Kuching and Bako national Park! 1 t/m 8 juli 2012


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sarawak » Bako National Park
July 1st 2012
Published: July 17th 2012
Edit Blog Post

Vanaf Ho Chi Minh eerst naar Kuala Lumpur gevlogen om vervolgens door te vliegen naar Kuching.
De tweede vlucht hadden we toch wel wat luchtzakken dus dat was lachen, veel vrouw in het vliegtuig gillen. Voor de rest prima vluchten!

Aangekomen in Kuching een top guesthouse gevonden, Tree House, perfecte locatie, goedkoop en ze hadden een keuken waar je kon koken! Eerste keer sinds vijf maanden een maaltijd zelf bereid! En wat was het......... pannenkoeken!! Heerlijk, genoten.

Deze dagen Kuching bekeken en toen naar Bako Nationaal park gegaan. Ik had daar 1 overnachting.
Vanaf Kuching gaat er gewoon een lokale bus naar het park. Bako is een eiland dus laatste stukje ga je met een boot. Ik kwam om 10.00 's ochtend aan in Bako en je moest opgegeven welke hike je ging lopen. (Je kan hier vrij lopen zonder gids!) Dus besloten om de "big loop" te doen, deze dag was ik de enige die dat ging lopen. Het is een hike van 6-7 uur. In verband met de tijd zagen de mensen van het park dat niet helemaal zitten volgens mij. Maar ja, ik ben eigenwijs dus gewoon de Big loop gelopen en in een tijd van vijf uur! Voordeel van alleen hike je kan goed doorlopen! Die avond ook nog een night hike gedaan. Erg gaaf!

Volgende dag dacht ik even een klein tochtje te maken naar het strand, maar aangekomen was ik niet de enige met dat idee. Dus besloten naar een strand verder te lopen! Pffff daar was ik niet op voorbereid, dus had maar een halve fles water. Uiteindelijk toch het strand bereikt en het was de moeite waard! Gaaf helemaal alleen op een erg mooi plekje op aarde! De terug weg was zwaar geen water dus van de waterval gedronken, want had echt vocht nodig! Aangekomen goed gesloopt maar voldaan. Toen de boot en bus weer terug naar Kuching.

Volgende dag ook nog naar Semenggoh Wildlife Centre (Orang Utan Rehabilitation) geweest. Dit zijn Orang Utans die gered zijn. Ze leven nu in het wild maar er wordt nu elke dag gevoerd, dus als ze honger hebben komen ze naar de voerplaats om te eten. Gelukkig hadden een paar Orang Utans honger en kon ik ze bewonderen. (Deze foto's zijn niet erg goed gelukt om dat het net te ver weg is voor mijn camera.)

Erg veel gezien deze dagen maar denk dat foto's meer zeggen dan mijn woorden!
Dus geniet van de foto's. Wat meer foto's dan normaal maar zeker het kijken waard!

Groeten uit Borneo!

ps. Het is wel weer even wennen een nieuw land, in plaats van duizende brommers veel getunede auto's. Ook veel Moslimse en Indische mensen. Leuk om weer een andere cultuur te zien en te leren kennen.

Groetjes Bart.


Additional photos below
Photos: 50, Displayed: 23


Advertisement



17th July 2012

Gaaf, maar niets voor mij!
Hoi Bart, Gaaf je blogs te lezen hoor! Mooie tochen en prachtige foto's... Wel veel dieren die ik echt niet trek (slangen, grote spinne, brrr...) Hoe is het met je keel eigenlijk? Was de last niet gerelateerd aan het zand en stofhappen op je motortochten? Geniet er nog van!
20th July 2012

Super
hey Bart, Weer gaaf om jou in de jungle te zien en de sportieve prestaties die je in je eentje ( zonder Fifa of andere 'bobo's') neerzet. Keep it cool de laatste weken en tot gauw. Kus.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.031s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb