Mark Christensen

Markerano

6 måneder i verdens mest alsidige land. Fra Miami til Miami. Gennem ca. 30 ud af 50 stater. 2 personer - et fantastisk venskab. Det kan kun blive en ubeskrivelig tur, som I andre, desværre, kun får indblik i gennem denne blog, hvor I nok skal blive forkælet med en masse godbidder! Tro mig, I har NÆSTEN ligeså meget at glæde Jer til, som vi har. Men kun næsten!
Følg med, da der løbende bliver opdateret med historier, billeder og mere.

Mvh Mark.

North America » United States » Texas » Austin November 23rd 2012

Godaften og glædelig thanksgiving her fra Texas! Vi er i dag ankommet til Texas' hovedstad, Austin, hvor vi stille og roligt har fejret den amerikanske helligdag thanksgiving med aftensmad på Hooters. Det er en helligdag de fejrer på højde med julen herovre, som vi har kunnet mærke i form af lukkede butikker og tankstationer, og lange køer på vejen mellem Dallas og Austin. Siden sidst er vi kommet langt, men har også fået nogle store og mindeværdige oplevelser, som turen har bragt os gennem det sydvestlige USA. Sidste blog skrev jeg i midten af vores uforglemmelige uge på et meget mærkeligt hotel, i en helt fantastisk by - Los Angeles. Sidste halvdel af ugen blev tilbragt i Universal Studios, Six Flags Magic Mountain(forlystelsespark) og Hollywood. Universal Studios er et kombineret filmstudie og forlystelsespark. Parken består bl.a. ... read more
Bruce Willis og jeg
San Diego
Death Valley

North America » United States » California » Los Angeles » Inglewood October 25th 2012

Hej Danmark! Det er længe siden. Faktisk så længe siden, at jeg har svært ved at erindre hvad vi har lavet i mellemtiden. Så vidt jeg husker blev sidste blog skrevet i Grand Junction, Colorado, og vi er nu i Los Angeles, California. Vi har det stadig super godt, men kan man også andet efter en dag på stranden i 25 graders varme og et overraskende varmt stillehav? Næppe. Men for at tage det i kronologisk rækkefølge, må jeg hellere starte med Salt Lake City, Utah som var første stop efter Grand Junction. En lille storby, mest kendt for vinter OL i 2002 og de omkringliggende saltsletter. Det var dog ikke noget vi så meget til, så efter et par dage skyndte vi os videre nordpå. Næste destination var et sted jeg havde set meget frem ... read more
Bisoner
Old Faithful
Seattle

North America » United States » Colorado » Grand Junction September 24th 2012

Hej derhjemme! Det er kun en uge siden jeg sidst opdaterede bloggen, men Colorado har simpelthen givet os så meget at fortælle om! Inden Colorado slog vi dog lige et smut forbi Mount Rushmore, klippen hvor ansigterne af de fire tidligere amerikanske præsidenter er hugget ud: George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt og Abraham Lincoln. Godt skåret i rigtigt flotte omgivelser, men ikke helt så stor som jeg havde regnet med. Derefter gik turen til Denver, som vi havde lagt store planer for! 3 dage i træk stod på oplevelser, udfordringer og hygge i og omkring The Mile-High City. Første dag: Rafting! Det havde hele tiden været planen, at vi skulle ud og rafte på et tidspunkt, og med Rocky Mountains og Colorado River liggende omme i baghaven(ikke helt), var det oplagt at gøre det i ... read more
Udsigten over Denver fra vores hotel
Samme flotte udsigt om aftenen
Colorado River og omgivelserne

North America » United States » South Dakota » Keystone September 16th 2012

Howdy partners! - Som vi cowboys siger herovre i det vilde vesten. Jeg forlod Jer sidst i Chicago, hvor vi havde nogle hyggelige dage, i den utroligt smukke storby. Dog fik jeg vist talt over mig, da jeg nævnte at vi havde meget mere sommervejr i vente. De sidste par uger har været en blandet pose bolcher med nogle dejlige, varme dage, men også dage hvor vi for første gang på turen har haft de lange bukser fremme. Derfor tør jeg ikke længere spå om vejret, men krydser fingre for at vi forbliver over frysepunktet! Som sagt var Chicago en ubeskriveligt flot by med sine parker, floden, strandene og sikken arkitektur! En fantastisk by for folk med øje for en flot skyskraper. Willis Tower er et eksempel herpå, som samtidig er USAs højeste med 442 meter. ... read more
Udsigten fra Willis Tower
412 meter ned!
Route 66-skilt i Illinois

North America » United States » Illinois » Chicago September 5th 2012

Hej Danmark! Så er der nyt fra staterne, som vi nu har rundet 24 af. Næsten halvdelen på lidt over 2 måneder - det er det glade vanvid! Vi har kunnet mærke efterårets komme, med nogle gråvejrsdage og en del regn de sidste par dage, og var begyndt at vænne os til tanken om efterår. Men efter en frygteligt varm dag i Chicago, har vi vist ikke set det sidste til den amerikanske sommer endnu. Og eftersom vi snart vender snuden mod syd, tror jeg vi har meget mere varme i vente, så jeg sender gerne en varm tanke hjem til de knapt så heldige. Sidste indlæg blev skrevet lige før Boston. En pæn og hyggelig by, proppet til bristepunktet med historie. Historie er ikke min stærke side, men sjovt var det at se bl.a. der ... read more
Niagara Falls og jeg
Niagara Falls
Motown

North America » United States » Rhode Island » Providence August 20th 2012

Vær hilset derhjemme i sommer-Danmark! Jeg har hørt rygter om, at varmen endelig er kommet til Danmark - det lyder jo ikke så dårligt. Så vil jeg krydse fingre for at det holder ved lidt endnu. Med fare for at gentage mig selv, så sveder vi stadig herovre, selvom vi godt kan mærke at vi er kommet længere nordpå. Men det er faktisk rart at kunne trække vejret lidt igen. Sidste blog sluttede jeg af i Baltimore, Maryland - vores 10. stat på turen. Vi har nu rundet hele 17 af de i alt 50 stater, og vi begynder at kunne mærke, at vi har været væk længe. Tøjvask nummer to er netop overstået, så vi slider ikke så meget på deres vaskemaskiner, som på deres landeveje. Efter Baltimore fulgte Lancaster, Pennsylvania. En by kendt for ... read more
Ingen Tiger Woods
11. etage
Liberty Bell og Independence Hall

North America » United States » Maryland » Baltimore August 4th 2012

Kære alle derhjemme i kolde Danmark. Tiden går og vi har rundet en måned i staterne, og alligevel er der så lang tid igen. Vi er nået rigtigt langt på den måned, som har taget os fra sydens varme op til nordens... ja, varme! Vi sveder stadig i temperaturer på 30+, så alt friturefedtet render ud af os, ligeså hurtigt som det kommer ind. Sidste indlæg blev skrevet i Memphis, Tennessee, som føles pokkers langt væk allerede, selvom det kun er et par uger siden. Endnu et par uger som har budt på action og oplevelser, men heldigvis ikke flere bilskift! Faxe holder endnu, og han gør det godt. Efter nogle dage i Memphis gik turen til Nashville - Music City! Et nærmere kig på byen afslørede da også et væld af barer og musiksteder, der ... read more
Great Smoky Mountains
Smuk udsigt fra øverste etage.
Bjergtagende!

North America » United States » Tennessee » Memphis July 19th 2012

Hej alle sammen, Det er længe siden I sidst har hørt noget, og det er der flere årsager til. Delvist dårlig internetforbindelse, og delvist fordi der har været gang i den. Sidst jeg skrev, var vi stadig i det sydlige Florida, men da det er længe siden, er vi nået langt siden da. I skrivende stund er vi i Memphis, Tennessee, og alt går som planlagt. Efter Naples, Florida besøgte vi Fort Myers og Tampa på Floridas vestkyst. Det var nogle stille og rolige dage, hvor vi fik nydt at have pool på hotellet. Derefter gik turen til Orlando, hvor vi overnattede 5 gange, da det er en udbredt ferieby, med masser af action. En dag i Kennedy Space Center, hvor vi fik set stedet for opsendelsen af samtlige rumfartsmissioner iscenesat af amerikanerne, bl.a. Apollo 11, ... read more
Herfra opsendes NASAs rumfartsmissioner
Apollo 11
Disneys Magic Kingdom med slottet i baggrunden

North America » United States » Florida » Naples July 4th 2012

Hej alle sammen, Der er gået nogle dage siden sidst, fordi vi har haft en masse at se til. Vi har kørt langt de sidste par dage; fra Miami ned til Key West, hvor vi tog en overnatning, og så hele vejen tilbage igen og gennem Everglades, sumpen med alle alligatorerne. Vi har nu slået os ned i Naples, en by i det sydvestlige Florida, hvor vi bliver indtil i morgen, hvor turen går længere nordpå. Efter nogle utrolige dage i Miami med badeferie, tog vi en smut ned gennem Florida Keys, ned til Key West, det kontinentale USAs sydligste punkt. En lille ø med en fantastisk stemning og vildt mange firben. Mange små, men vi så også en på over en halv meter lige uden for vores hotel! Da vi kun havde en enkelt overnatning ... read more
Simon nyder udsigten
På med Bieber-trøjen
"Monster"

North America » United States » Florida » Miami Beach June 30th 2012

Så er der billeder! + en video. I dag har vi været en tur i Dolphin Mall og shoppe. NØJ det er stort! Jeg fik købt et par sko(endelig). Herefter tog vi ud til South Beach i Miami, hvor vi skal tilbringe de næste 4 nætter, i det nok mest populære og berømte område i Miami. Søger man på "Miami" på Google, vil der komme rigtigt mange billeder af dette område. Det er her de hvide sandstrande ligger, med de gamle, flotte art deco-bygninger, som agerer hoteller, restaurenter og barer. Vi bor i en af de flotte bygninger på den turist-prægede Collins Avenue, som ligger ca. 300 meter fra stranden. Vejret har igen i dag været super godt, der er blevet svedt meget, og i morgen tager vi en tur på stranden og slikker noget sol ... read more
Det er så Rolf, den Chevrolet Aveo, som skal bringe os rundt i det store, herlige land.
Dag 2 bød bl.a. på en gåtur på South Beach.
Simon viser de danske farver frem på South Beach.

Tot: 0.111s; Tpl: 0.007s; cc: 20; qc: 93; dbt: 0.0727s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb