Mirka Hanakova

Mirka and Peter

Europe » Norway » Western Norway » Bergen July 17th 2011

Tak premyslim, jestli ma smysl neco dnes psat. Posledni den, den navratu. Nic zajimaveho nas neceka, jen baleni, cesta do Bergenu a let zpet. Vstavame pozdeji. Nema smysl se nekam hnat, protoze na navstevu skanzenu mame malo casu, takze muzeme v klidu balit a pak se vydat na cestu. Baleni je tentokrat dukladne. Zadne nahazeni spacaku a karimatek volne do auta, ale poctive skladani a ukladani do obalu, preskladavani veci v batohu, a peclive ukladani veci povalujicich se volne. Zabere nam to nejakou chvili. Kdyz vyjizdime z lesa, rozhodujeme se, zda se vratit do Utne a fjord preplavit zde, ci se odvezt do Jondal a preplavit se tam. GPS ukazuje, ze Jondal je jen osm kilometru a tak se vydavame kolem pobrezi timto smerem, nebot se nam na druhou stranu fjordu jeste nechce. Navic pruvodce slibuje ... read more
Fjord Hardanger
Oznaceni zachoda na letisti

Europe » Norway » Western Norway » Hardanger July 16th 2011

Dnesni den je v podste posledni, protoze zitra uz cestujeme zpet, a tudiz v planu je pohoda a odpocinek. Vstavame pozde a vyhrabat se z postele je docela narocne, protoze me nohy jsou jako ze dreva. I Peta boli nohy a to uz je co rict. Snidame, balime, uklizime chatku a vracime klice. Jeste rychla osvezujici sprcha za dvacet korun, jsem trochu nastvana, ze to tepla voda neni v cenu kempu, a jdeme opet zkusit stesti s prohlidkou kostela. Tentokrat je otevreny. Hned po vystoupeni z auta okamzite bez hledani objevuji kesku, kterou jsem dva dny pred tim nemohla vubec najit. Kostel je krasny, ale musim priznat, ze vyzdoba kostela v Ardalu se mi libila mnohem vic. Chvili diskutujeme, zda se jit podivat ke dvou vodopadum ci se jednoho vzdat a misto toho prolizt obchody v ... read more
Ledovec Buarbreen
Posledni stanovani

Europe » Norway » Western Norway » Hardanger July 15th 2011

Tentokrat jsme ignorovali budik v osm oba dva. Po devate hodine jsem prohlasuji, ze bychom asi meli vstavat, nebot tura, ktera nas dnes ceka je ponekud delsi. Peto tedy k memu prekvapeni vyskocil a sel nam pripravit snidani. Nevim, jestli me chce potesit nebo jen neposlouchat me nadavani, ale na tom nezalezi. Ja jdu umyt poprve za dovolenou nadobi a zapomenu v kuchynce nas jar, tim padem o nej prichazime, protoze na to prijdu az druhy den rano. Sbalime si par nejdulezitejsich veci a vyrazime do terenu. Cesta k parkovisti, kde zacina nase tura trva neco malo pres hodinu. V posledni casti se tocime v prudkem svahu po velmi uzke ceste a ja mam lehce v ocich smrt. Rikam si, ze na tak dlouhe ture asi moc lidi nepotkame, ale jsem docela prekvapena, kolik aut zde ... read more
Troli jazyk

Europe » Norway » Western Norway July 14th 2011

Dnesni den je den presouvaci z bodu A do bodu B - pouhych 160 km a jeden trajekt. Ja se rano trochu rozciluji, protoze nemuzu Peta dostat ze spacaku i presto, ze vstavame az po devate. Jsme na dovolene, dostavam odpoved. Co na to rict, ma pravdu. Dnes nemusime ani moc spechat, v podstate nejak moc nezalezi, kdy tam dorazime a po ceste mame naplanovano jen par zastavek na nejake vyhledy a pamatky. Snidane, baleni stanu, mala zastavka u jezera a pak uz muzeme vyrazit na cestu. Prvni nasi zastavkou je vesnicka Ardal s maly kouzelnym drevenym kostelikem ze 17 stol. Byl dvakrat prestavovany, protoze lidem nestacil. Chvili nam trvalo se do nej dostat, I kdyz ve dverich byl klic, nedarilo se nam jej otevrit. Ale nakonec jsme na to prisli. Wow, dychla na nas nadhera. ... read more
tradicni Jaer zidle
Male stare domecky
Ledovec Buarbreen

Europe » Norway » Western Norway » Preikestolen July 13th 2011

Probudilo nas startovani motorek, ktere po chvili kolem nas projeli. Nas stan byl nedaleko nastesti nefrekventovane silnice. Peto to komentoval slovy, ze jsme se zrovna mohli stanovat na dalnici. Celkem me to pobavilo. Slunicko zacalo krasne svitit a cekal nas krasny den. Po snidani jsme sbalili stan a vyrazili smerem k Preikestolenu/ Kazatelne. Parkoviste jsme objevili hned po ctyrech kilomenetrech, ale tak tak jsme nasli mistecko pro nase auto. Jeste ze je tak malinke. Cekala nas ctyrhodinova tura. Nebylo ani tak moc narocna na teren – po kazdem kopci se slo chvili po vrstevnici, takze clovek si vydechl, trochu se lezlo po kamanech do kopce, po obrovskych balvanech po rovine, prechazelo pres drevene lavky pres baziny, kolem jezirek, po retezich a drevene lavce … Ale ty davy, ty davy, ty davy. Nejspis kazdy clovek, ktery prijde ... read more
Lake nedaleko Tau

Europe » Norway » Western Norway July 12th 2011

Probouzim se brzy. Ach jo. Tak si chvili ctu, at si Peto muze pospat. Po snidani jsme sbalili stan a vyrazili na nasi prvni turu. Cesta k parkovisti na vrchol fjordu nam trvala rychleji nez dolu. Nejspis to bylo tim, ze ja dolu jela velmi opatrne a pomalu, zatimco rano ridil Peto a rozhodl se byt zavodnikem. Velmi si to uzival. Z parkoviste mela tura trvat 5hod tam a zpet. Trosku jsem se obavala jak to zvladnu, ale zaroven se i velmi tesila. S lehkosti jsme vybehly prvni maly kopecek a pak, ejhle prekvapeni. Cesta vedla do celkem strmeho balvanoveho kopce, takze clovek se neustale musel pridrzovat ci povytahovat za ukotvene retezy. Moje hulky my byli celkem na prekazku. Po zdolani prvniho useku uz vse pokracovala v pohode po hrebenu. Trochu nahoru, trochu dolu, trochu po ... read more
Kjerag (1084 nad fjordem)
On the edge

Europe » Norway » Western Norway » Stavanger July 11th 2011

Rano jsme vstali driv, abychom chytili trajekt v devet hodin do Merkjaviku. Cesta trvala neco malo pres hodinu a zatimco ja si uzivala vyhledy a fotila, Peto jeste lehce dospaval. Po vylodeni jsme zamirili primo do Stavangeru. Prohledli jsme si mistni katedralu, centrum mesta, koupili bombu s plynem, takze konecne si budeme moci neco uvarit, prosli se kolem pristavu, kde parkovali dva zamorske lode, prohledli si zvenci budovu muzea oleje a historicke mestecko. Bohuzel mi zacala dochazet baterka na fotaku, tak jsem toho moc nenafotila. Jaka skoda. V informacich nam bylo doporuceno zabukovat si trajekt skrz Lysefjord do Lysebotnu predem, a tak jsme bezeli do kancelare Tide. Tam nam pani zarezervovala mistecko na tri hodiny odpoledne z Lauvika a doporucila nam, abychom necestovali trajektem obe cesty, ale udelali si projizdku kolem. Rozhodli jsme se, ze tak ... read more
Old town - Stavanger
Down to Lysebotn
Lysefjord

Europe » Norway » Western Norway July 10th 2011

Kdyz jsme se trochu prospali, jdeme na msi v norstine do jedineho katolickeho kostelika v centru mesta. Jsem pripravena a mam vytistena vsechna cteni v cestine. Kostleli je plny filipincu a cizincu a Nora by tu clovek asi jen tezko nasel. Alespon to tak vypada. Vyzvedavame auto a po obede nakladame auto, loucime se s nasimi hostiteli a vyrazime na cestu smer jih. Cesta probiha v klidu a u prvniho trajektu Halhjem - Sandvikvag cekame jen par minut na nalodeni. Zamykame auto a bezime na prid uzivat si vyhledu z lodi. Pekne tu vufukuje a tak se bezime schovat do zavetri na zad'. Rozhodli jsme se nepokracovat primou cestou do Stavangeru, ale odbocit na ostruvek Karmoy a tam prenocovat. Uz od vylodeni jedeme v pekne kolone a nekde se k nam pripojilo auto mistni policie. Peto ... read more
Skudeneshavn
Nas prvni kemp

Europe » Norway » Western Norway » Bergen July 9th 2011

Na cestu jsme vyrazili o pul seste rano, bez problemu se dostali na letiste, kde nas cekalo nase prvni dobrodruzstvi. Pred nastupem do letadla nas kontrola zastavuje s otazkou, zda mame v batozine nejaky plyn. Vzhledem k tomu, ze planujeme kempovat mame. Tentokrat jsem si stranky letecke splolecnosti nezkontrolovala a bezmyslenkovite ho sbalila a hned dva. Nemuzeme tedy nastoupit do letadla, ale musime pockat az nam batozinu donesou a bombu s plynem vybrat. Kdyz nam batoh prinasi, divim se se, protozesi nepamatuji, ze jsme balili plyn do tohoto zavazadla ale do druheho. Peto si vsak vzpomina, ze jsme nakonec vzali bomby dve a kazda je v jinem zavazadle. Oni si te druhe - vetsi vubec nevsimli, my se vsak priznavame. A tak pracovnik letiste bezi k letadlu hledat druhy batoh, zatimco my se prohrabavame batohem. Ja ... read more
Bergen

Tot: 0.097s; Tpl: 0.006s; cc: 8; qc: 81; dbt: 0.0632s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb