Page 9 of konemara Travel Blog Posts

Asia » India » Tamil Nadu December 29th 2009

AUROVILLE- egy kiserlet olyan kozossegi eletre, mely felulemelkedik minden emberi kulonbsegen, melyel az emberek el szoktak hatarolodni egymastol: nemzetiseg, kultura, nyelv, szuletesi hely, szarmazas, statusz, nem, kor... Egy csodalatos "Eletproject", melynek az alapja a nagy lato, jogi, szabadsagharcos es guru, Sri Aurobindo filozofiai eszmei, es eletre szolo tarsa, az "Anya" tevekeny szeretete es gyakorlati megvalosito ereje. Sri Aurobindo halala (es Samadhi elerese, azaz megboldogulas szerusege) utan az Anya ramutatott a terkepre egy Pondicherry mellett levo pontra, es azt mondta hiveinek, a Pondyban levo Sri Aurobindo ashram lakoinak, hogy itt legyen megvalositva a csoda. A jelen levo mernokok, tervezok, agronomusok, okosak nem igen szeppentek meg, akkor sem amikor a terkepek komolyabb atnulmanyozasa utan rajottek, hogy egy kosivatagban allo Bunyan-fa (asszem majomkenyerfa) a pont,... read more
Auroville kozeppontja a Matrimandir
lotuszvirag
banjan fa, ugy terjeszkedik hogy leggyokereket ereszt a foldbe...ha hagyjak noni, akar egy falut is ala lehet epiteni!

Asia » India » Tamil Nadu » Auroville December 28th 2009

27.este ertunk Puducherry-be, franciasan Pondycherry, becezgetve Pondy-ba, eddig a legelhetobb varoska amit talaltunk. Az idefele ut mar murisan kezdodott, Atul egyik spanja vitt minket Mammala...bol, kb 90 km es ut, es a gyonyoru palmafas Tamil Nadu-i utvonalon bemutatta azt, amit eddig bicajon es autoriksan lattunk csak: hogyan hasznajuk invenciozusan a szemkozti savot. Szoval itt a zarovonal nem fogalom, annyian nyomulnak egyszerre egyiranyban, amennyit atenged a masik oldal, plussz sportszeru neheziteskent a sav legkulsobb resze az ellenkezo iranyu gyalogos, bicajos es motoros sav, olyanoknak akik nem akarnak hosszu tavon kozlekedni. A Vezetonk bemutatta a kezjelzesek hasznalatanak eszkoztarat, elmagyarazta a dudahasznalat szabalyait, a lampavillogast, ha legkondi miatt a kitartott kez lehetetlen (ilyenkor pl. a gepkocsira ki van irva, hogy legkondis, ezert kezjelzes nincs /"A.C. no ... read more
Pondicherry utcai latkep, erdemes felnezni a jobb oldali tablara, hat ezert volt oly csendes a kornyek:)
thali, naon finom
elefant show, gyumolcsot megette, penzt gazdanak adta

Asia » India » Tamil Nadu » Mamallapuram December 26th 2009

Udv a hires Mammalapurabol, mely lehet egyfajta Indiai Kiscelli-Szentendre-Skanzen-Siofok... minden van itt ami a megfaradt turistanak kellhet: kisvarosiassag: parezer lakos, beacs: tengerpart, resortokkal, palmafas koparos kecskes, tortenelem: a kora kozepkori delindiai muveszet legszebben fennmaradt templomai es faragvanyai kozott maszkallnak az emberek, mint egy 1500 eves szoborparkban, muveszeti elet: minden sarkon farago mester farigcsal, kifaragnak neked barmibol barmit tulkepp, egy marvanyfogpiszkalotol a daruval szallithato ganesha szobrokig barmi megrendelheto, es nem mai magyar minosegben: itt az anyagtol a kimunkalasig mindenre figyelnek es az a ganesh ott all a szobadban meg a vilageges utan is, ha azt mammalapuramban rendeled :) Na de legfontosabb, amiert ide vettuk utunkat azonnal Chennaibol, az a MAMMALAPURAMI TNCFESZTIVAL, altalaban 3 honapos, hetvegentes , iden eloszor ... read more

Asia » India » Assam » Guwahati December 26th 2009

India Allatvilaga. Ez a resz az itt latott erdekessegeket prezentalja, es a naplobejegyzesekkel ellentetben folyamatosan bovulo! Jo szorakozast:) ... read more
nemtudommineve madarka
mokus
le a lepcson

Asia » India » Andhra Pradesh » Hyderabad » New Santoshnagar December 24th 2009

Dec 23: Patna, mely a thaimasszazs szempontjabol is lenyeges, hiszen itt szekeltek a Magadha kiralyok, ahol udvari orvos volt Dr Jivago, ma egy lepratelep. Az este 5 os vonat 7 korul indult el, tehat az alatt a 44 km alatt, amit Patnatol Varanasiig megtett, kesett 2 orat a vonat, szanalmas teljesitmeny a rendes Mumbai-Varanasi szinvonalhoz kepest. A palyaudvaron csoveztunk, aztan megjott a vonat, kb 8 szor annyi emberrel rajta, mint amennyi hely volt. Szerencsere a mienket evakualtak amint lattak kulfoldisegunket, hogy 4 farang jon a vonatra, de hat a kiabalas, vitatkozas, rossz hangulat nem szunt meg. Patna Bihar megye fovaraosa, aholmaig vannak kis incidensek a vonatokon, pl. egesz szerelveny kirablasa, ezert a vagonorseget sem viszik tulzasba, konkretan egy or sem volt a 25 vagonos vonaton. Harakolas, mindenki beteg, mint egy elfekvoben ugy ereztem magam ahogy felkeszultunk ... read more
manish, az isteni, a befogadonk Nagpurban...jobb bajszos
manish hetvegi nyaraloja itt toltottuk a legjobb ejszakankat eddig
vonatbol

Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi December 23rd 2009

Igen igen, a beharangozott kulon (nem kujon) ajtogyujtemeny itt indul,l amint fel tudunk ra normalisan tolteni. ... read more

Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi December 22nd 2009

Az utolso 3 napunk igencsak felporgott Varanasiban: annyi minden elinteznivalo, es olyan kis ido... pl. a reggeli ganga meritkezest most mar kibovitettuk mustarmagolaj kivonatos masszazzsal, mely kicsit bemelegiti az izuleteket mielott belemerul az ember a jeghideg szent trutymoba. Utana gyorsgyaloglas vegig a ghatokon, a friss harmatos tejhabert, es 10 minden nap joga... Diane Longgal egy ilyen 9 napos etap igen jo kis agymosas: fogja az eddigi kisjoga aszanarol alkotott kepedet es finoman szetbombazza, gerinckozpontusagaval, es folyamatos osztokelesevel, hogy hozd ki magadbol a legjobbat. Nala olyan hogy aszana nincs is, hiszen lehet egy nap olyan mere4v az ember, hogy az aszana felkeszito fazisaig jut, de hogy ha azt szepen es a tole telheto legnagyobb gerinctudatossaggal csinalja, akkor sokkal jobb nmint egy het huzodas es hatfajas :) szoval a gerincet most mar egyszerre elorol es ... read more
seta a parton
malaja, a harmatos ital
jogaora

Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi December 20th 2009

Matol fogva 87 fele vegyi anyagot tiltottak be a ganga partjan, tobbeik kozott a sampont, mososzereket, szappant es fogkremet is, mely igencsak at fogja alakitani az ittelok szokasait... Sokan minden reggel furdenek a gangaban, valmint itt vegzik teljes toilette-juket. A Guesthouse, a kis hostel ahol lakunk, egyik serp'ja mes;lte, hogy az egyikhaverja volt az elso akit elkaptak ilyesfajta vetsegert reggel a zsaruk, es precedens teremtes celjabol be is vittek, de kiengedtek 2 ora mulva, mert a hindu biraskodas szerint egy vetseg nem vetseg, es az elsot isteni is megbocsajtja. A reggeli hajokazasunk soran bizony egyre kevesebb mosakodot latunk. Bar egy kicsit az indiai szennyezesi allpotokrol: egy kicsit sotetebb sikator nyilvanos wc, a ghatokon istensegek kepei vannak a falakra festve, vagy keramiabna befoglalva, olyen kersekkel, hogy a ganga mama iranti tisztelet neveben ne hasznaljak a... read more
latkep a csonakbol
latkep2
krematorium

Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi December 20th 2009

Folytatodik a Varanasi csodavilag, a barangolasaink soran a kovetkezo szossszenetek ragadtak rank az itteni eletbol: "No toilet no shower, still smell like flower" "Shiva Power 24 hour" Az ovarosban egy kis poloboltban a nyomas: No Boat, no rickshaw, no Hashish, no pashmina, No Problem :) Szoval igen csak ramanosek lehuzosak azert a turistaiparban munkalkodo Varanasiiak:) egy picit mindig megprobalnak meg lehuzni az elore kialkudott arbol... de a gyertyaarus gyerkocoket mar le tudjuk szerelni: CSiklandozd meg, kapdd ki a kezebol a gyertyas kosarat, tedd egy olyan htelyre amit nem er fel, aztan fusss amilyen gyorsdan csak tudsz:) Tegnap elott egy kicsako 3 km en at jott velunk, kb 30 ghat-on at. Szoval a napjaink a kovetkezovel telnek: rengeteg jo chai, joga, barangolas az ovarosba, vecsorazgatas, hajozas a szertartasokra, utcai arusok kajainak kostolgatasa, kisgyerkocokkel haverk... read more
reggeli furdes a gangeszben
mosas
part

Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi December 17th 2009

Igen igen, egy par nap itt es elvarazsol Varanasi... A kozepkori damaszkuszt idezo kis sikatorok, a kujon blogbejegyzest erdeemlo festett , faragott es kovacsolt kapuk, a folyamatos emberi es tehen kakkanytyu a foldon, a kis palmalevelekbe helyezett aldozati gyertyak es viragok, melyek este sodrodnak a gangan, a kisgyerkocok akik aruljak, es nevetve mondogatjak hogy Rupee, Chapatti, Cookie, amig egy ruppot vagy egy sutit nem ad nekik a farang...az ember a foutcan csupa swarzenegggerrel talalkozik, tiszta akciofilm, felugriki vaamilyen Royal Enfield vagy hasonlo 90 eves motorra, ratapos a gazra, bocs nem, eloszor a dudara, aztan a gazra, (a dudarol le sem veszi a kezet amig uticeljahoz nem ert:) aztan bevagodik a forgalomba mint egy hos az akciofilmekbol, es a legtobbet kihozva a vehikulumabol (mely altalaban szeteso noi bringa, magyar falusi style, nyomtatott ercbol osszetakolt riksa, or... read more
gyerkoc masszazs
balazs a falra felkent tehenlepeny mellett
gangesz latkep

Tot: 0.412s; Tpl: 0.011s; cc: 17; qc: 106; dbt: 0.1235s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb