Nele & Erik

Nele

Wij zijn avonturiers in hart en nieren!
Samen hebben Erik en ik al wat bergen beklommen, zowel letterlijk als figuurlijk.
Zowel hoge bergen als lage boulders, alles met een eigen stijl en schoonheid.
Volg hier gerust onze avonturen, het zal zeker de moeite waard blijken!

Erik and I like to do adventures with all our hearts and souls!
We climbed several mountains, together! And every mountain has it's own beauty and style.
Big or small, it does not make a difference.
On this site you can follow our adventures, and see for your self...

Europe » Belgium » Liège Province » Huy July 28th 2014

Voor twee daagjes op naar onze Ardennen, iets preciezer Awirs. Erik en ik hadden er nog een date met enkele routes. Wat werd me dit een avonturen-weekend! Zaterdagochtend geraakten we allebei niet erg goed op gang, maar toch. Tegen de middag stonden we op het vaste plekje in Awirs, de noordwand. In een korte broek waren we al vrij snel voer voor de muggen. Maar wat is een beetje jeuksel... Ik startte met "The Fin" (6c). Kobe had deze vorige week nog behaakt en samen met Erik nog vrij geklommen. Ik had die kans niet meer gehad en ik vond het een keitoffe uitdaging. Dus bij de derde poging stond ik geheel en wel boven. Was echt tof! De eerste poging was inpikken, de tweede poging focus wat kwijt, dus derde ... voilà. Mijn geplande uitdaging ... read more
Awirs
Vorige weekend, Erik in 'the Fin'.

Europe » Belgium » Liège Province » Huy July 21st 2014

Drie weekenden op rij brachten Erik en ik door aan de noordwand van Awirs, samen met Kobe en afwisselend Jeroen, Sofie, Iris en Bies. De eerste twee weekenden regende het pijpestelen, maar buiten dat de conditie op de rotsen wat verslechterde, bleven we droog en zanderig. De modder bleef beperkt tot de padjes en onze schoenen.... Super leuk geklommen! Vooral natuurlijk zware dobbers, enkele opwarmers. Erik en ik hadden er een clipstick voor gekocht. De eerste twee brochen op voorhand clippen is luxe als de rots een beetje slipperig wordt. Maar aangezien de clipstick 5meter lang is, werd het 'fishsticken'! Alle routes hadden wel een moslaagje en zeker dat altijd aanwezige zandlaagje. Dat kan niet anders als je let op de vorming van deze specifieke rotsformaties. Maar we konden klimmen, een zeer goede training voor de ... read more
Erik in Single vision
Nele

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen June 23rd 2014

Kris, Erik en ik besloten onze vooruitgang te gaan testen in Mayen en Ettringen, Duitsland. Maar vooral eigenlijk een leuk weekend buiten in de natuur en mooie rotsen. Ahwel, we hebben het er allemaal gevonden. Een super gezellig weekend met enkele aanraders. Zaterdag besloten Erik en ik naar een van de putten van Mayen te trekken, Dornental. Een kleine put met zowel makkelijke als moeilijke routes. 'Rosenstolz', 'Gluckpilz', 'Ayurvedische Princessin', 'Dornenkamin', 'Kleiner Pirat', 'Basalt Piraten'; één voor één leuke uitdagingen. Sommige al wat moeilijker dan de andere, maar het voornaamste was dat we ons amuseerden. Ieder klom op kop wat hij wou en we wisselden gewoon af. Voor mij sprong 'Gluckpilz' er uit, een sectie met een verticale fistjam, 6m. Echt wow! Vroeger zouden we er niet zo vlot doorgeraakt zijn. Kris zijn eerste fistjam ervaring! ... read more
Allemaal friends!
Erik in 'Dornroschen'
Kris in 'Rosenstolz'

Europe » Italy » Piedmont June 15th 2014

We hadden gehoord van de kleine vallei van de Orco, ook wel het kleine Yosemite van Europa genoemd. Complete granieten rotswanden met cracks, af te zekeren met friends en klemblokken. Er werd wel overal bij vermeld dat het niet voor de beginnende trad-klimmers is. Dit konden we echt niet weerstaan! Meer dan twee weken trokken we naar de vallei aan de zuidkant van het Nationaal Park de Gran Paradiso, tot in het dorpje Ceresole Real, Italy. We passeerden Chamonix om nog enkele grotere friends extra te kopen. Die kwamen zéér goed van pas. Het dorpje zelf is niet groot en juist wanneer je de tunnel uit rijdt, is een leuke gezellige camping, La Peschera. Een camping met een vijver vol forel om te vangen. Lekker ook!!! De eigenaars zijn super-vriendelijk. Elke dag gingen we langs voor ... read more
2 Incastromania
3 Fessura dell Tramonto
4 Bianca Parete

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau May 4th 2014

Vijf volle dagen Fontaine Bleau! We keken er naar uit, ook al waren we beiden niet in optimale form. Het gewoon in de mooie bossen vertoeven, deed al deugd. Dinsdagavond, 29 april vertrokken we richting Grez-sur-Loing. Meer dan de helft van de rit was regen, regen en regen. De aquaplaning op de weg was niet te onderschatten. Tegen de morgen werd het droger. Maar de overvloedige waterval vergde wel wat droogtijd voor de rotsen. En de grote trampoline op de camping kon dienst doen als bidet! 's Morgens begroette we Carol en Bertrand van de camping en onze vaste buurmannen door de jaren heen. Elke keer weer leuk om zo welkom geheten te worden. Het was niet zo druk als andere jaren rond deze tijd, hoewel toch veel bekende gezichten. We zetten onze grote tent op ... read more
Rocher Hercule
BBQ om te smullen....

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau April 21st 2014

Na 2 dagen thuis, vertrokken we terug richting Fontaine Bleau. Kris, Dieter en Jerina waren eveneens terug van de partij. Vrijdagavond stonden we op de overvolle camping in Grez-sur-Loing. Carol en Bertrand heetten ons hartelijk welkom op de camping. Is altijd reuze plezant om zo aan te komen. Dan vallen de horden allemaal wel te verdragen. Dieter en Jerina vervoegden ons 's morgens in de vroegte. Na een gezellig kopje koffie vertrokken we richting de parking van Rocher des Oiseaux. Iets verder werkte ik verder in een project van mij. Iets verder vonden Kris, Dieter en Jerina zelf enkele leuke boulders om te poetsen. 'Triple hop' en '....?' werden er geboren. Alleen viel er sporadisch regen uit de lucht, spijtig. Al snel wandelden we terug richting Rocher des Oiseaux. Daar klom Kris 'Action Direct'. Dieter sneuvelde ... read more
Mauvais mine
Fur Immer
Action Directe

Europe » United Kingdom » England » Derbyshire » Hathersage April 18th 2014

Weer een jaartje ouder, en dat vieren we tradioneel niet in België. Kris, Dieter en Jerina hadden besloten ons te vergezellen voor een klein 5-daags tripje naar the Peak, UK. Erik en ik reden vrijdagavond, de 11de april al richting de eurotunnel. Nog diezelfde dag stonden we aan de overkant en stopten pas halverwege Sheffield. We besloten onderweg een paar uurtjes te slapen. We hadden voor mijn verjaardag allebei een NeoAir Thermarest gekocht. Amai, wat een luxe (6,3cm dik) en opgerold niet groter dan een nalgene-fles en nog stukken lichter in gewicht ook. Ik ben een grote fan!!! De volgende morgen rond een uur of 10 zaten we in the Outside iets te eten. Kris, Dieter en Jerina vervoegden ons daar. Een dik uurtje later stonden we op Stanage Plantation. Het was koud, rond de 9°C ... read more
Moe maar voldaan!
Dieter
Friend 4!!

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Ettringen March 31st 2014

Elke keer weer heb ik goede voornemens. Ook dit weekend, ik zou 'gemakkelijk' klimmen, mijn lijf de kans geven om mijn geest te volgen. Erik en ik reden na enkele lange dagen en/of nachten werken, richting Ettringen, Duitsland. Beiden hadden we dringend wat gezonde buitenlucht nodig. En het zonnetje was paraat. Het beloofde een schitterend weekend te worden. We besloten de drie putten van Mayen; Schwarze Zirkel – Finsterlay - Dornental, een bezoekje te brengen. Deze putten hebben geen 'gemakkelijke' routes en staan erom gekend een gladde structuur te hebben. Het bleek niet alleen de structuur te wezen, maar het laagje mos was ook een grote boosdoener. We hadden deze putten al eens bezocht van ver, maar toen was het er veel te koud. Nu was de temperatuur goed. Het blijven spijtig genoeg nog steeds afval-putten; ... read more
Klaar voor Feuertaufe
Erik in Feuertaufe
1000Teufel

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau March 17th 2014

Na zeer lange tijd besloten Erik en ik terug te keren naar het bos, Fontaine Bleau. Boulderen was al lang geleden, maar zo gemakkelijk om inspiratie te vinden op internet. We hadden een zeer drukke periode achter de rug met veel werk. Dus terugkeren naar onze roots was keitof. De rust en stiltes worden hard geapreciëerd. Elk hadden we wel iets op het oog om een bezoekje te brengen. Rocher sabots werd als eerste bezocht. “Zen” lag al zeer lang op mij te wachten... Ik werkte hem eerst helemaal uit en na enkele valse starten klom ik hem uit. De pas waar je met twee handen aan een verticale hoek hangt, beide voeten los laat en een hoge rechtse voet op een goede voetsteun. Wow!!! Had er voorheen nooit helemaal in geloofd. Een prachtige boulder met ... read more
Gasthaus Unterslag

Europe » Spain » Canary Islands » Gran Canaria February 16th 2014

En toen waren we nog maar met z'n zes; Dieter, Jerina, Dennis, Kris, Erik en ik. Sepp, Kristof en An keerden huiswaarts. Wij vlogen een half uurtje verder naar Gran Canaria. Dit eiland is duidelijk veel drukker bevolkt over bijna het gehele eiland. De kleine stadskernen lijken ook ouder. De Spaanse heersschappij duidelijk waarneembaar. In de buitenwijk van Santa Brigida hadden we een klein gezellig huisje. Het stof en het te weinig warm water namen we als lief. De openhaard werd aangestoken door alle schatten van de dag. Oude cactussen en dennenappels waren de voornaamste vondsten. Erik en ik kregen de kans om ervaring op te doen met een VW Caddy Maxi. Echt de max!! Allemaal ruim plaats trokken we elke dag naar een andere lokatie om een klimmetje te wagen. Dit eiland was compleet niet ... read more
Jerina en amandelbloesem...
La sorrueda
Klimmen onder de palmboom.

Tot: 0.355s; Tpl: 0.019s; cc: 14; qc: 67; dbt: 0.1131s; 67; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 5; ; mem: 6.5mb