Cantho, Mekong Delta, Vietnam

February 6th 2009
Published: February 9th 2009

This content requires Flash
To view this content, JavaScript must be enabled, and you need the latest version of the Adobe Flash Player.
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Ongelmia viidakossa 205 secs
Tiistaina 4. paiva herattiin kuuden aikoihin ja vedettiin aamiaiseksi edellisena paivana naapureilta saatuja banaaneja. Otettiin jalleen kerran rinkat kantoon ja paineltiin mopokyydilla dosarille ja hypattiin minibussiin, joka vei meidat Canthoon, Mekongin suistoalueen paakaupunkiin. Parin tunnin matka meni hyvin lukuunottamatta paria hieman hamaraa tapahtumaa. Nimittain reissun puolessa valissa poliisit pysayttivat pakun. Jonkin sortin ratsia oli kyseessa. Koppalakit jututtivat kuskia ja tutkivat tavaratilan sisallon. Joihinkin laukkuihin tiirailtiin sisalle, kuten myos ilmeisesti Nikun rinkkaan. Voin sanoa, etta pikkasen kuumotti, etta nyt jaatiin paikallisen, korruptoituneen poliisin kynsiin ja joudutaan antamaan lahjuksia ties minka tekosyyn nojalla. Paastiin kuitenkin jatkamaan matkaa ilman ylimaaraista hassakkaa. Hetken reissaamisen jalkeen kuski pysaytti pakun tien viereen ja kavi tiirailemassa konepellin alle. Pian ukko kuitenkin palasi autoon reppu mukanaan. Veska oli ollut konepellin alla piilossa. Kun matka jatkui, pelkaajan paikalla istunut miekkonen alkoi kaivaa kojelaudan alta rookikartsoja ulos... mita niissa ikina mahtoikaan olla. Tuskin tupakkia ainakaan. Loppumatka sujui ilman omituisuuksia. Perille paastya otettiin mopokyydit hotellille. Kampille paastya kaytiin syomassa ja vahan puorimassa lahialueella. Loppuilta levattiin kotona.

Keskiviikkoaamuna herattiin klo 4:45. Oltiin nimittain hommattu gh:n kautta meille veneretki joelle. Klo 5:30 horjuttiin erittain vasyneena hotellin pihalle pimeaan ja huomattiin, etta kaupunki oli jo hyvin pitkalti hereilla. Porukkaa pyori kaduilla aivan kuin olisi
CanthoCanthoCantho

Marttakerho veneretkella (?)
keskipaiva. Meitien venekuski tuli hakemaan meita hotellilta muassaan hieman aamupalaa (banaaneja ja patonkeja). Kaveri johdatti meidat rantsuun. Hypattiin siella pieneen, sievaan veneeseen ja lahdettiin etenemaan rauhalllisesti pitkin pimeaa Mekongia. Aamu valkeni nopeasti. Nautittiin meidan gourmet aamiainen veneessa, jonka jalkeen olimme saapuneet ensimmaiselle, kahdesta kelluvasta torista. Ajeltiin sen lapi ja jatkettiin 10 km etiapain, toiselle torille. Torit eivat juurikaan eronneet Chau Docin vastaavasta. Jalkimmaisen torin lapi jouduimme menna soutaen, silla siella oli ahdasta!!! Paikalliset soutuveneet ovat hiukkaisen erilaisia, kuin mihin on kotoSuomessa tottunut. Soutaminen suoritetaan veneen perassa seisten airot yltavat rinnan korkeudelle ja menevat ristiin ylhaalla. Ei yhtaan hassumpi tapa soudella. Naama on menosuuntaan pain ja seisten nakee huomattavasti paremmin, kuin keulassa istuskellen. Torien jalkeen kuski ohjasi veneen viidakkoon. Soudeltiin pitkat patkat pitkin ihania, viidakon ymparoimia, kapeita vesivaylia. Maisemat olivat todella natit. Juuri sellaiset.... ...vietnamilaiset. :-) Pitkan soutamisen jalkeen veneen moottori oli sanonut sopimukssensa irti. Oltiin keskella ei mitaan ja kuski riuhtoi ja riuhtoi kaynnistysnarua mutta mitaan ei tapahtunut. Tai tapahtui oikeastaan; kaynnistysnaru napsahti poikki. Oltiin todella kaukana alkupisteesta ja mietittiin, etta nytko tassa aletaan soutamaan sitten ihan urakalla. Mutta ei hataa. Nopeasti meidan kuski aka Mac Gyver, oli kyhannyt uuden kaynnistysnarun ja alkoi jalleen koettamaan onneaan moottorin kanssa. Ei toiminut.

Kelluvan torin kukko
Kuskia alkoi ilmeisesti ketuttamaan, silla han pukkasi meidat joen rannalle ihailemaan paikallista riisipeltoa. Kuski pyysi meita kavelemaan jonkin matkaa eteenpain jokea myoten samalla, kun jai itse aheltamaan moottori kanssa. Mikas siinna kavellessa. Kauniita riisipeltoja ja viidakkoa. Vahan jannitti kavella flip flopeissa tietamatta minkalaisia kaarmeita tai muita elainkunnan vihollisia heinikossa saattoi lymyilla. Tahan meidan kavelyosuuteen kuului myos joen sivu-uoman ylittaminen todella huteran oloista siltaa pitkin. Hetken kavelyn jalkeen joelta kuului lupaava moottorin papatus. Kuski oli kuin olikin saanut masiinan kayntiin ja matka saattoi taas jatkua. Pysahdyttiin viela pienelle saarelle syomaan erittain kallista ja ei niin hyvaa nuudelikeittoa, jonka jalkeen jatkettiin taas. Loppumatka sujui ongelmitta ja vajaan parin tunnin kuluttua oltiin perilla. Venereissu kesti yhteensa vajaat kahdeksan tuntia ja oli loistava paatos meidan Mekong Delta tutkimusmatkalle. Saa oli koko paivan mainio. Aurinko paistoi ja lammin oli. Mahtavaa. Loppupaiva hengailtiin kotosalla ja hommattiin bussiliput jalleen eteenpain. Torstaina matka jatkui jalleen. Talla kertaa Saigoniin....

CanthoCantho
Cantho

Peloittava silta

9th February 2009

Enhän mä tajunnu et täs oli video! HAHAHAA!!

Wou, oli kyllä ehkä siisteimmät efektit tossa videossa, täytyy myöntää. :)
10th February 2009

Efektit
Yhtiomme kiittaa! Olemme itsekin erittain ylpeita luomistamme efekteista. Itse video oli vain sivuseikka. :-)

Tot: 0.124s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0991s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb