Avontuurlijke beklimming

Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
July 13th 2012
Published: July 16th 2012EDIT THIS ENTRY

De groep voor onze trekking bestond uit enkele Franstalige Belgen, Fransen en een Spaans meisje die ook Frans sprak.. Dit maakte het moeilijker om te communiceren, maar iedereen deed zijn best.

De trekking begon met een bezoekje aan een vlindertuin met daarnaast ook talrijke orchideeen. Dit stelde niet veel voor, aangezien er niet veel vlinders te zien waren.

Hierna reed de jeep verder naar de Elephant Farm. Na een lekkere lunch, ingepakt in bananenbladeren, mochten we een ritje maken op een olifant! Een hele belevenis... Steeds als je 'bon-bon' riep, stak de olifant zijn slurf uit om wat lekkers te krijgen. Na een klein uurtje kwamen we aan een rivier. Een man uit de buurt leidde ons naar de oever waar we door middel van een kooi aan een ijzeren kabel naar de andere kant werden getrokken. Daar startte onze zware trektocht.

We trokken steeds steiler de wildernis in en het zweet droop van ons gezicht en lichaam, we waren echt wel kletsnat. Onderweg begon het ook te druppelen. Dankzij grote bananenbladeren konden we ons beschermen tegen de regen. Bijna vier (!) uur later bereikten we eindelijk het bergdorpje. Het ging er behoorlijk 'primitief' aan toe, aangezien er geen elektriciteit was en enkel koud water. We lagen met twaalf mensen in een bamboehut met muskietennetten en als je naar toilet moest, was je verplicht om een klein ommetje te maken.

De gids zei dat er zelfs een kleine kans op malaria was :s Geen goed nieuws voor Tinne die al volstond met beten, maar voorlopig zijn we nog steeds oke

's Avonds kwamen enkele kindjes van het dorp in hun lokale klederdracht zingen om zo geld in te zamelen voor hun scholing. Hierna dronken we tezamen nog iets en toen was het tijd om te slapen..

Tot: 0.137s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0271s; 44; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 4; ; mem: 6.4mb