BigMac


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Cebu » Cebu City
September 7th 2010
Published: September 7th 2010
Edit Blog Post

Min kære storebror opfordrede mig før afrejsen til at undersøge om en BigMac smager ens i Filippinerne og i Danmark. BigMac'en er jo interessant, da den kan fås i nærmest alle afkroge af vor klode, og derfor synes mange at det er spændende at sammenligne priserne på den i verdens lande - og på den måde sige kloge ting om købekraften landene imellem. Men det er ikke i det ærinde at jeg har foretaget min undersøgelse, det er den rent smagsmæssige diminssion der har været motivationen (og så lysten til junkfood!).

Tobias og Anders har været villige medsmagere, og for at gøre det svaret på min brors spørgsmål kort, så er det:

"Ja og nej".

Et temmelig radikalt svar ville nogen sige, men sådan er det nu bare! Grunden til svaret er at vi har indsamlet empiri i hele to McD'ere, og at resultatet i den første var meget skuffende, mens det i den anden var særdeles fremragende! I nummer to McD var alt som vi kender det fra Danmark, så ikke mere om det, mens der blev sagt ukvemsord om den første jeg ikke vil gentage her. Her sejlede burgeren rundt i æsken, så den var svær at spise, bollen var kold og bøffen var for lille i forhold til bollen. Og så er jeg ikke engang begyndt på smagen...

- Anders Thorsen

Advertisement



Tot: 0.103s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0715s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb