Nele & Erik

Nele

Wij zijn avonturiers in hart en nieren!
Samen hebben Erik en ik al wat bergen beklommen, zowel letterlijk als figuurlijk.
Zowel hoge bergen als lage boulders, alles met een eigen stijl en schoonheid.
Volg hier gerust onze avonturen, het zal zeker de moeite waard blijken!

Erik and I like to do adventures with all our hearts and souls!
We climbed several mountains, together! And every mountain has it's own beauty and style.
Big or small, it does not make a difference.
On this site you can follow our adventures, and see for your self...

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau April 21st 2014

Na 2 dagen thuis, vertrokken we terug richting Fontaine Bleau. Kris, Dieter en Jerina waren eveneens terug van de partij. Vrijdagavond stonden we op de overvolle camping in Grez-sur-Loing. Carol en Bertrand heetten ons hartelijk welkom op de camping. Is altijd reuze plezant om zo aan te komen. Dan vallen de horden allemaal wel te verdragen. Dieter en Jerina vervoegden ons 's morgens in de vroegte. Na een gezellig kopje koffie vertrokken we richting de parking van Rocher des Oiseaux. Iets verder werkte ik verder in een project van mij. Iets verder vonden Kris, Dieter en Jerina zelf enkele leuke boulders om te poetsen. 'Triple hop' en '....?' werden er geboren. Alleen viel er sporadisch regen uit de lucht, spijtig. Al snel wandelden we terug richting Rocher des Oiseaux. Daar klom Kris 'Action Direct'. Dieter sneuvelde ... read more
Mauvais mine
Fur Immer
Action Directe

Europe » United Kingdom » England » Derbyshire » Hathersage April 18th 2014

Weer een jaartje ouder, en dat vieren we tradioneel niet in België. Kris, Dieter en Jerina hadden besloten ons te vergezellen voor een klein 5-daags tripje naar the Peak, UK. Erik en ik reden vrijdagavond, de 11de april al richting de eurotunnel. Nog diezelfde dag stonden we aan de overkant en stopten pas halverwege Sheffield. We besloten onderweg een paar uurtjes te slapen. We hadden voor mijn verjaardag allebei een NeoAir Thermarest gekocht. Amai, wat een luxe (6,3cm dik) en opgerold niet groter dan een nalgene-fles en nog stukken lichter in gewicht ook. Ik ben een grote fan!!! De volgende morgen rond een uur of 10 zaten we in the Outside iets te eten. Kris, Dieter en Jerina vervoegden ons daar. Een dik uurtje later stonden we op Stanage Plantation. Het was koud, rond de 9°C ... read more
Moe maar voldaan!
Dieter
Friend 4!!

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Ettringen March 31st 2014

Elke keer weer heb ik goede voornemens. Ook dit weekend, ik zou 'gemakkelijk' klimmen, mijn lijf de kans geven om mijn geest te volgen. Erik en ik reden na enkele lange dagen en/of nachten werken, richting Ettringen, Duitsland. Beiden hadden we dringend wat gezonde buitenlucht nodig. En het zonnetje was paraat. Het beloofde een schitterend weekend te worden. We besloten de drie putten van Mayen; Schwarze Zirkel – Finsterlay - Dornental, een bezoekje te brengen. Deze putten hebben geen 'gemakkelijke' routes en staan erom gekend een gladde structuur te hebben. Het bleek niet alleen de structuur te wezen, maar het laagje mos was ook een grote boosdoener. We hadden deze putten al eens bezocht van ver, maar toen was het er veel te koud. Nu was de temperatuur goed. Het blijven spijtig genoeg nog steeds afval-putten; ... read more
Klaar voor Feuertaufe
Erik in Feuertaufe
1000Teufel

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau March 17th 2014

Na zeer lange tijd besloten Erik en ik terug te keren naar het bos, Fontaine Bleau. Boulderen was al lang geleden, maar zo gemakkelijk om inspiratie te vinden op internet. We hadden een zeer drukke periode achter de rug met veel werk. Dus terugkeren naar onze roots was keitof. De rust en stiltes worden hard geapreciëerd. Elk hadden we wel iets op het oog om een bezoekje te brengen. Rocher sabots werd als eerste bezocht. “Zen” lag al zeer lang op mij te wachten... Ik werkte hem eerst helemaal uit en na enkele valse starten klom ik hem uit. De pas waar je met twee handen aan een verticale hoek hangt, beide voeten los laat en een hoge rechtse voet op een goede voetsteun. Wow!!! Had er voorheen nooit helemaal in geloofd. Een prachtige boulder met ... read more
Gasthaus Unterslag

Europe » Spain » Canary Islands » Gran Canaria February 16th 2014

En toen waren we nog maar met z'n zes; Dieter, Jerina, Dennis, Kris, Erik en ik. Sepp, Kristof en An keerden huiswaarts. Wij vlogen een half uurtje verder naar Gran Canaria. Dit eiland is duidelijk veel drukker bevolkt over bijna het gehele eiland. De kleine stadskernen lijken ook ouder. De Spaanse heersschappij duidelijk waarneembaar. In de buitenwijk van Santa Brigida hadden we een klein gezellig huisje. Het stof en het te weinig warm water namen we als lief. De openhaard werd aangestoken door alle schatten van de dag. Oude cactussen en dennenappels waren de voornaamste vondsten. Erik en ik kregen de kans om ervaring op te doen met een VW Caddy Maxi. Echt de max!! Allemaal ruim plaats trokken we elke dag naar een andere lokatie om een klimmetje te wagen. Dit eiland was compleet niet ... read more
Jerina en amandelbloesem...
La sorrueda
Klimmen onder de palmboom.

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife February 6th 2014

Erik en ik werden vorig jaar uitgenodigd door Dieter en Jerina om mee op avontuur te gaan, zowel naar Tenerife als naar Gran Canaria. Ahwel hier volgen onze avonturen van Tenerife. Gran Canaria volgt later. Samen met Dieter en Jerina gingen ook Kris, An, Dennis, Sepp en Kristof mee. We waren dus zeker met een gemengd gezelschap. De doelen waren eveneens een beetje verschillend: boulderen of lengteklimmen, eventueel trad-klimmen. Maar eigenlijk vormde dat geen enkel probleem, beter zelfs, iedereen kon doen waar hij/zij zin in had. Het eiland Tenerife ligt midden in de groep Canarische eilanden. Daardoor was de natuur een ware tuin van Eden. Het woestijnachtige landschap stond vol diverse cactussen, 'prickely bush', een grote verscheidenheid aan bloemen en enorm veel valkjes. Zelfs verschillende steenarenden gezien, zwevend boven ons hoofd. Dit zie je niet elke ... read more
Mijn schatteke
Sepp

Europe » Italy » Aosta Valley » Cogne January 15th 2014

Voor 4 volle ijsklimdagen vertrokken we naar Italië, een klein dorpje Valnontey genaamd. Vorig jaar hadden we het er leren kennen en ook dit jaar konden we het niet weerstaan. De temperatuur lag aan de hoge kant en de condities waren niet te vergelijken met het vorige jaar. Maar je leeft en je past je aan. Soms is dit zelfs het leuke, aanpassen... We verbleven ook in hetzelfde charmante hotelletje. We werden welkom geheten door Stephano en zijn vrouw. We hadden er alle accommodatie die we ons maar konden wensen. We komen er graag en het eten is echt Italiaanse keuken. Altijd met buikpijn van tafel, als je niet oppast. De capuccino die ze er serveerde was om mee naar huis te nemen. Een echt traktaat na een goede beklimming. Dat werd dus ook elke dag ... read more
Chandelle
Senteiro dei Troll
Valmiana

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau December 6th 2013

Na langere tijd keerden we terug naar Fontaine Bleau. We vertrokken op Sinterklaasmorgen, allebei nog moe en nog recupererend van de voorbije hectische dagen. In die drie vrije dagen bezochten we Bas Cuvier, Franchard Hautes plaines en Avon. De juweeltjes; Hasta 6a, Pasta 7a en Tom et Géry 7b waren prachtige uitdagingen. Zowel atletisch als technisch! Zoals kenmerkend voor ons; kleine schattige overhangende boulders. Erik deed nog een bommer van een route in Cuvier; La Gaule debout 7a (7a+). Amai, ik krijg de twee kanten van de boeg niet tegelijk vast, zo ver uit elkaar. Deze vergt heel wat van je lichaam om de overspanningen te houden en door te gaan. Zeker niets voor mij, maar magnefiek om het Erik het te zien doen. De zaterdag reden we voor een klein intermezzo naar Parijs om te ... read more
Pasta
La Gaule debout

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen November 18th 2013

Drie dagen Kottenheim, maar niet helemaal zoals gepland! De 11de nov voor 1 dagje over en weer samen met Kris. Kobe, Iris, Bies en Walter verbleven er het gehele weekend. Ahwel deze dag hebben enkele klimmetjes kunnen doen. Erik startte direct met een 6a tje. Mooie start! En om de handen en voeten ineens te ontdooien. Het regende niet, maar de temperatuur overdag niet boven de 4°C. De mist zakte gewoon de putten in. Best weer voor een warme donsjas en grote klimschoenen. Ik klom met Eriks klimschoenen. Teentjes waren me dankbaar. Iedereen klom wel verschillende leuke juweeltjes. De topper van de dag was een kleine 'offwith'. Niet af te zekeren was zeker friend 5, juist te veel. Maar zalig om in toprope te klimmen. Was echt plezier. Offwith wil zeggen een crack die breder is ... read more
Erik in Offwith
Kris in 6a tje
Bies

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau October 18th 2013

Vier dagen naar Fontaine Bleau onder ons tweetjes. Een zalige manier om kennis te maken met de herfst. Een hertje in de bossen, de vele paddestoelen op de bosgrond, de rijk gestrooide kastanjes, om maar niet te spreken van de kleurenpracht van de bomen. Het voelde als een eer om hier te mogen zijn. Misschien alleen nu niet om te klimmen... De regen viel af en toe zeer rijkelijk en de rotsen waren hun duidelijk van alle vuiligheid aan het ontdoen. Ik geef hun zeker gelijk, want al die gemakzuchtige klimmers die overal hopen magnesium achter laten. Er komt bij sommige geen borstel aan te pas. Ik heb verschillende boulders gewoon gepoetst en ik kom nog wel eens terug op een beter tijdstip. We vertoefden twee dagen op L'elephant. Erik en ik klommen er toch enkele ... read more
 L'Arête droite de la Barre Fixe
Le toit du bout du monde

Tot: 0.254s; Tpl: 0.012s; cc: 17; qc: 87; dbt: 0.0614s; 87; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.6mb