140.den - Puerto Princesa


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Palawan » Puerto Princesa
January 24th 2013
Published: April 29th 2013
Edit Blog Post

Zobudil som sa na curanie,potom uz len lezanie v posteli.

7/15 a vsetci obyvatelia uz boli hore. Tak som vstal aj ja. Na ranajky mi ponukal jonathan bananovy sendvic. Maly banan som si rozrezal lyzickou a naplnil orieskami a to cele posypal kokosom. Bolo to fajne. Potom mensia debata s taiwancankou o svk a cestovani. Bola na neakom festivale na Cebu,vraj uplna parada,samy tanec a ludia v domorodych maskach. Zeby inspiracia na buduci rok? este mi dala dalsie tipy,je tu uz mesiac.Vraj Port barton je fajn,dalej festival v kalpu, Cebu, El Dorado,Aborlan, Poravan, Baganuan, San Antonio.

Este som skocil na ranajky oproti a potom smer mesto. Musim si ist spravit online checkin aby som usetril cas na prestupe v manile do legazpi.

V meste som kukol kostol,mensiu promenadu pri mori,trh a nakonec som skoncil v netke. Tu to bolo narvane soplakmi co tu hrali rozne hry. Nahadzal som CS do indie,pokukal novinky a spravil online checkin cebu pacific a dal si vytlacit letenku.

Z netky som si kupil kolaciky v pekarni a behol do klimy v mcdonalde. Po obcerstveni som si dal este zmrzku a smer ubytko. Mekac bol riadne napraskany.

Mini jeepney som sa dal odviest k aa hotelu a odtial siel do ubytka pesibusom. Kukol aku tu ziju miestny,chatrce,obchodiky,hrnocove restiky,rozne dielnicky.

na ubytku uz nik nebol,frantici uz odleteli. Rano mi este francuzska hovoril,ze ci ma nebudila bo furt chodila do chladnicky sa schladovat,ju riadne dostipali komari. taiwancanka sla do port bartonu.je tu este jedna baba ale ta nevim co je zac. Jonathan mi ponukal daku lodnu tour,asi to zoberem bo je tu nuda. Do mesta sa mi opat nechce ist,plaz je daleko.Sice jedna je tu ale vraj sa moze stat ,ze ma dojdu skontrolovat vojaci tak som sa na to vyprdol. Zajtra budicek 6/30 a smer letisko.

Nakoniec som sa teda na lodny vylet rozhodol ist,fireflies. Je to nocny vylet ,startuje sa o 17/30. vsetko zariadil Jonathan,mozno daco na tom ma ale to je fuk,spal som u nho 2 noci,spoznal ludi.

Nevim ci som spominal. Spim v bambusovej chatke bez dveri. Zima neni ale komari ti veru su. Zazracne tu funguje moj sprej proti komarom. V noci som mal strach aby ma nenapadla daka zver,su tu sliepky a pes ale nic nebolo.

Cakanie na odvoz na vylet som stravil s jonathanom na verande,kecali sme o cestovani a o vselicom inom v ramci mojich jazykovych schopnosti. Tento rok by chcel prejst vychodnu europu (v zahranici poznaju len zapad a vychod,my sme vychod,stred neexistuje). Mozno sa zastavy,slubil som mu po mojom navrate spravit mini itinerar. Vojaci tu idu do dochodku po 20 rokoch aktivnej sluzby, teraz zaraba 1000usd ale vzdy sa to zvysuje ked ho povysia.

S mensim meskanim ma dosol vyzdvihnut 19-rocny filipincan.Stal som sa jeho zavoznikom. Cestou sme vyzdvyhli ostatnu posadku vozidla. Chalan ma za tento zvoz ludi 300p,cez den robi v cestovke,tam zarobi podla toho kolko preda vyletov/ubytovani.Tak mozno aj preto moc ludi v cestovkach nechcelo zjednavat v el nidu. Chalan ma jasny plan,najskor si spravit karieru a potom sa ozenit,preto teraz ani nema priatelku. Inak fajn chalan.

Minivan sme zaplnili do posledneho miesta. Na jednej zastavke som si len tak obzeral auto,kukam na gumy,riadne sliky.

