Frauduleuze tuk-tuk

Asia » Thailand
July 4th 2012
Published: July 4th 2012EDIT THIS ENTRY

One night in Bangkok...

De eerste nacht is heel goed meegevallen. Lang leve de airco! Het ontbijt aan het hotel viel goed mee. Er was onder andere heerlijke verse ananas :) Daarna wachtte het bruisende Bangkok op ons.

De Lonely Planet stelde ons een tour voor langs enkele bezienswaardigheden. Maar aan het Ministerie van Defensie, enkele honderden meters van Boonsiri Place, klampte een ogenschijnlijk vriendelijke man ons aan. Hij was zogezegd een medewerker van het ministerie en zei dat de meeste tempels op onze route in de voormiddag gesloten waren. Goedgelovig als we waren, lieten we ons overhalen om plaats te nemen in een tuk-tuk. De chauffeur zou ons de stad laten zien voor slechts veertig baht. Na slechts 1 monument gezien te hebben, werden naar allerlei dure winkels gevoerd en pushten de verkopers ons iets te kopen in ruil voor diesel voor de chauffeur. Deze grap heeft ons redelijk wat tijd en geld gekost. Uiteindelijk moesten we de chauffeur 200 baht betalen, maar we hebben hem 100 gegeven en snel weggelopen :p

In een loodzware zon hebben we toch de grootste tempel van de Thaise hoofdstad en de Grand Palace kunnen bewonderen. Dit was zeker wel de moeite waard en het was helemaal niet gesloten ;-)

In de namiddag zijn we naar een park gegaan, een rustpunt in de drukke stad. Tijdens een boottochtje op het water hebben we twee krokodillen gezien! Daarna zijn we lekker gaan eten in Polo Fried Chicken. Na het eten begon het te druppelen en we zijn jammer genoeg niet meer naar de Rooftop Bar kunnen gaan door de harde regen...

Morgen vertrekken we naar Pak Chong

Tot de volgende,

Tinne & Karel

Tot: 0.156s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 42; dbt: 0.0357s; 42; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.4mb