Blogs from Sri Lanka, Asia - page 2

26 avril arrivée à l'aéroport de Colombo, mon chauffeur est censé être là à 4h50, heure d'arrivée du vol Sri Lanka airlines mais j'ai un doute n'ayant reçu aucune réponse de mon dernier mail, on verra bien, sinon j'improviserai, une file de chauffeur attend les clients à l'aeroport mais pas de Vipula, je remonte de nouveau la file et là derrière d'autres panneaux je crois reconnaitre mon prénom écrit en grand. ouf!! Vipula Gajendra est au rendez vous avec un grand sourire, il m'emmène jusqu'à la voiture direction Anadapura, 4 à 5 h de route, il fait chaud, une chaleur humide et je ne vais pas tarder à dormir à l'arrière de la voiture apres une nuit sans sommeil, vers 9h, nous nous arrêtons au bord d'un étang, et, j'apprécie le calme et la tranquillité de ... read more

Asia » Sri Lanka » Central Province » Kandy April 27th 2014

visite du Botanical garden à Kandy, incroyable concentré de fleurs, arbres des régions tropicales de différents pays, sri lanka, birmanie, afrique du sud, malaisie.... un grand espace de verdure où l'on peut se promener, admirer toutes les espèces et passer deux ou trois heures,et, pourquoi pas piqueniquer sur l'herbe. Il y a une belle collection d'orchidées et de nombreux oiseaux peuvent être vus et entendus dans cet immense jardin... read more

A 17h Vipula me propose d'aller voir un spectacle de danses traditionnelles du Sri lanka dans une salle pas loin de l'hôtel. J'arrive en avance, j'en profite pour recharger ma batterie dans la salle, je m'installe et petit à petit les gens arrivent, un coupe de Mumbai s'assied à côté de moi, c'est leur voyage de noce et ils sont ravis d'être là. La salle se remplit petit à petit, beaucoup de touristes allemands, et, lorsque le spectacle commence il se met à pleuvoir à flot, les danses des hommes sont très acrobatiques, les costumes sont magnifiques, ces danses évoquent des scènes de la vie quotidienne mais aussi des scènes en lien avec la religion bouddhiste, 80% au Sri Lanka. Le spectacle se termine dehors par une marche sur le feu, tradition tamoul au son des ... read more

Asia » Sri Lanka » North Central Province » Anuradhapura April 26th 2014

Avant de visiter la cité sacrée qui nous prendra bien deux jours, Vipula m'emmène à l'hôtel Shalini où je vais passer ma première nuit, pas très loin des sites à visiter, c'est très propre avec douche et clim, nous sommes acceuillis avec un verre de jus de fruit frais et en guise de petit dejeuner je vais gouter eu curry sri lankais, riz, légumes et noix de coco rapée épicé. Le temps de prendre ma douche, il fait au moins 34° et de me reposer un peu du voyage, nous partons aussitôt visiter le musée de Jetavana, la citadelle, les ruines du grand monastère d'Abhayagiriya, le grand stupa, on peut imaginer l'ampleur de ce lieu où vivaient des milliers de moines. Quelques sri lankais viennent offrir leur hommage au Bouddha et peu d'étrangers, nous sommes plutôt ... read more

Asia » Sri Lanka » Southern Province » Hikkaduwa April 25th 2014

It was already our last day of Sri Lank field trip :( Early in the morning, I played with my friends at the beach and in the swimming pool as I planned before. Firstly, we walked along the beach. The sea water was really warm than I expected before. We enjoyed walking. While walking, I could see a huge turtle near a sea shore. At first it was so surprised by moving rock, but in fact it was really big turtle. It was interesting that I could see such huge turtle in a knee-deep sea. There are some people recommended us to feed them. But I want to tell you that you should not accept them carelessly, because after they offered you to feed turtles and they required ... read more
2014-04-25 09.33.56
2014-04-25 09.40.43
2014-04-25 09.40.27

Asia » Sri Lanka » Southern Province » Hikkaduwa April 24th 2014

The third day of Sri Lanka was really busy day. We had to get up early because we had to reach very southern area of Sri Lanka, Hikkaduwa. In the morning we visited a jewelry factory. We could see lots of different kinds of jewelries and how they were processed o be usual accessories. At there all people were totally fascinated by those jewelries and accessories. Some of students bought necklaces and ear-rings for their parents. Also we visited wax-printing factory, and I could see lots o textures and how they were being printed specifically. They were really colorful and beautiful, so that I bought one for my mom. After then we visited local fancy goods shop of Sri Lanka. I could see lots of different types of goods ... read more
2014-04-24 09.53.43
2014-04-24 09.57.41
2014-04-24 08.56.35

Asia » Sri Lanka » Central Province » Dambulla April 23rd 2014

On the second day we visited a few temples of Sri Lanka. Firstly, we visited a temple located in Dambulla. On our way temple, we had to climb up the mountain. It was so inclined to climb up in the morning. Even worse we had to wear long pants in order to cover our knees inside the temple. For this reason, it was too hot and hard to reach the temple. In the temple, I could see many statues. Statues in each cave rooms made me to be overwhelmed. Also, I could see nice view from the temple.... read more
2014-04-23 10.48.25
2014-04-23 10.32.53
2014-04-23 10.23.08

Asia » Sri Lanka » Central Province » Kandy April 23rd 2014

After the temple in the Dambulla, we again went to Kandy. On our way there, we visited very fascinating tourist site. We visited the Spice Garden. At the garden I see lots of different kinds of plants that were being used normally by people in Sri Lanka. Many plants in the garden were used for foods, medicines or cosmetic products. Among the plants that were used for foods, I could see Coco beans, mini-pineapples and vanilla. They were really attractive. However, the real most attractive one was the plants related to cosmetics. Not only I but also other friends and teachers were totally allured by cosmetics produced by natural plants. After viewing thorough the garden, we visited the souvenir store. At the store, I could see many products that tour guide explained ... read more
2014-04-23 13.22.13
2014-04-23 13.22.56
2014-04-23 13.43.13

Asia » Sri Lanka » Western Province » Colombo April 22nd 2014

On April 21st, I went to Sri Lank with my friends and teachers of my school. We used Sri Lanka airline for the trip. It was quite interesting opportunity to use Sri Lanka airline. The most surprising and interesting thing that I saw in the plane was flight attendants. Especially, Female attendants wore Sri Lanka’s traditional costume which exposed their waists. At first, such costumes made me embarrassed but I got used to them. Meals in the plane were very great and tasty. After I spent about eight hours in the plane, finally, we arrived in Colombo, Sri Lanka. At the air port, I could feel atmosphere of India. Also, I could see mainly three languages which were English, Indian, and Sri Lanka’s own language. Whenever I saw those languages ... read more
2014-04-22 07.50.03
2014-04-22 09.34.11

Asia » Sri Lanka » Sabaragamuwa Province » Pinnawala April 22nd 2014

Our first schedule in Sri Lanka was in Elephant Orphanage which was located in Pinnawala. We rode a bus and headed toward the Pinnawala for about three hours. There were a lot of elephants. There were lots of foreign tourists in there. People were able to see the elephant right next to them. In addition, they could feed them and help taking a shower of them. It might be quite good and interesting chances for people, but when I saw elephant babies which chains in their ankle, people seemed to be so rude. Also, I was sad to see those poor elephants. The most impressive experience in Elephant Orphanage was elephants' shower in a lake. Countless number of elephants had to wash them self in a lake every 10 a.m. At that ... read more
2014-04-22 13.07.06
2014-04-22 12.56.48

Tot: 0.228s; Tpl: 0.01s; cc: 15; qc: 40; dbt: 0.0871s; 40; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 3; ; mem: 6.4mb