Za mnu sedeli dvaja holandania,stara baba zrejme s vnukom. Baba mala riadny prehlad o svete a furt sa ma na nieco vypytovala. Jej brat minuly rok absolvoval put do santiaga de compostela,vyrazal z holandska a mal tusim okolo 70 rokov. Iny macher.Uz mam inspiraciu na starobu. Boli tiez kuknut sabang a tiez sklamanie.Odporucila mi spanielske jaskyne Nerja. Budem to musiet preverit po navrate domov.

V pristave sa nas ujal super guide. Naskakali sme do lodky,nakonec nas na nej bolo 25 ludi. Po vyplavani sme este chvilu cakali,nestihli nalozit mini clnok, ktorym sa budeme plavit mangrovnikovymi lesmi. Jasne,ze i na tejto lodke sme si museli dat zachranne vesty. Plavili sme sa k rieke kde mala zacat nocna sou. Zakotvili sme pri dalsej lodke,ktora mala ten isty plan ako my. Na lodke sme sa rozdelili do dvoch skupin,bo do mini clnku sa 25 ludi nevoslo. Jedna skupina zostala na lodi a dala si veceru,dalsia isla na plavbu. V tej som bol aj ja.

Vedla mna sedeli dvaja americky filipinci (zrejme ich rodicia emigrovali / prestahovali sa do usa). Bola s nimi sranda. Nas clnok nabral smer rieka,mesiac nam pekne osvetloval cestu a potom to prislo. Guide nam kazal spustit ruky do vody,ruky nam zacali svetielkovat. Za vsetko mohol svietiaci plankton. Uplna parada a to nebolo este vsetko co nas cakalo. Ako sme sa plavili riekou tak sa nam zacali na brehu rozsvicovat stromy ako keby boli vianoce. Uplne neskutocne to bolo. Svietiaca voda,svietiace stromy. Vraj je na svete len 5 miest kde sa da tento ukaz pozorovat (2 na filipinach,tu a donsol). Po tomto priradnom divadle sme sa vymenili na lodi. Ako odchadzal clnok tak cely jeho spodok svietil na zeleno.

Jedlo sa na laviciach ,ktore boli po bokoch lodi,takze sme mali nohy vo vzduchu.Ina romantika. Servirovali nam krabov,ryby,kurata,ryzu,morsku haved a daky salat. jedol som hlavne rybu a krevety. Skusil som aj kraba ale bolo s tym kopa prace,rozlomit klepeta (dost male) a potom vysat maso.Mi to ani moc nechutilo. Amici mi ukazali ako sa to ma rozlomit a jest to.Moj prvy krab. Jedla bola kopa,som sa riadne napraskal.

Potom nasledovala len plavba do pristavu a rozvoz ludi. Stara holandanka dala sprepitne vodicovy,to som videl prvy krat za moju cestu. Fajn zenska inak.

Nakoniec som ostal v minivane uz len ja,tak ma chalan siel odviezt domov. Problem,cez prvu branu nas vojaci nepustili,sli sme k dalsej,tam sme tiez nepochodili,poslali nas k tretej,tu tiez bez vysledku. Chalan uz zufali,ze nedokonci svoju misiu,volakomu volal,ten ho nasmeroval na polnu cestu kade chodim. To som mu uz hovoril davno nech ma tam vysadi ale on nie,ze to nemoze,jeho job je ludi vylozit tam kde ich nalozi. Nakonec teda povolil a vylozil ma tam. Vydal som sa asi 300m tmou po polnej ceste domov. Strach som mal len s pobehujucich psov,ktroy sa pri moom ciely riadne rozstekali.

frisko som zalahol a snazil sa zaspat. Dosli novy CS,tak som sa s nimi este zvital,boli to dani. Podakoval som sa Jonathanovy za skvely vylet co mi odporucil a uz fakt zalomil.V noci ma zobudili len komari.

naklady

ryza,2x vajco - 30p
tricykel salus - aa hotel - 10p
minijeepney aa hotel - dowtown - 8p
minijeepney mesto - aa hotel - 10p
mandarinky 4x - 20p
mcdonald,mediu menu,ananas dzus - 168p
mcdonald zmrzlina - 15p
net 1 hod - 15p
farben tlac letenky - 20p
coko kolac 2x - 4p
kolac - 2p
lodny vylet - 1000p
voda 1,5l - 35p

fotky
http://min.us/mbrRdFbxw4105I


Advertisement



Tot: 0.555s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.278s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb