Page 3 of Peeke Travel Blog Posts

Vrijdag 28 Maart 2014: Als de wekker gaat, weet ik dat het mooie leven voorbij is. Vandaag ga ik terug de baan op. Ik bedank Ro en zoef dan de helling af richting stadskern. In de jeugdherberg haal ik men kaartjes op die ik later wel eens zal vernietigen. Ik doe nog inkopen voor ik naar het station ga. De fiets en men bagage gaat in een apart ruim. Het rijtuig waarin ik zit, is oud en van hout. De trein zit goed vol want er is een cruiseschip geland. Als we doorrijden wiebelt da trein dooreen, het is duidelijk dat het een oud model is. Vooraleer we Dunedin uit zijn stopt de trein regelmatig om groen licht te krijgen om door te rijden. Eens we op ons eigen spoor zitten, vlot de rit. We volgen ... read more
Treintje
Op de Rail Trail

Oceania » New Zealand » South Island » Dunedin March 27th 2014

Donderdag 20 Maart 2014: Ik word wakker door het geluid van een kettingzaag. Het is Ro's zoon Pete die een boom aan het vellen is in de voortuin. Na men ontbijt, help ik wat mee om groen te laten. Nadat we zijn opgefrist trekken we naar het stadscentrum. Ro heeft een afspraak en ik dool wat rond. Ik ga even bij de toeristische dienst langs en bezoek het treinstation wat best knap is. Daarna rijde we terug naar huis om wat te eten. Iets later rijden we terug uit, dit keer naar het Peninsula of schiereiland. Het is best een lange rit over nauwe weggetjes. Het laatste stuk gaat langs de zee en uiteindelijk komt we ten einde van het schiereiland waar Albatrossen nesten, de enige toegangelijke plek ter wereld. De toegang is betalend en nadat ... read more
Albatrossen
Otago Peninsula

Oceania » New Zealand » South Island » Dunedin March 21st 2014

Donderdag 13 Maart 2014: Ik moet de tent inpakken dus de druppels die vallen. In de verte is er wat blauwe lucht dus hopelijk klaart het snel op. Ik schud de hand van Sjirk, de Nederlander en ga dan even naar de hostel waar men dubbele levering van naamkaartjes zou zijn. Ze kunnen daar echt niets vinden dus met lege handen op pad. Ik heb ze eigenlijk niet meer nodig. Ik doe inkopen voor 2 dagen en verlaat dan Invercargill. Buiten het centrum kom ik op een weg die door veel landbouwgebied en polderland gaat, net als thuis! Het is grijs maar best warm dus ik kan in men T-shirt fietsen. Rond de middag begint het weer te druppelen. Volgens de voorspelling zou er enkel in de ochtend wat regen zijn. Als ik in Fortrose kom, ... read more
Nugget Point

Oceania » New Zealand » South Island » Invercargill March 12th 2014

Zondag, maandag, dinsdag 9, 10, 11 Maart 2014 Zondag gaat de wekker vroeg en ik heb niet zoveel geslapen. Ik neem nog een laatste douche, nu het nog gaat. Alles in de rugzak proppen en wachten op de shuttlebus naar de ferry. Deze is een beetje te laat maar na 30 minuten zijn we in Bluff of het Zuidelijkste punt van NZ. De rugzak gaat in een aparte container. Iets voor 9u30 schepen we in en kort daarna varen we uit. Het is een overdekte catamaran, er is weinig ruimte op het dek. De zee rondom Bluff is redelijk ruw en we worden al flink over en weer geschud. Ik krijg al schrik dat dit het ganse uur zo zal zijn maat later bedaart het en de rest va nde overtocht verloopt relatief rustig. Aangekomen in ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Invercargill March 8th 2014

Woensdag 5 Maart 201: Als ik 's ochtends rustig zit te ontbijten met Rose en Dani komt er plots een medewerker van de camping af met men pakketje. Daar zijn men kaartjes! Ik deel er direct 2 uit. Rose&Dani rijden richting Queenstown over de gravelweg die ik Zuidswaarts heb gevolgd. We zien elkaar beslist terug op het Noord Eiland. Door de plotse levering maakt dat ik snel moet pakken. Het is totaal ander weer dan gisteren. De zon schijnt en het is een pak warmer. Na het supermarktbezoek verlaat ik Te Anau dat nu een een paar dagen men thuisbasis was. Het is raar om terug te vertrekken en het fietsen voelt al onwennig. Ik de scenic route op naar Manapouri. Ik ben omgeven door bergen bedekt met een laagje sneeuw. Ik kom voobij een gigantische ... read more
In het speedbootje

Oceania » New Zealand » South Island » Te Anau March 5th 2014

Dinsdag 25 Februari 2014: Deze nacht viel het lawaai buiten mee maar binnen in de kamer maakte het aanwezige koppeltje zich wel héél gezellig. 's ochtends maak ik me zo snel mogelijk uit de voeten. Ik merk dat men achterband precies wat lucht verloren heeft dus even bijpompen en later onderzoeken. Ik ga direct naar de Butterfli Lodge om te informeren of hun tentplek vrij is en jawel! De eigenares is Nederlangs en woont al 3 jaar hier en het bevalt haar goed. Ik kan nog niet inchecken maar ik kan wel wat bagage achterlaten. Ik ontdek dat er een clips van men ortliebtas om het punt van breken staat. Het eerst wat ik in het centrum is een hersteldienst zoeken. Die vind ik in het winkelcentrum en om 16u zou het klaar zijn. Voor de ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown February 24th 2014

Woensdag 19 Februari 2014: De wekker gaat vroeg dus vlug naar de keuken voor het te druk wordt. Er is toch al wat volk maar om 9u30 zijn we buiten. Eerst nog naar de winkel voor wat eten want op de eindbestemming van vandaag zal niet meer zijn dan een dorpswinkeltje. Net buiten het dorp begint mijn weg die me flink omhoog zal brengen. Ik kom nog wat wielrenners tegen die zeggen dat het steil wordt terwijl een meisje in de jeugdherberg zei dat het goed meeviel. Wel ze zouden beiden gelijk hebben. Een andere wielrenner verklaart me nog zot. Het terrein is droog en dor. De heuvels zijn geel. Buiten wat struiken is er weinig vegetatie. Het eerste deel wint langzaam hoogte, zeer gestaag dus goed te doen. Als ik een boom zie met wat ... read more
Arrowtown mijnwerkershuisje
Arrowtown

Oceania » New Zealand » South Island » Wanaka February 18th 2014

Donderdag 13 Februari 2014: Ik heb de wekker gezet om 7u30 om vroeg aan de dag te beginnen. Vandaag heb ik de Haast Pas op het programma, het zal echter 50km duren voor ik deze bereik. In men kamergenoten zit nog niet veel beweging. Net voor ik de backpackers verlaat zie ik de Australische fietsers nog even, zij gaan vandaag halfweg van mijn geplande rit. Mijn eerste 50 kiloeter zijn relatief vlak. Ik rijd langs de Haastrivier, als je naar de rivierbedding kijkt, is de rivier een fractie wat hij kan zijn. Langs weerzijde van de weg zijn de bergflanken bedekt met bos. De wolken hangen laag en geven mooi fotomateriaal. De zon probeert erdoor te komen wat voor helder opflankeringen zorgt. Het lijkt als of een Goddelijke entiteit de vallei aanschouwt. Her en der ontspringen ... read more
Blue Pools

Oceania » New Zealand » South Island » Haast Pass February 12th 2014

Woensdag 5 Februari 2014: Het Duitse team heeft tot diep in de nacht een feestje gebouwd, gelukkig deden de oorstoppen hun ding maar ne sandflies-beten deden dat ook nog. Ik slaap wat langer en na het ontbijt krijgt men Santos zijn maandelijks onderhoud, ik trek ook de remkabel terug aan ipv de stelvijsjes te gebruiken. De was van gisteren is na het nachtelijke regenbuitje terug droog. Ik ga vervolgens naar het centrum en ga verschillende winkels binnen op zoek naar reflecterende bandjes of dergelijke voor men zwarte jas en naar USB-geheugen om men GoPro-films naar huis te sturen. Ik ga even bij KFC iets eten maar dit is veel te zout! Men voorkeur ging eigenlijk uit naar een vers soepje maar de keuken was al dicht van de desbetreffende tent. Uiteindelijk vind ik bij the Warehouse, ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Greymouth February 4th 2014

Donderdag 30 Januari 2014: Met kleine oogjes sta ik op. Ik begin in te pakken en tref John nog even die terug is van de ochtend-yoga. Met ochtend bedoelde hij de sessie van 6u15. Ik rijd door voor ik terug met de Dyson mag dansen. John had nog een tip gegeven voor de route maar ik besluit om toch grotendeels door het centrum te rijden. Er is veel verkeer maar al bij al kom ik niet echt gevaarlijke situaties tegen. Ik ben men water vergeten bij te vullen dus ik stop nog vlug voor een fles en een baguette'tje. Lunchen doe ik aan de ingang van een park langs de drukke weg. Er is wind maar ik zit redelijk beschut dus dat valt mee. Het laatste stuk van de rit gaat iets trager maar is nog ... read more

Tot: 0.171s; Tpl: 0.007s; cc: 14; qc: 64; dbt: 0.0994s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb