Alard's Guestbook

31st August 2008

Dank
Blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn. (Ik kan van hieruit moeilijk zeggen: welkom in Nederland.) Heb genoten van de blogs. Bedankt. Dirk
27th August 2008

eet verslag?
Maar wát hebben jullie nou allemaal gegeten?
17th August 2008

Mooi reisje
Hoi Simone en Alard, Leuke dingen te zien daar als ik dat zo lees. Nog veel plezier met z'n 2en de laatste weken. Groet, Ivar
13th August 2008

Duik vanaf de kade....
wildebras!!! :)
11th August 2008

leuke verslagen ....
Hoi Alard, leuk jouw reisverslagen te lezen. Ben wel een beetje jaloers als ik dit zo lees.....vooral de lekkere dingen die je eet ;-) Ben blij te lezen dat het goed met je gaat ... Groetjes, Pim
6th August 2008

Leuk om je verhalen te lezen. Veel gezien en veel lekkere maaltijden, volgens jouw verslag. Nog een prettige reis gewenst, samen met Simone.
4th August 2008

Tesla
Beste Alard, Die Tesla is inderdaad de man die heeft bedacht dat je een electrisch veld kunt laten draaien en dat was de kern van zijn uitvinding van de electromotor. Moet een aparte figuur geweest zijn. Hij was in zijn tijd een van degenen die het allermeeste wist van electriciteit en de toepassingen ervan. Hij was blijkbaar ook ervan bewust dat hij voor sponsors een beetje op moest vallen en deed daarom openbare proefnemingen. Bij een daarvan maakte hijzelf deel uit van een stroomkring waarmee (als ik het me goed herinner) ijzer werd gesmolten, zonder dat hij gekookt of geelectrocuteerd werd. Kun je raden hoe hij dat deed? (Het is een eerlijke vraag met een eerlijk antwoord). Persoonlijk denk ik dat Serven beter trots kunnen zijn op Tesla dan op Kara, Mlada of Milo. Veel plezier daar in het oosten, Dirk de Boer
22nd July 2008

Vervelend hoor....
..... dat je over ruim 2 weken al in Zadar moet zijn om mij van het vliegveld op te pikken :) Het goede nieuws is, dat daar volgens de vele folders van het Kroatisch verkeersbureau heeeeel veel mooie steden (met heeeeel veel kerken) en natuur te zien is. Maar misschien is jouw absorptievermogen inmiddels wat minder geworden en wil je straks alleen nog maar aan het strand liggen :) S1m1
From Blog: Groeten uit Iasi
22nd July 2008

NIET was gelukt...
Ik bedoelde hierboven dus: Nadat het NIET was gelukt om de trein naar Odessa te boeken...
21st July 2008

Blijft leuk om te lezen hoe je reis verloopt (en wat je gegeten en gedronken hebt). Prettige en smakelijke voortzetting. Groet Pera
19th July 2008

Je onderschat ons
Wat nu, zou een muntenverzamelaar niet weten van Moldova? Een van de weinige landen op de wereld waar ze nog dat echt antieke communistische aluminium geld uitgeven? Dat is langzamerhand een zeldzaamheid; alleen achtergebleven gebieden als Noord-korea en Cuba hebben dat nog. Nog heel veel plezier in Oost-Europa. Mocht je in Debrecen (Hongarije) komen: kijk even achter de grote protestanse kerk naar het monumentje voor Michiel Adriaanszoon de Ruijter (jawel). En in Budapest vond ik de openbare markt (niet in de toeristengidsen vermeld indertijd) een bezoek waard. Dirk
14th July 2008

SMS ontvangen :)
Ja, SMS is aangekomen, dank! Die 0900-dienst moet ik nog even gaan regelen als je dat graag wilt ;-)
13th July 2008

bloemkool?
Leuk te lezen hoe het je onderweg vergaat. Bloemkool als ontbijt is weer eens wat anders. Maar wegspoelen met een biertje kan natuurlijk altijd. Wij gaan deze week Simone even verblijden met een bezoekje. Veel plezier in Ukraine. Groet, Ivar
13th July 2008

SMS test
Nou heb een test SMS gestuurd, dus ik ben benieuwd of ik nu geabonneerd ben op een Oekraiense 0900 dienst...
5th July 2008

leuk
Hoi Alard, accenten werken. Mooi stuk heb je nu gezien. Leuk, dat je nog wat geschiedenis mee krijgt. Erg interessante periode. Merk je nu nog iets van tegenstellingen tussen bevolkingsgroepen? Hier nu nog warm maar van de week flinke buien gehad. Reis maar lekker door. Op de eilanden zaten ook al veel italianen. Nou ja, best lekker toch. Hou je goed, groetjes Liesbeth.
7th June 2008

Vroeg op... EK... subliminal messages...
Hoi Alard. Dat gaat helemaal de goede kant op. Om 7 uur opstaan op vakantie... mijn complimenten! Maar inmiddels blijkt uit je blog dat het toch vooral een grote biertoer is. Ook niet slecht ;-). Krijg je nog iets van het EK mee ? Tjechie heeft net Zwitserland verslagen, dus het bier zal wel rijkelijk vloeien. Aardig feature... als ik op het kaartje van Tsjechie klik, krijg is volgens mij "subliminal" berichten. Real estate in Panama... Toch eens gaan kijken. Veel plezier in Oost-Europa (wat is trouwens de geplande route ?)
7th June 2008

Foutje?
Was het een foutje dat museum voor moderne kunst in Cesky Krumlov, of hadden ze geen historisch museum daar :) ?
5th June 2008

Dammrutsch
Beste Alard, De term Dammrutsch wordt hier gebruikt als er een deel van een spoordijk door zware regenval weggegleden is en de rails dus geen steun meer hebben. Als je op internet zoekt kun je een paar voorbeelden van zo'n gebeurtenis vinden. Op vrijdag zijn er bij ons grote hoeveelheden planten geplant door twee tuinlieden. Meer dan dertig graden en onbewolkt. Ze waren echt aan een vrij weekend toe. Ze rieden ons om in het weekend toch vooral goed water te geven. Daartoe hadden ze een pomp bij de vijver achtergelaten, die in het totaal zo'n 16 uur heeft gedraaid in het weekend (de vijverspiegel was 10 cm. gezakt). Merkwaardig was dat we allerlei berichten kregen over stortbuien in de omgeving, maar dat er bij ons viel geen druppel viel. Onze krant gaf niets over treinproblemen in Thüringen, maar het is dan ook een Beierse krant. In de Ostthüringer Zeitung vonden we wel iets: treinverkeer tussen Erfurt en Weimar gestopt, treinverkeer bij Rudolstadt ook, wegens de breuk van een stuwdammetje. Mogelijk was dat wat ze met die Dammrutsch bedoelden, hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt dat men de reizigers naar het oosten zou informeren over een probleem in het zuiden. Als ik nog meer hoor zal ik het je laten weten. In de hoop dat je een zeer interessante reis zult hebben, Dirk (ook namens Meta)
4th June 2008

Warme pils?
Beter warme Pilz dan warme Pils! Kan ik nog een feature-request doen? Is een google-map ook mogelijk met je huidige GPS coordinates? :)
31st May 2008

Wereldreiziger ;-)
Zo zeg, zomaar een echte eigen TravelBlog! Ik heb de feed inmiddels toegevoegd aan gmail om maar niets van je reis te missen. :-) Heel veel plezier! Groeten, ook van Ivar.

Tot: 0.246s; Tpl: 0.004s; cc: 16; qc: 48; dbt: 0.0579s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb