Biên Hòa city

Asia » Vietnam » Southeast » Dong Nai » Bien Hoa
February 20th 2013
Published: February 21st 2013

The city at night - Tết 2013The city at night - Tết 2013The city at night - Tết 2013

Nguyễn Ái Quốc boulevard
18 & 19 February 2013 - This is Part 3 of my 6-day solo trip in southern Vietnam by local bus and motorbike. When I arrived in Trà Vinh city in the Mekong Delta, I saw a board with word “Đồng Nai” at the bus station. I decided to make a short visit to this province before going back to Sài Gòn. Biên Hòa is the capital city of Đồng Nai province. It is located 60km from Sài Gòn. There are some industrial parks in this province and many northern Vietnamese work there. I have passed by this province several times before but never really visited it.

The bus ride from Sài Gòn (Bến xe miền Tây bus station) to Biên Hóa (Bus No. 601) takes two hours although the distance is only 60km. A bus ticket costs one US dollar (VND 20,000). It was peak hour when the bus got into the city, so it was quite crowded on the streets. I found a guesthouse near the bus station. Then I spent time walking along Nguyễn Ái Quốc boulevard. There was a great view of sunset and vehicles from a fly-over. Trees and shops are decorated with lights for celebrating Tết lunar new year.

Food is another great thing I enjoyed on this visit. I chose “Gỏi vịt” salad mixed with duck meat and another type of steamed rice cake with pork “Bánh ướt” which is a local specialty. I came back to Sài Gòn next day by bus.

Other blogs about the same trip:

Part 1: Hà Tiên town - Hòn Tre island - Rạch Giá city

Part 2: Trà Vinh city

Thành phố Biên Hòa – Ngày 18 & 19/2/2013

Đây là phần 3 của chuyến đi 6 ngày mà tôi đã thực hiện bằng xe khách và xe máy tại các tỉnh Kiên Giang, Trà Vinh, Cần Thơ và Đồng Nai. Khi tôi mới đến bến xe ở thành phố Trà Vinh, tôi nhìn thấy trên tấm biển có dòng chữ “Đồng Nai”. Tôi quyết định sẽ đến Đồng Nai trước khi quay trở lại Sài Gòn. Biên Hòa là thủ phủ của tỉnh Đồng Nai, cách Sài Gòn 60km. Tại đây có một số khu công nghiệp như Amata, Linh Trung v.v., và nhiều công nhân người miền bắc làm việc. Tôi đã đi qua tỉnh này vài lần, nhưng chưa bao giờ thực sự đến thăm Biên Hòa.

Từ
Bánh ướt (local specialty)Bánh ướt (local specialty)Bánh ướt (local specialty)

Steamed rice cake with pork, vegetables, peanut and pancake which is cut into small pieces. The soup is a little bit sweet. (Bánh ướt gồm bánh cuốn không nhân, giò lợn, rau, lạc và bánh khoai rán cắt nhỏ, nước hơi ngọt)
Bến xe miền Tây của Sài Gòn đến Biên Hóa đi mất hai tiếng đồng hồ bằng xe buýt (xe số 601), mặc dù khoảng cách chỉ là 60km. Vé xe buýt giá 20.000 đồng. Khi xe đến Biên Hòa thì đúng giờ tan tầm, nên đường phố rất đông đúc xe cộ. Tôi tìm được nhà nghỉ ở gần bến xe. Sau đó, tôi đi dọc theo đại lộ Nguyễn Ái Quốc. Đứng từ trên cầu vượt có thể nhìn thấy cảnh hoàng hôn và dòng xe cộ chạy trên 4 làn đường. Câc hàng cây và cửa hàng được trang trí bằng đèn nhân dịp Tết.

Hai món ăn mà tôi thưởng thức ở Biên Hòa là “Gỏi vịt” (món trộn gồm rau và thịt vịt) và “Bánh ướt” là đặc sản của địa phương. Tôi quay trở về Sài Gòn vào ngày hôm sau, kết thúc chuyến đi kéo dài 6 ngày.

Các bài viết khác về chuyến đi 6 ngày:

Phần 1: Hà Tiên town - Hòn Tre island - Rạch Giá city

Phần 2: Trà Vinh city

The city at nightThe city at night
The city at night

View from a fly-over
Inside Metro supermarketInside Metro supermarket
Inside Metro supermarket

Decoration for celebrating the lunar new year.
Biên Hòa bus stationBiên Hòa bus station
Biên Hòa bus station

Green bus on the route Sài Gòn - Biên Hòa (60km). Ticket only 1 USD.
Bus on the route Sài Gòn - Biên HòaBus on the route Sài Gòn - Biên Hòa
Bus on the route Sài Gòn - Biên Hòa

Tot: 0.121s; Tpl: 0.012s; cc: 16; qc: 35; dbt: 0.0702s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb