Historisch erfgoed

Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Sukhothai
July 11th 2012
Published: July 12th 2012EDIT THIS ENTRY

We begonnen onze dag met een verkoelende duik in het water. Er waren nauwelijks wolken aan de lucht en het beloofde een snikhete dag te worden. Aangezien we slechts 1 nacht konden overnachten in 4T Guesthouse trokken we na het ontbijt naar een ander guesthouse.

Daar aangekomen gingen we met een kleine truck naar het oude Sukhothai. We gingen alweer met de fiets op pad, toch wel het vervoermiddel bij uitstek in Thailand. Terwijl we deze prachtige oude stad bewonderden, brandde de zon genadeloos. We hadden ons amper ingesmeerd en we moesten daarvoor de tol betalen. Rond vier zat onze fietstour erop en zagen we zo rood als kreeften. Tinne haar handen zijn zelfs verbrand, wat uitzonderlijk is. Gelukkig bestaat er nog zoiets als aftersun. We genoten ook nog van een ijsje, vlak naast de historische stad die ook behoort tot het werelderfgoed van Unesco.

Deze avond hebben we getafeld bij een Belg die het belgenland heeft ontvlucht en nu een hotel en restaurant uitbaat in Sukhothai. Karel genoot van een heerlijke Leffe terwijl Tinne haar tweede hamburger van de reis verorberde. Ze was door het dolle heen omdat ze mayonaise hadden Het is dan ook Vlaamse feestdag vandaag!

Morgen verlaten we Sukhothai alweer en gaan we nog verder naar het noorden. Chiang Mai zal ons opwachten na een busrit van ongeveer 5 uur. Mooie en minder mooie vooruitzichten dus.

Misschien tot morgen!

Tot: 0.215s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.052s; 44; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 5; ; mem: 6.4mb