Ko Chang

Thailand's flag
Asia » Thailand
August 22nd 2012
Published: August 22nd 2012

In onze reisgids staat er bitter weinig uitleg over Ko Chang. We wisten dat het het grooste eiland was en dat het in 2005 zeg maar 'ontdekt werd door de toeristen'. Er zijn veel stranden waar er enorm veel te doen is, veel uitgaansbuurten en veel zonnekloppers. Er zijn slechts 2 of 3 stranden die nog haalbaar zijn met de taxi en waar er minder mensen zijn MAAR dan betaal je ook veel meer voor die 'luxe'. Wij sliepen 2 nachten op Lonely Beach. Het strand is helemaal niet 'eenzaam' en is volgebouwd met bungalows! Het kleine stuk dat nog overschiet loopt vol met zonnekloppers en witte toeristen. Het was niet echt ons ding. We gingen erop uit om een dag aan een ander strand door te brengen en hadden nog even het idee om ons boeltje naar daar te verhuizen...totdat we zagen dat de kamers dubbel zo duur waren van prijs (echte resort prijzen). Wijselijk besloten we dan toch in het luidruchtige Lonely Beach te blijven.

Als je kan en je zoekt rust, ga dan echt op zoek naar de rustige stranden. Wij hadden dit beter ook gedaan! Je kan ook brommers huren om het eiland te verkennen maar je moet wel genoeg ervaring hebben met rijden van een brommer omdat het erg heuvelachtig is. Er gebeuren dagelijks ongelukken en er is op dit eiland ook een Internationaal ziekenhuis. We besloten merendeel te wandelen en gedeelde taxi's te nemen. De chauffeurs vragen dan ook belachelijke prijzen tot 150 baht per persoon om naar het dichtbijzijnde strand te gaan over enkele heuvels. Afdingen is hier de boodschap en desnoods wachten op een volgende taxi. Wij namen een taxi naar een afgelegen strand en wandelden terug naar een vissersdorp. Vanuit dat dorp zijn er diverse drijvende visrestaurants. Hier ook alweer vrij toeristisch maar wel de moeite als je drijvende restaurant wil zien.

Tot: 0.06s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 24; dbt: 0.0394s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb