209-216

Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur
March 19th 2012
Published: March 19th 2012

.jpeg.jpeg.jpeg

En liten piknik utenfor hotellet, før vi skal dra til flyplassen
Etter godt over en uke i Phuket, ble vi enige om å holde oss til vår originale reiserute - derfor ble det bestilt billetter til Kuala Lumpur, Malaysia.

Vi kom i god tid (for en gangs skyld) og jammen var ikke flyet forsinket i over to timer. For de av dere som ikke har vært i Phuket flyplass: not much to do there, og ikke noe for barn. Rart, med tanke på hvor mange barnefamilier som er på flyplassen til en hver tid!

Vel fremme i KL, fant taxi og kom oss til hotellet. Den beste måten for oss å ha en ålreit opplevelse er å bo et sted med stue og soverom. Denne gangen hadde vi bestilt hotelleilighet med to soverom. Helt greit hotel, One Stop Residence.

Vi fikk først oppleve KL dagen etter. We love it! Det er rent og pent her. Dro for å se på Twin Towers (Petronas), og rett ved siden av er det det kjøpesenter og en gedigen lekeplass i parken!!

Karina hadde kjøpt litt mat til familien, mens gutta lekte i parken. Vi hadde da piknik. SÅ deilig å være i en storby som føles barnevennlig, ren og vestlig. Bortsett fra noen tildekte damer, var det som å være i Europa. Ja, bortsett fra 36 varmegrader og høy luftfuktighet..og at alle har svart hår..😊

Etter å ha lekt og kost oss ute, tok vi gutta med på kino for å se Lorax, en ny barnefilm. I løpet av filmen ble Sigurd ganske dårlig. Faktisk var han så dårlig at han kastet opp før vi kom hjem...og holdt det gående hele natta.

Idag (19/3) har vi vært på Times Square kjøpesenter. Der er det et stort lekeland. Faktisk Malaysias største innendørs theme park, med berg-og dalbane og alt mulig!

Gud som vi angrer på å ikke ha dratt til denne byen før. Dette er som å komme til Singapore, bare myyye billigere! Priser på mat og drikke er nesten som i Thailand, moteklær (i butikk) er faktisk også billigere enn Thailand og mye finere. Fillern og at vi ikke kan gå bananas i butikkene. Vi har jo begrenset med plass. Aaaargghh.... Må tilbake, bare må!

Tot: 0.135s; Tpl: 0.013s; cc: 14; qc: 49; dbt: 0.0522s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb