narodny park Cuc Phuong

Asia » Vietnam » Northeast
August 5th 2012
Published: August 21st 2012

Miesta, ktore sme planovali navstivit dnes sa nachadzaju pomerne daleko od Ninh Binh, preto sme sa rozhodli prenajat si motorky. Pri ranajkach sa nam prihovoril chlapik, ze kam ideme a ci nechceme sprievodcu, nakoniec sme suhlasili. Stanik dostal minutove rychloskolenie v ovladani skutra a vyrazili sme.

Hlavnym cielom dna bol narodny park Cuc Phuong. Tu sme si presli 6 km okruh cez dzunglu a videli 1000 rocny strom. Cestou spat k skutrom nas nejaka miestna mnohopocetna rodinka uz dost jasne pod vplyvom pozvala na ochutnavku miestneho vina. Vino sa pilo cez jedinu velku slamku pouzivanu vsetkymi. Vyzerali velmi druzne, ale museli sme ich opustit a pokracovat. Dalsou atrakciou tohto parku je jaskyna prehistorickeho cloveka. Tato jaskyna bola naozaj zaujimava, pri troche fantazie sa dalo predstavit ako tu asi zili. V parku sa tiez nachadza zachranne centum pre opice a korytnacky. Vatsinou ide o zvierata, ktore mali byt predane na jedlo a lieky do Ciny. Teraz zili v klietkach, ale neskor budu zas vypustene do prirody.

Cestou z parku sme sa este zastavili v chrame Hoa Lu. Tento uz bol zatvoreny, ale aspon sme sa presli po jeho krasnych zahradach. Cestou spat sme boli radi za nasho sprievodcu, namiesto hlavnej cesty nas zobral uzkymi cestickami, pomedzi male dedinky.

Ako sme sa dnes dozvedeli: v zime tu je vatsinou okolo 20 stupnov. Pokial teplota klesne pod 10, zatvaraju sa skoly.

Vecer nas cakal presun nocnym autobusom do Dong Hoi. Pri nastupovani sa pani z hotela zacala hadat so soferom. Neskor nam vysvetlila, ze to bolo kvoli nam. Sofer si kvoli svojim kseftom zapratal miesto tovarom a na nase batohy ziadne nenechal. Museli sme si ich zobrat so sebou. Nase miesta boli uplne v zadu a o dost mensie ako tie ostatne. Velmi sme sa nevyspali, ale zas nas tam mohol nechat a nezobrat nas vobec.

Tot: 0.284s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.1016s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb