Moal Boal


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Cebu » Cebu City
September 16th 2010
Published: September 19th 2010
Edit Blog Post

Som tidligere nævnt, var vi (10 stk. fra Grillen) i weekenden en lille tur i Moal Boal, en by på den sydlige del af øen. Hold da op hvor var det dejligt at komme en tur ud på landet og til vandet - det er jo trods alt et ørige vi befinder os i, så det var vist også på tide at komme på stranden! Det er et af de mest afslappede steder jeg nogensinde har været.

Tobias, Anders og jeg var på mountainbiketur i bjergene, hvor vi skulle finde en grotte med en kilde. Aldrig er jeg gået så sukkerkold som jeg gjorde på det bjerg! Om morgenen havde jeg kun fået et spejlæg og to toast og jeg havde været forkølet dagene forinden, så formen var ikke hvad den burde være. Men dumdristig som jeg var, tog jeg selvfølgelig afsted alligevel. 2/3 oppe af bjerget gik jeg simpelthen kold, kunne ikke noget, svedte så det dryppede ned i øjnene og brækkede mig uden at have noget at brække mig med. Men heldigvis fik jeg kæmpet mig op til en lille butik, der midt på bjerget, hvor de havde cola - gudskelov for cola! De andre fik hældt de frelsende dråber i mig, og efter en god pause kunne jeg fortsætte. Efter nogen søgen fandt vi grotten, badede i kilden og kørte nedad igen. Nu kunne jeg, da jeg ikke skulle kæmpe mere med at cykle opad, nyde den helt fantastiske natur ud over de endeløse bjergtoppe og det blå, blå hav! Lækkert!

Derudover har vi snorklet med fisk og andre havdyr i alle regnbuens farver og svømmet i vandfald. Så sadan er livet i Moal Boal. Og nårh ja, så fik vi selvfølgelig også festet, hvis nogen skulle være i tvivl...

God vind til alle!

- Anders Thorsen

Advertisement



23rd September 2010

Din beretning giver flashback om vores Østrigs-tur, hvor Søren og jeg også prøvede kræfter med en mountain bike-tur. Jeg gik ikke helt sukkerkold, men nåede alligevel til et punkt hvor sveden løb, benene værkede og den kjære Søren fik en ordentlig overhaling - jeg blev med andre ord voldsomt pigesur. Så du har min medfølelse ;) Når det er sagt, så lyder det til at Moal Boal er et besøg værd for moderen og mig. Synes tiden flyver sådan afsted, kan næsten ikke forstå at vi snart flyver om på den anden side af jorden.
25th September 2010

Ja, Moal Boal er et godt sted, men der jeg har også et par andre forslag i ærmet til jer. Men det tager vi til den tid.

Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0375s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb