Kanchanaburi

Thailand's flag
Asia » Thailand » Western Thailand » Kanchanaburi
July 22nd 2014
Published: July 22nd 2014

Vamorgen vroeg opgestaan want om half zeven kwam het busje van de reisorganisatie ons ophalen bij ons hotel in Bangkok om naar de floating markt 'Damnoen Saudak' te gaan en daarna naar de Tiger Tempel in Kanchaburi. Ik had wel al gelezen dat de floating markt redelijk toeristisch zou zijn, maar het was nog veel extremer. Alleen maar souveniers en andere prullaria te koop. We werden met een bootje er doorheen gevaren en als je iets wilde kopen, dan kon je dat aangeven en werd het bootje aangemeerd en kon je vanuit de boot onderhandelen en evt kopen. Dat hebben we dus nergens gedaan, omdat we geen zin hadden in deze rotzooi. De 'kapitein' van ons bootje vond dat ook niet zo heel erg leuk. We hadden ons voorgesteld dat er heel veel bootjes waren, waar vanuit groente/fruit/etc werd verkocht, maar in alle bootjes zaten alleen maar toeristen. Een enkel bootje had etenswaar.

Na dit avontuur richting Kanchaburi waar ook ons hotel ligt. Dit is het dorpje waar ook de brug over de Kwai rivier ligt. We hebben even gegeten hier, en omdat we op de taxi moesten wachten die ons naar de Tiger Tempel zou brengen, zijn we even naar de brug gelopen. Paar foto's gemaakt en toen op naar de Tiger Tempel. Hier worden afgestoten of gewonde tijgers door de monniken opgevangen en weer opgelapt. Bezoekers kunnen (tegen betaling) dan op de foto met de tijgers, kleine tijgertjes voeden of met de grote tijgers spelen en wassen. Wij kozen voor het laatste. Ik was als laatste aan de beurt, en toen had dat beest helemaal geen honger meer. Ik moest hem die kip bijna door z'n keel heen duwen. Daarna spelen met de tijgers. Omdat die beesten veel te veel hadden gegeten, liepen ze een beetje tussen ons door en reageerden ze niet zoals we zouden willen. Een enkele keer sprong een leeuw eens omhoog om het speeltje te pakken.

Hierna zijn we in het park naar de canyon gegaan, waar we op de foto konden met de tijger. We dachten dat dit een enkel fotootje zou worden, maar ze maakten een hele fotoserie met ieder solo en daarna met ons allemaal samen. Volgens mij hebben die jongens meer dan 100 foto's gemaakt.

Na dit zijn we nog wat door het park gelopen en toen gingen we terug naar het hotel waar we gegeten hebben en toen nog even door het stadje zijn gelopen. Morgen kunnen we op normale tijd opstaan, want dan gaan we eerst naar het oorlogsmuseum bij de brug, en daarna met de trein over de brug richting het olifantenkamp.

Tot: 0.133s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0555s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb