Hold da op for en afslutning!


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Cebu » Cebu City
September 13th 2010
Published: September 13th 2010
Edit Blog Post

I onsdags havde vi sidste dag på Cabancanlan, og hold da op hvor var jeg ikke forberedt på at det skulle slutte som det gjorde! Vi skulle afslutte forløbet om 'Den grimme ælling', men i begge klasser endte det med at langt det meste tid gik med noget der mest af alt mindede om Melodi Grand Prix - kun for mig. Eleverne sang og dansede efter tur, i en endeløs række af farvelhilsner og kærlighedserklæringer, og jeg var målløs! Jeg havde jo kun været der i tre uger, men stemningen var nærmest på grådens rand. Men okay, Filippinerne er meget ekspressive om deres følelser. Jeg takkede og bukkede for de fine sange, blev selv afkrævet en sang (noget jeg kun nødigt gør uden for badet) og min facebookprofil, og fik til sidst et væld af rigt dekorerede takke- og farvelkort fra eleverne. Sådan en afsked tror jeg ikke at nogen får efter tre ugers praktik på en dansk folkeskole, så tak for den!

Da jeg mødtes med Tobias og Anders for at evaluere på opholdet på skolen, erfarede jeg at de havde oplevet det samme: De var kommet uforberedte, men blev modtaget med sang, dans og takkekort, Anders fik endda blomster. Nærmest som en selvfølgelighed fik vi også afskedsgaver af vores lærere til evalueringen, og jeg var pinligt berørt over ikke at have noget med. For selvom gaverne (skibe af forskellige materialer) er mildelst talt grimme, er tanken jo så rar, så sådan en skal jeg have med på den skole jeg er begyndt på i dag; Mandaue City Comprehensive National High School.

Men mere om den senere - også om vores tur på landet og ved vandet i Moal Boal!

- Anders Thorsen

Advertisement



13th September 2010

Bare en kommentar
Hej Anders Det var dog en rørende og imponerende afsked, skolen gav dig. Helt utænkeligt i Danmark, tror jeg. M.h.t. "gaver" skulle vi måske have lidt dansk med i kufferten? Hvis vi måske må besøge en af skolerne kunne jeg godt finde på at medbringe nogle af de små Hariboposer - eller er det ikke noget?? Hvis du kommer i tanke om noget, vi kunne medbringe, må/skal du fortælle os det. Ellers går opgaven jo nu ud på at finde ud af, om vi må medbringe rugbrød, dåseleverpostej og måske en spegepølse til jer? Lige nu glæder vi os på kulturhuset til majestæten og prinsgemalens besøg i morgen. Der har lige været generalprøve på karetturen og hesteeskorten gennem byen. Vi kan jo se det hele sådan lidt var oven! På lidt længere sigt glæder vi os meget til besøget hos dig. Kommer der mon snart også nogle billeder. Vi hungrer. Har været på nettet og kigge lidt på den nye skole. K.h. Mutti
19th September 2010

sv: Bare en kommentar
Jeg har ikke fået det der stik med så jeg kan overføre billeder, så det må vente. Desværre! Hariboposer ville være rigtig lækkert!

Tot: 0.073s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb