Zaverom

Traja bojovniciTraja bojovniciTraja bojovnici

Grand Palace
Caute,
chcelo by to vsetko uzavriet. Jednak, aby to bolo uzavrete, ale aj aby nevznikol dojem, ze sme sa v Thajsku niekde stratili, alebo sme boli zmiznuti 😊 Co by samozrejme vyrazne a negativne ovplyvnilo turisticky ruch v tejto azijskej lokalite a okrem toho - toto medzinarodne fau pax nechceme riskovat.
Takze vratili sme sa 😊

Od nasho navratu uplynulo uz sice par mesiacov, deti sa opat vratili do skol, ale my este stale triedime fotky. Zistili sme, na co je dobre nastavit si cas na fotaku na spravnu hodnotu a tiez se zistili, ze tie nase dva neboli zosynchronizovane. Pri tom mnozstve fotiek to chce urcitu davku sialenstva dat to do prezentovatelnej formy.

Ale doplnim teda co chyba:
Most cez rieku Kwai sme si pozreli, je to obycajny zeleznicny most a okrem historickej hodnoty, ktora na nom nie je vidiet, na nom nic ine vidiet nie je 😊. Boli sme tam aj pri velmi peknych vodopadoch s jazierkami vhodnymi na kupanie, ktore mali v sebe kopec malych rybiek. Tieto maju tu zvlastnu schopnost, ze dokazu cloveku okusat tvrdu kozu z noh... takze ked vyjdete von z vody, mate kozu ako babatko. Z tade sme sa presunuli do Ayuthaya, co je byvale hlavne mesto a je tam vela peknych chramov- watov a z tade cez Lopburi, kde opice v jednej casti ziju ako normalny ludia, resp. pohybuju sa volne po ulici, sme sa dostali do Sukhotai, co bolo hlavnym mestom este pred Ayuthayou. Tam, kedze sme mali na pozretie asi len hodinu a pol, sme si pozicali bike a pedalovali sme co to dalo, lebo vidiet sa tu toho da fakt dost a pacilo sa nam to asi najviac. Su to sice skor take zrucaniny, ale dost zachovale... No a z tade sme isli do Chiang Mai, takeho turistickeho centra severneho Thajska, kde sme si po dni obehavania vsetkych cestoviek objednali dvojdenny vylet do hilltribe dediniek, kde ludia ziju viac menej svojim povodnym zivotom. Ako sme zistili, prejavuje sa to tym, ze dediny su dost odrezane a domy su len drevene so slamennou strechou postavene na vysokych koloch, pod ktorymi sa prehana velke mnozstvo psov a viacerych generacii prasiat 😊 No a kazdy "dom" ma svoju motorku.
Z tade sme sa presunuli cez Bangkok na juh, aby sme si uzili nejakej tej dovolenky na vyhlasenych bielopieskovych plazach juzneho Thajska. Zacali sme v Pukete. Kedze jun je obdobim dazdov, v Pukete nam lialo ako z krhly a kupat sa kvoli vlnam moc nedalo. Rychlo sme sa preto presunuli do Krabi, kde to bolo trochu lepsie, stravili sme tu v peknom prostredi 3 dni - je tu dost skal na lezenie, vratane vselijakch kvaplovitych utvarov. Voda bola uplne horuca, takze konecne sme sa dockali mora, v ktorom sme sa mohli vykupat - po tych studenych vodach na NZ a OZ 😊 A bolo tam kopec krabov (ako uz nazov mesta naznacuje) roznej velkosti, ktore vedia behat strasne rychlo, to ma teda prekvapilo (pre tych co nevedia - rychlejsie ako clovek), maju v zemi diery a okolo nich si robia z piesku gulicky. Zmysel tejto ich aktivity mi unikol. Z krabi sme sa rozhodli ist na ostrov Ko Samui, pretoze podla bedekra tam ma byt aj pocas obdobia dazdov pekne. Pekne tam skutocne bolo, trochu drahsie ako v inych castiach Thajska, ale predsa len je to jedno z naj letovisk, takze sami cudzinci a Thajci su tu len ako zabezpecovatelia jedla, ubytovania a inych sluzieb. Potom nas uz iba cakal presun do Bangkoku, kde sme si pozreli prepychovy Grand Palace a ine pamatihodnosti, vyzdvihli sme si svoju batozinu a odleteli domov, kde
Lezecka skalkaLezecka skalkaLezecka skalka

Tiez v Krabi :)
nas uz cakala prijemna klima, zrozumitelna rec, klud, kysla kapusta a slovenske hot dogy 😊

PlazPlaz
Plaz

Krabi
Zostrih stromovZostrih stromov
Zostrih stromov

Grand Palace

26th September 2006

beautiful
I can't read the blogs but your pictures are beautiful!
24th October 2006

Krabici
"maju v zemi diery a okolo nich si robia z piesku gulicky" To si robia preto, aby si mohli upchat diery do ktorych sa skrivaju, vzdy pred prilivom vlezu do dier, upchaju otvor tou gulickou a mysli si ze su v bezpeci ;o) Pekne foto R

Tot: 0.18s; Tpl: 0.011s; cc: 19; qc: 86; dbt: 0.1406s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb