Gooood mornin' Viet naaaaaaam

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
February 21st 2010
Published: February 21st 2010

Goooooooooood morning Sverige!

Vi ar i Viet nam, narmare bestamt huvudstaden Ha Noi. Sen sist vi skrev har vi hunnit med en del, vi har som vi sagt akt slowboat fran gransen i norra thailand/laos ner till Luang Prabang dar vi endast stannade nogon dag for att sedan ta oss vidare ner mot Vang Vieng. Batresan var valdigt lugn och vi fann den ratt avslappnande och harlig. Val framme i Vang Vieng sag vi fram emot lite "tubing", vilket innebar att man glider ner for en mindre flod i ett traktordack. Den intressanta delen ar dock inte sjalva slappandet i vattnet utan fl'a'ngandet mellan alla barer som tr'a'ngs l'a'ngs med floden. Alla inkluderar en gratis whiskeyshot och har nogon form av slingshot som man hoppar fran, ni forstar kanske att det kan sluta hur som helst. Summan av kardemumman blev en riktigt rolig dag och nogra skramor.
Vi valde att stanna nogon extra dag, dels for att aterhamta oss och dels for att det va riktigt trevligt sallskap och harligt stalle. Darefter tog vi oss vidare till huvudstaden Vientiene och flog nastan direkt vidare till Hanoi.

Val framme i Hanoi traffade vi en chilenare och en kinesiska som vi
Solnedgang po mekongSolnedgang po mekongSolnedgang po mekong

Solnedgangen forsta kvallen po baten
akte ut till halong city dagen efter for att forsoka hitta en billig tur ut i halong bay. Det gick val inte riktigt som vi tankt oss, men vi hittade en resa dagen efter till slut, dock hoppade chilenaren Fernando av so vi blev bara tre som akte ut. Batresan blev riktigt mysig faktiskt, vi valde en 2 dagars tur med en natt ombord po baten. Totalt blev vi 15 stycken som akte tillsammans. Det hela var lite turisigt, men helt klart v'a'rt det. Vi fick bland annat undersoka en stor grotta (surprising cave), paddla kajak och 'a'ta mycket god mat ombord.

Nu ar vi tillbaka i Hanoi och aker soderut imorgon mot Hue for lite varmare breddgrader, darefter tar vi oss till Ho chi minh (saigon) och stannar dar nogra dagar. Nasta mal ar kambodja och vi siktar po phnom penh och sedan angkor wat och Siam Reap. Darifron flyger vi till Kuala Lumpur nogon dag innan vi flyger vidare mot Australien och Nya Zeeland...

Vi hors igen om en vecka ungefar, forsoker lagga upp lite bilder nu so se till och skriva massor av kommentarer, typ po hur mycket el'a'ndig sn'o'o'o' ni har dar hemma 😉
Mekong flodenMekong flodenMekong floden

Baten parkerar for en natt vid floden.

Hare b'a'st!

22nd February 2010

Sve - Fin 3-0
Lite OS-hockey: Swe-Fin 3-0, USA-Can 5-3, RUS-TJE 3-1. Sverige i 1/4 fínal liksom CAN-RUS som möts!!!! 3 guld hittills. Ferry, Kalla och Hellner. 13 rätt på Europatipset igår. Netto 4.500. 8 säkra gick in!! Snö, snö massor av snö. Mellan -10-20 grader. Hur varmt är det i Hue? Någon som fått bränna? eller inget fönsterbord? Pappsen
22nd February 2010

Åhh vad fina bilder! Men vi vill ju se mer av er också:) NJUT!!!! /hemlig beundrare
24th February 2010

"You can either surf, or you can fight!"
sverige rocks damn it.....haha eller inte piss jävlakallt men bra åkning i slottsbacken och skön OS 24/7 i nylaggen i good old Uppsala;) men så länge jag slipper drömma mardrömmar om att i can see asian people så är jag nöjd haha take care boys! peace out btw bilderna ser feta ut, fast tror ozzie ozzie blir fetare:)

Tot: 0.082s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0397s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb