Sing sing Singapore

Singapore's flag
Asia » Singapore » Chinatown
August 26th 2011
Published: August 28th 2011

Da bar turen til Singapore.

Hva visste vi om Singapore før turen (?). Nada! Fordi vi rett og slett ikke trodde at det ville være et aktuelt reisemål etter å ha besøk så mange andre storbyer.

Men det vi visste er at det er ulovlig å tygge tyggis, samt innføre tyggis til landet, og at det er ulovlig med skitne biler (det lærte vi som små). Stemmer noe av dette? JA. Tyggis er strengt forbudt, det er forbudt å drikke og spise på flere steder. Hvis ikke er det straff med bøter på flere tusen norske kroner. Det står forbudt skilt overalt med ting. Men det positive med strenge regler er jo at det rent, og ikke noe søppel å spore. Det morsomme der igjen er at det er umulig å finne søppelkasser. Enten så er de godt gjemt, eller omringet av røykere.

Men vi fikk gjort en del idag. Takket være Seb som tok med seg et kart fra flyplassen. Så fikk vi et lite oversikt over Singapore. En ting var sikkert fra Daniel sin side, og det var at vi skulle besøke Mandarin Bay Sands. Som er et stort hotell mot havnen, med et enormt "endless" pool på toppen.

Så da bar turen dit. Siden vi ved adkomst hadde tatt MRT (metroen) så anså vi oss som drevne i reise kollektivt. Så vi tok MRT til Mandarin Bay Sands.

Tot: 0.064s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0432s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb