Matkalla

Jartsa

Asia » Japan April 30th 2019

Cathay Pacific lennätti minut Airbus A350 koneella Hong Kongiin jossa turvatarkastuksessa ehdin ottaa taskuistani pois vain puhelimen kaikkien kolikoiden ynnä avaimien jäädessä sinne ja niin kävelin metallinpaljastimen läpi myös teräsrannekkeinen kello ranteessani ja vyö ylläni mutta vehje ei nähtävästi ollut kovinkaan herkälle säädetty koska piippausta ei kuulunut, suureksi yllätyksekseni. Odottelin sitten muutaman tunnin jatkolentoani ja sama yhtiö lennätti minut Boeing 777 koneella ja Rolls Royce moottorien voimalla Nagoyaan. Tällä lennolla sain nukuttua ainakin vähän, ensimmäisellä pitkällä lennolla se kun ei yrityksestä huolimatta onnistunut. Nagoyan kentällä passintarkastukseen näytti olevan valtaisa jono mutta se ei kestänytkään loppujen lopuksi kauaa ja niin passissani oli tuore landing permission badge Japaniin. Tullista pääsin läpi myös nopeasti koska tällä kertaa tullimies ei ... read more
Yui Yui, the Okinawan Bar
At Misokatsu Yabaton
Cherry trees blossoming in Tsurumai Park, Nagoya

Asia » Malaysia February 27th 2018

Dublinissa oli kerrassaan kaunis ilma kun otin 747 bussin lentokentälle ja hyvä niin koska tarkenin ilman takkia joka olisi vain turhaa painolastia kohteessani. Selässäni oli perinteinen 28 litran reppu käsimatkatavarana kuljetettavaksi ja päässäni hattu joka oli pääsemässä ensi kertaa tositoimiin suojaamaan minua auringolta päiväntasaajan tuntumassa. ​Etihadin lento lähti ajallaan ykkösterminaalista ja kun kyseessä oli tämä yhtiö, matkalla toki oli pysähdys ja koneenvaihto Abu Dhabissa, Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa. En saanut valitettavasti unen päästä kiinni yrityksestä huolimatta joten aika kului TV-sarjoja ja elokuvia katsellessa tuon noin seitsemän tunnin lennon ajan. Abu Dhabin kenttä näytti olevan keskellä aavikkoa, sillä hiekkaerämaata näkyi silmän kantamattomiin. Kone rullasi todella kauan pysäköintipaikalleen ja sitten oli vielä lähes puolituntinen bussikuljetus terminaali... read more
Tasty Chicken and Rice meal
Nam Heong Restaurant
Nice mural in Kuala Lumpur

Europe » Spain » Andalusia December 2nd 2017

Otin aamun ensimmäisen bussin lentoasemalle klo 4:45 kun satuin olemaan sopivasti hereillä aamu neljän pintaan. ​Aer Lingus oli hyvin aikataulussa ja kolmen tunnin lennon kuluttua olin Malagassa Espanjan etelärannikolla. Tosin ensimmäinen kohteeni ei ollut Malaga vaan jatkoin matkaa kohti Jereziä samoin tein ottaen ensin junan vain Sevillaan asti koska lippuautomaatti ei Jereziin asti matkoja tarjonnut. Junamatkalla tutkin hiukan tilannetta ja osoittautui että kaikki junat kohti Jereziä oli loppuunmyyty. Vaihtoehdoksi jäi siis bussin ottaminen viimeiselle osuudelle joten Sevillassa etsin bussiaseman ja ostin lipun. Bussin lähtöaikaan oli tosin lähes kolme tuntia aikaa joten kävelin ja katselin hiukan Sevillaa siinä odotellessani. Saavuin Jereziin sitten reilut pari tuntia suunnittelemaani myöhemmin mutta johtuen paikallisesta tyylistä syödä päivällistä vasta varsin myöhään, se ei ollut o... read more
Plate of fried fish at Restaurante El Faro de Cádiz
Nice view in Cádiz
Mezquita de Córdoba

Asia » Japan November 2nd 2017

Matka alkoi Finnairin siivin Helsinki-Vantaan kautta Nagoyaan mutta valitettavasti en saanut unen päästä kiinni lainkaan matkan aikana. Olin perillä siis aamulla ja valuuttaa vaihdettuani otin junan kaupunkiin. Tv-tornin luona viestitin kaverilleni joka sitten saapuikin pian paikalle. Pienen odottelun jälkeen paikalle saapui heppu joka toi meille tiketit seuraavan viikonlopun F1 kisaan. ​Hän oli kierrellyt F1 kisoja vuosien varrella enemmänkin ja vilkaisimme arsenaalia valokuvia varustettuna kuskien nimmareilla. Sain myös yhden otoksen itse jossa oli Kimi ja Alonso sekä herrojen puumerkit, ja toisenkin Kimistä Ferrarin ratissa. Kirjauduin sitten hotellilleni ja jatkoimme parin Hub pubissa nautitun juoman jälkeen illalliselle izakayaan. Sitten alkoi päivän pituus olla itselleni tarpeeksi joten oli aika painua nukkumaan. Sunnuntaina aloitin hyväksi havaitulla hotelliaamiaisella ja my... read more
The very best ramen in the world
At the King Kong Jazz House bar, Masyu
Ramen village in Sapporo

Asia » Japan April 7th 2017

Tällä kerralla lensin Japaniin sinivalkoisin siivin eli Finnair Helsingin kautta ja matkatessani Dublinin kentälle sain tekstiviestin joka kertoi lennon olevan ylibookattu ja tarjolla olisi ollut 500 euron Finnair lahjakortti tai 300 euroa käteistä, mutta olin sitä mieltä että halusin olla Nagoyassa suunnitellun ajoissa joten en tarttunut tarjoukseen. Torkuin koneessa Norjan ja Ruotsin rajalta aina Suomen rannikolle saapumiseen asti joten lento A319 koneessa meni varsin nopean tuntuisesti. Vaihtoaika oli hyvinkin sopivan lyhyt sekä kun vielä saavuinkin Schengen-alueen ulkopuolelta niin saapumis- ja lähtöportit olivat lähellä toisiaan. Liikkeelle kohti Nagoyaa ei valitettavasti päästy aivan heti kun A330 koneesta korjattiin vika ja operaatio kesti noin 50 minuuttia. Tällä pitkällä lennolla en valitettavasti nukkunut lainkaan yrityksestä huolimatta mutta tulipa sitten katseltua pari elokuv... read more
Yamazaki Mazak Museum of Art, Nagoya
Nearly sakura at Tsurumai Park, Nagoya
Nagoya TV-tower Park

Europe » Greece » Crete April 4th 2016

Omatoimimatka massaturismin kohteeseen eli välimeren maisemissa. Lomalle lähdön aika oli hiukan suunniteltua aikaisempi kun ehdin käväistä kohtalaisen pikaisesti Puolassa siellä lomailevaa sukulaistani moikkaamassa ja sattuipa samalle reissulle Varsovassa asuvan ystäväni puolituntinen tapaaminen yhden oluen merkeissä ennen kuin otin bussin Modlinin Ryanair-lentokentälle. Paluu Dubliniin oli myöhässä kaikkiaan puolitoista tuntia joten takaisin tukikohdassani olin vasta kahdelta yöllä taksimatkan kentältä otettuani. Aamulle laitoin herätyksen yhdeksäksi ja ehdin hyvin vaihtaa hiukan matkatavaroitani ja sosialisoida extrovertimmän kämppikseni kanssa hetken ennen kuin otin bussin ensin Dublinin keskustaan ja siellä lentokenttäbussiin vaihtaen olin terminaali ykkösen luona puolen päivän maissa. Lento lähti aikataulussaan ja tällä kertaa Ryanairin kyydissä istumista ... read more
 The Turkish Mosque in Chania old harbour
Elafonisi 1
Elafonisi 2

Asia » Japan October 14th 2015

Aivan kuin blogini toistaisi samaa aihetta kerta toisensa jälkeen mutta tämäkin käsittelee lomaani nousevan auringon maahan. Lentoni oli tällä kertaa KLM yhtiön eli Dublinista ensin Amsterdamiin josta sitten pitkä lento Osakaan. Olin Dublinin kentällä hyvissä ajoin aamun ensimmäisellä 16 bussilla joka maksoi kohtuulliset 2.60 eur. Olinkin ollut hereillä hyvissä ajoin koska tapani mukaan ainakin yritin hiukan sopeutua aikaeroon jetlagin minimoimiseksi. Ehdin syödä burgerin tähän kohteeni lounasaikaan ennen koneeseen astumista ja lento olikin tällä kertaa aivan aikataulussaan. Amsterdamiin on jopa yllättävän lyhyt matka joten olimme perillä alle puolentoista tunnin lennon kuluttua. Tosin tuttuun tapaan portille rullaaminen kesti pienen ikuisuuden. Tutussa Schipholin terminaalissa oli melkoinen kävelymatka seuraavan lennon lähtöportille mutta aikaa siihen oli aivan riittävästi. Otin koneess... read more
On the way to Ise
Important white horse
Ise Shrine

Asia » Japan March 31st 2015

Ja taas kerran määränpääni oli Japani mutta hiukan eri vuodenaikana kuin aiemmin eli kirsikkapuiden kukinnan aikaan. Lennot olin tällä kertaa ostanut Lufthansalta jonka lentäjät juuri ennen matkaani alkoivat lakkoilemaan. Edellisen päivän aamulla web checkinin tehdessäni lennot vaikuttivat kulkevan ajallaan mutta tekstiviesti kertoi parin tunnin kuluttua ensimmäisen osuuden perutun. Huomasin työpäivän jälkeen että minut oli uudelleenbookattu seuraavan aamun sijasta saman päivän lennolle mutta siihen ei juuri mahdollisuuksia ollut johtuen puolentoista tunnin kuluttua olevasta lähdöstä ja muistakaan kiireistä. Teoreettisesti olisin saattanut ehtiä pakkaamaan ja taxilla kentälle juuri ja juuri mutta yö omalla kustannuksella Frankfurtissakaan ei kuulostanut hyvältä ajatukselta. Aloin siis soittamaan yhtiön asiakaspalveluun ja linja vaikutti hyvin varatulta mutta noin kahdeksannella yrittämäl... read more
Rocking and Rolling in Nagoya
Tea Room in Kokura
Kokura Castle

North America » United States » Hawaii January 30th 2015

Check-in Dublinin kentällä oli jopa harvinaisen sujuva koska jonoa ei tiskille ollut ja ainoa kysymys oli onko minulla checkattavia matkatavaroita. Turvatarkastukseenkaan ei ollut jonoa oikeastaan lainkaan joten portilla tapoin aikaa lehteä lukemalla. Lento Heathrowille oli sopivan lyhyt Airbus A319 koneessa mutta toki vasta esimakua lentokoneessa istumisesta tällä kertaa. Perillä siirryin terminaalista toiseen bussilla ja odotetusti seurasi toinen turvatarkastus joka myös oli nopea. Lähtöportille ehdittyäni alkoikin heti haastattelu aiheesta mitä teen työkseni ja millä tarkoituksella olen Amerikkaan matkalla. Ei siis mitään vaikeita kysymyksiä. Kävi sitten ilmi että olin unohtanut hankkia ETSA selvityksen (vastine viisumille mutta kevyempi prosessi) joten ei muuta kuin kaivoin repustani laptopin ja otin kiinni wifiin joka tällä kentällä onneksi toimi erittäin hyvin. Aikani naputtelin ti... read more
Waimea Canyon, Kauai
Sand near Shipwreck Beach
Ready for Helicopter flight

Europe » Spain November 30th 2014

Lomamatkalle Iberian niemimaalle lähdin tapani mukaisesti suoraan toimistolta lentoasemalle hukkaamatta aikaa kotona vetelehtimiseen ja Ryanair lennätti Barcelonaan lähes aikataulun mukaisesti. Kone ei ollut aivan täysi ja keskipaikka olikin vapaana kun itse käytäväpaikalla istuin. Perillä jono lentokenttäbussiin näytti epätoivoisen pitkältä ja harkitsin jo taksin ottamista mutta jono eteni nopeasti ja olin jo pian matkalla kohti Barcelonan Plaza Cataloniaa. Saavuin kaupunkiin ties kuinka monetta kertaa ja kävelin bussipysäkiltä perille ystäväni asunnolle reippaasti yhdeksässä minuutissa suorinta reittiä. Lähdimme sieltä saman tien etsiskelemään päivällispaikkaa ja pienen kierroksen jälkeen löytyi sopivalta vaikuttava ravintola. Listalla oli lihaa joten tilasin Entrecoten. Toimitus kesti aikansa mutta toisen oluttuopin sai odotellessa ripeästi. Annoskin saapui ja ei tuottanut pettymystä.... read more
Valencia Sand Castle
City of Arts and Science
City of Arts and Science, Valencia

Tot: 0.366s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 81; dbt: 0.0997s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.6mb