cafeer-cum-holdeplasser, og venter paa at noe skal komme, eller at noe skal gaa. Vel, ankom Bangkok i gaar (eller i dag) to timer forsinket. Skulle ha ankommet 23:15, men landet heller 01:00. En noe forvirret flykaptein annonserte at lokal tid var onsdag den 21ste november (jeg visste ikke at Bangkok hadde et annet tidssystem enn resten av verden, for saa langt jeg vet saa var det i resten av verden torsdag 21ste november). Men, men. Var veldig troett, og fikk lastet av ... read more

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney November 20th 2002

Ja, saa sitter jeg her igjen da, paa flyplassen i Sydney. Moette paa en australsk dame paa flytoget som skulle til Sydney for aa besoeke barnebarna sine. Diskuterte forskjellige flyplasser rundt i verden, og jeg foelte meg veldig bereist. Naa er alt klart. Jeg har telt over eiendelene mine fire hundre ganger i dag, men jeg sitter allikevel med en ekkel foelelse i magen at jeg har glemt noe... Jeg har dobbelt-telt og trippelt-telt passet mitt (1), billettene mine (8), og pengene mine (mange). Ojoj, fem minutter igjen paa internett-tiden min. Det er naa jeg skal ha masse inspirasjon, og skrive noe innsiktsfullt og lurt om det aa reise... Vel, det var det da... Ok, ikke veksle ALLE pengene dine til utenlandsk valuta FOER du forlater landet, man ender bare opp paa flyplassen og er sulten, ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane November 19th 2002

Vel, saa er alt pakket ned, visaene fikset, og billetten klar. I morgen reiser jeg til Bangkok. Ut paa landeveien igjen. Det er hundre smaating som boer ordnes foer avreise, men jeg er ikke helt klar over hvilke smaating. Jeg har naa da en filosofi da, og det at saa lenge du har penger, pass, og billett, saa ordner det meste seg. Og det gjelder ikke bare naar man reiser heller... ... read more

Tot: 0.06s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.032s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb