De avondbazaar

Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
August 7th 2012
Published: August 7th 2012

Chiang Mai is een hele leuke stad in het Noorden van Thailand! Wij hadden dus de trein genomen maar je kan ook voor €50 lowbudget vliegen vanuit Bangkok. Een vliegreisje is 1 uur, het treinreisje is normaal 5 uur + wat extra vertraging (zeg maar dat je een volledige dag onderweg bent).

Chiang Mai is ook een grote universiteitsstad en er zijn dus heel wat leuke cafeetjes en bars. De stad is vooral bekend vanwege de mooie tempels rondom de oude stadsmuren én de nightbazaar. Honderden kramen met dezeflde prullerij en souvenierswinkels. De ene heeft al betere prijzen dan de andere. Een tip: koop niet je souveniers bij het eerste het beste maar loop een paar straten in en uit. Ding af tot je de beste prijs bekomt dat voor iedereen goed is.

De avondbazaar is echt heel gezellig! Zodra je de bazaar uitwandelt heb je tal van tuktukchauffeurs die je tegen schandalig dure prijzen willen naar je hotel brengen. We leerden hieruit dat je een straatje verder moet wandelen en je een 30 tal baht kan afdingen. Een normale prijs voor een tuktuk (met 3 personen) is 60 baht voor minder dan 10 minuten te rijden binnenin de stad. Dit geld ook voor de rode taxi's.

We kijken altijd hoeveel de locals betalen!! Zij betalen heel wat minder dan de toeristen. We verstaan ook wel dat de chauffeurs een beetje willen profiteren van de Farang (letterlijk vertaald: witte man) en we zijn Thailand ook al zodanig gewoon dat we nooit meer dan 20 baht boven onze prijs gaan. Als ze weigeren is dat hun probleem.

Karla en ik besloten een travestietencabaret te gaan bekijken. Jan had er absoluut geen zin in (de slechte muziek kwam zijn oren uit). Dus de vrouwen hadden op de bazaar een zeer gezellige avond! De show was gratis, de drankjes duur. Je bent verplicht een drankje te consumeren omdat de show gratis is, begrijpelijk!

Heel lieve vrouwen, heel lieve mannen. Het zijn echte schatjes! Meestal konden we het verschil helemaal niet zien of ze nu een man waren of een vrouw. Hun opvoeringen waren perfect uitgevoerd met de nodige show rondom de 'mannelijke toeristen'. De toeristen sloegen rood uit en de blanke toeristen konden er soms helemaal niet mee lachen. De aziatische toeristen gingen helemaal uit hun dak. Een wereld van verschil!

Karla daarintegen moest ik wat in toom houden of ze stond met haar kruk op't podium mee te dansen!!

Tot: 0.07s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 22; dbt: 0.0475s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb