39.den - Dalat


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam
October 15th 2012
Published: March 22nd 2013
Edit Blog Post

na to ,ze vlak meskal 30minut sme prisli podla planovaneho prichodu 7/35. Zo zel.stanice som sa vybral na bus stanicu.Po jednom spytani som to nasiel,Treba ist dolava a furt rovno cca 2km,je potom na pravej strane. Vosiel som po navigovani do predajne listkov.Kupil bus do dalatu,jeden odchadzal 8/00,bol som tam 8/05,skoda,takto som tam trcal 2 hodiny.

Batoh som hodil do mikrobusu pre 15 ludi a siel najst nieco najedlo.Vidim bagety.Clovek predomnou plati 10kD,davam tolko isto,predavacka sa ale otaca a povedala NO a viac nekomunikovala.Krava debilna.Idem k dalsej na druhej strane bus stanice,ta chcela 20kd,srat ju.Nakoniec vonku davam nudlovu polievku.Vraciam sa k mikrobusu,este hodina a odchod.

Idem kuknut nedalekeho mega budhu na kopci.cca 5min od stanice.Videl som ho po ceste zo zel.stanice.Vstup je zdarma,dole je chram.Ak tam chcete ist treba sa vyzut.To sa mi nechce.Na usiach mam mp3,dobieha ku mne jedna baba vravi aby som si to dal dole,sa to tu nemoze.Chce mi robit sprievodkynu ale to odmietam a vybieham na kopec.Fotim velkeho budhu a vraciam sa na stanicu.

Pred mikrobusom sa uz zacinaju stavat ludia.Sofer este berie roznu batozinu na prepravu od inych ludi.Takto si privyraba.Moj batoh dava pod sedacku,hadam tam nic nerozbil.Sme plny,ako osadaenstvo tak aj zavazdlovy priestor.Moze sa vyrazit.este odovzdavam listok soferovy.Sofer je super vali to dost rychlo.Zrazu zastavujem a naberame dalsieho cloveka,toto sa opakuje este 4x,dalsie prachy vodicovy do vacku.Sme preplneni,ludia vpredu su riadne natlaceny,dvaja sedia na zvlast stolickach.V zadu kde som ja pohoda.Vietnamec vedla mna ma ocumuje,davam mu ocuvat divokeho billa.Lubi sa mu.V buse su zvacsa vidiecania a studenti.Vsetci vpohode az na jednu kravu,isla si odplut a jasne,ze par slin cez okno doletelo aj na mna,Ble.Ide sa po novej ceste,zatial rovina, ale po chvili zaciname stupat,same serpentiny,moj sused sa divno tvari,hadam nebude tyckovat.Zle nedobre.Zastavuju nas policajti,rataju pasazierov.Je nas trocha viacej.Vodic plati pokutu a ide sa dalej.

Nadherne hory,obcas sem tam neaky vodopad.Niektore casti cesty opravuju,tak sa ide len po kamenoch.Stojime na pumpe,konecne pispauza.Po natankovani vyrazame este 15km.Prejdeme ani nie 100m a zena v predu grca.Este,ze mala po ruke sacik,Fakt nechapem,hlavne,ze sme stali,to nemohla spravit tam. A sme v kvetinovom meste dalat.Zaciname vysadzat ludi a matros.Blizime sa k ulicke kde maju byt hotely.Kontrolujem to podla GPS,este 800m,nevystupujem,dufam,ze pojdeme blizsie,hovno.

Vykladame posledneho cloveka,idem aj ja,i ked mi vodic ukazuje aby som ostal. No to iste na bus stanicu sa trepat nebudem. Dava mi batoh a idem slapat 1.5km. Inak v buse sa moj sused so mnou normalne rozlucil ked vysadal,podal ruku a poprial vsetko dobre. Sok na vietnam. Prechadzam cez cestu a zrazu ocujem dobrej den ,vietnamec na mna krici. Dava mi tip na hotel za 6USD,omrkavam to,pohoda,len je na rusnej ulici.Idem kuknut dlasi hotely,ceny od 7-15USD. V jednom isli az na 6USD ale vravim,ze taku ponuku mam,nech da nizsiu. Viac uz so mnou nekomunikovali.Jedna mi dava hned 6USD,idem to omrknut,je to v podzemi,uplna cela,bez okna. Vraciam sa do prveho. Je tu dvojpostel, chladnicka, balkon, sprcha, zachod a free wifi.ostavam tu. Klima tu neni ale vonku je len 18C v noci a cez den max23C .

Dalat je horske mestecko.Pripomina svajciarske horske mesta ale iba hotelmi,hory su cca 15km.Okukavam mesto,vsade cenovky a normalne ceny,ziadne dvojite ako inde aj ludia su tu privetivejsi.Idem kuknut velke jazero,kostol pri jazere a crazy house.ten sa furt buduje.Je to velmi zaujimava stavba,taky zabavny park.Aj izby su tomu prisposobene,jedna je medvedia,dalsia klokania a podobne.Odporucam navstivit,velmi dobre,vstup 35kD.

Odtialto chcem ist kuknut neaky vodopad ale zacina prsat,rychlo padim do hotela.S mensim bludenim ho nachadzam,beriem prsiplat a idem k ruzovemu kostolu.Tu bludim,pytam sa 2 zien.Byvaju pri nom tak idem s nimi. Jedna je doktorka a druha sestricka.Myslia si SVK je rusko. A sme tu,cestou som este okostoval placku zo slepacich a prepelicich vajec. Mnam. Kostol je fakt ruzovy,akurat su tu svadobania. Fotim ho zvonka a idem k pagode,zas bludim ale ludia ma dobre naviguju.Pred chramom hraju ludia bedminton.chram okukavam z vonku,bo sa treba zas vyzuvat.

Odchadzam k jazeru,davam bagetu,fotim sa s predavackou.Uz sa zotmelo,minam same lux.hotely.Vidim,ze v jednej cestovke poziciavaju bicykle,bohuzial to prenajimaju iba pre seba,ked si niekto od nich kupi zajazd.Cena vyletu je od 10uSD,nemam zaujem sa prisposobovat ludom.nakoniec aj tak este nechcem moc zatazovat koleno,sice mam zajtra v plane vystup na kope v langbiang ale tam ho tolko nebudem ohybat ako na biku.Dorazil som na miestny trh,same lacne oblecenie,fakt sa tu oplati nakupovat.Len to ma maly hacik,su tu same teple veci,svetre,ciapky,bundy.

Idem do obchodu,vsade cenovky,len na druhom poschodi nie,pytam sa na vodu,predavacka zistuje cenu,pytam sa na pivo,zas bezi dole pre cenu.Kupujem 2 vody,3cokolady konzervu a susienky.Zistujem,ze nemam peniaze,este,ze sa da platit kartou.Pytaju sa ma ci to maju strhnut v dolaroch abov dongoch.Davam dongy.Z obchodu padim rychlo do ATM vybrat 3miliony dongov.Hadam mi to bude stacit.Zastavujem sa este v pekarni,strasne vela vyrobkov,neviem cosi mam kupit.Berem par veci + red bull.

Pred hotelom stretavam cesky mluviciho vietnamca.Ideme s nom na pivo resp kavu.Robil vo vitkoviciach a v okol 25 rokov.Po pade komunizmu sa vratil do vietnamu,fajn chlapik.V kaviarni nemaju pivo,tak predavacka odbieha do obchodu a doniesla mi 2 plechovky heinekenu.Kaviaren patri jeho bratovy.Pivo je dobre vychladene ale pijem len jednu plechovku.Vietnamec ma male pikolo.Druhu plechovku berem so sebou do mesta.Platim 50kD,zistujem,ze si na tom nic nenahodili,dali mi to za rovnaku cenu ako v obchode.dalsi sok.Normalne sa mi toto mesto zacina lubit.Vsetko je tu paradne len mensi problem mam v hotely,kde recepcny a jeho zena vedia len vietnamsky ale volako sa vzdy dohodneme.Teda okrem busu do hor a opratia co mi nedokazali poradit som zatial vsetko pochopil a aj oni.V saigone si uz musim dat oprat veci.Mal by som tam mat dalsieho CS.Noha je v pohode,uz to nefasujem.Idem spat

naklady

vyber 3 000 000 D - 113.80eura
croasant - 6kD
voda 1.5l - 7kD
nudlova polievka,maso - 25kD
vstup crazy house - 35kD
bus nha trang - dalat - 100kD
bageta - 10 kD
nakup - 82kD
placka z vajec - 5kD

fotky

http://min.us/mbxkdks0UIvXFo
http://min.us/mQKIN8DDnhDD6

Advertisement



Tot: 0.531s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.3021s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb