Wat Arun & the Golden Buddha

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
July 25th 2012
Published: July 25th 2012

Alle Buddha's zijn in goud, maar deze noemt gewoon 'The Golden Buddha (de gouden buddha). Dit is opnieuw in Chinatown gelegen. Na een goeie 15 minuten wandelen, en een beetje verkeerd lopen wegens de stadswerken kwamen we toe! Lap zeg, daar moesten we nog es 4 verdiepingen omhoog met de trappen! We besloten alleen te betalen om de gouden buddha te gaan bekijken op het bovenste verdiep en de andere verdiepingen niet meer te doen. We hebben al zoveel tempels gezien...dus werd het slechts 40 baht voor ons. Toen we boven kwamen zagen we een heel groot bord staan 'please be quiet'. Moeilijk voor Karla om haar daaraan te houden...
Deze buddha is volledig uit echt goud gemaakt. Men heeft deze buddha een kleine 100 jaar geleden 'toevallig' ontdekt. Er zat een omhulsel rond in plaaster voor honderden jaren lang en dit brak open. Nadat men zag dat er in het plaaster een gouden buddha zat heeft men het omhulsel ervan genomen. Deze buddha is een echte gouden buddha! Nee, t'is niet te koop :-)

De andere buddha's in de tempels zijn slechts van brons of gemaakt uit polyester en overschilderd met een laagje goudverf. Met de ovezetboot gingen we naar Wat Arun. Een andere tempel aan de andere kant van de Klong rivier. Deze tempel was opnieuw heel erg de moeite om te zien. De Oosterse architectuur is prachtig! Als je in Bangkok bent MOET je gewoon de tempels gezien hebben, anders kom je toch niet naar Thailand hé?
Wat Arun is alweer anders dan de andere buddhisitische tempels. Dit complex is gemaakt uit miljoenen mozaiksteentjes. Amai, er moeten nogal wat borden gesneuveld zijn om dit te maken!
Ook zijn de trappen enorm steil omhoog! We durfden niet te veel naar beneden te kijken...als je hier een trede mist val je meters recht naar beneden. Je zou deze val nooit overleven. Dus we besloten de trappen achterwaarts naar beneden te doen. De beste oplossing!

We hadden wel eventjes genoeg van de tempels in Bangkok dus besloten Karla en ik naar het BMK te gaan. De shoppingmall met 2000 shops. Het leek enorm veel, ware het niet dat sommige verdiepen allemaal hetzelfde verkochten. Zo was gans het 3e verdiep allemaal winkels met gsm gadgets en gsm's. Ik vraag me af hoe je zo kan overleven. Alles is hetzelfde als je buur! Zelfs de prijzen zijn hetzelfde!
Karla kon het niet aan met haar implantaat in de rug (neurosimmulator). Haar 'machine' gaf schokken in haar lichaam dus besloten we een ander verdiep te kiezen. Ook het 4e verdiep was allemaal hetzelfde! Bed & linnengoed en meubelen. Pieuw...op die manier waren we dus het BMK rap uitgelopen. In een kleine 2 uur heb je alles gezien en is het eigenlijk niet de moeite om hiernaar toe te komen.
Jan besloot (een wijze beslissing trouwens) naar het museum van moderne kunst te gaan op hetzelfde Siam plein. Vanuit het 2e verdiep van het BMK gebouw loop je zo de kunstgallerijen in. Het museum is ook hier enorm groot én gratis!
Wij (Karla en ik) waren te moe om nog te lang rond te lopen hier maar als we terug komen naar Bangkok binnen een 3tal weken, doen we dit nog es over!

Tot: 0.067s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 22; dbt: 0.0483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb