Perhentian island


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Perak » Lumut
April 17th 2010
Published: April 15th 2010
Edit Blog Post

Update; 17 APRIL 8:57

Onze speciaal aangekochte camera voor de reis blijkt niet zo waterdicht te zijn als Panasonic doet vermoeden. Tijdens snorkelen bij Coral View hield hij ermee op, in eerste instantie dachten we dat de batterij leeg zou zijn. Toen ik deze wilde opladen stroomde er water uit de ruimte waar de batterij in zou moeten. Anka heeft geprobeerd om de camera te reanimeren en nieuw leven in te blazen maar helaas, na een nachtje drogen lukte het vanmorgen niet op hem te starten.
Wij sturen de camera naar mijn ouders zodat zij deze kunnen doorsturen naar de dealer, na een inspectie hopen wij dat Panasonic het geld vergoed. Maandag gaan we waarschijnlijk terug naar het vaste land en schaffen een nieuwe camera aan, we willen perse een camera die onder water kan fotograferen. Dit gebeuren gaf een behoorlijk treurige wending aan erg leuke dag, de foto's die op de geheugenkaart stonden zijn veilig op een harde schijf.

Vanwege het formaat van sommige foto's kan het zijn dat foto's niet altijd geplaatst kunnen worden op travelblog, daarvoor, omdat wij ze erg mooi vinden kun je deze bekijken op

Tot snel!

Groeten Roel & Anka





-------------
Hallo!

Ik heb even geen zin om te typen, maar wil vast deze foto met jullie delen.

Dit was het eerste wat we zagen toen we uit bed stapte.

-------------
Update; 15 APRIL 18:32

Hallo ! Wat fijn om zo veel berichten te ontvangen, dat doet ons deugt! Wij raden iedereen aan om regelmatig onze site te bezoeken en zodoende contact met ons te houden!

Graag zouden we iedereen direct persoonlijk terug willen mailen maar alleen foto's uploaden kost hier een berg aan tijd, daarbij is internet hier te vergelijken met de tijd dat we moesten inbellen via PTT.

Zelf op een mooie locatie als deze is de verleiding dagelijks te groot om aardig wat moeite te doen om berichten te lezen. Dat gezegd hebbende gaan we weer verder met bloggen.


Pulau Perhentian is echt een pareltje, het heeft alles wat van een tropische bestemming verwacht mag worden behalve bier want dat is duur vergeleken met de rest. Eten, drinken en slapen kost hier op een eiland niet meer dan 10 euro per persoon, voor een snorkeltrip van 10.30 tot 15.30 betaal je ongeveer 14 euro dat
waternimfwaternimfwaternimf

You're still in the running towards becoming America's Next Top Model.
is vergeleken met Nederland een peulenschilltje, daar betaal je voor een half uurtje zonnebank als snel 10 euro, en dan word je niet ingesmeerd door een beachboy of bunny als ons.

Vandaag hebben we ge-snorkeld op 5 verschillende lokaties, elk niet zo veel verschillend van elkaar. Op turtle point hebben we inderdaad een schildpad gezien, deze zijn we 10 minuten achterna gezwommen tot hij in de diepte verdween. Sharkpoint liet 1 blacktipshark zien, alle andere locaties waren erg mooi, maar niet zo kleur en koraalrijk als Pulau Tioman en Sipadan in Borneo, vooral bij de laatste (Sipadan) wisten wij ons te herinneren dat de schildpadden erg goed zichtbaar waren en zich makkelijker lieten benaderen.

Elke avond eten we op het strand, en als een verliefd stel wanen wij ons in romantische sferen en drinken we de ene pint na de andere terwijl ik een lekkere hamburger met franse frietjes naar binnen schuif. Daarnaast wordt er uitvoerig besproken wat het Maleis eten met je darmflora doet en wat de nadelige gevolgen kunnen zijn van lucht vasthouden.
Anka heeft een gezonde bruine kleur en is hier behoorlijk trots op, ik heb voornamelijk een wit lichaam met een rode gloed. We smeren ons goed in wat soms leidt tot discussies. De foto’s zijn genomen op Kecil en nabij gelegen eilanden, deze zijn zowel door Anka als door mijzelf genomen.

Eigenlijk hebben we helemaal geen zin om verder te reizen dus blijven we nog even waar we zijn en tot we op kleur zijn.










Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement

onze mattiesonze matties
onze matties

twee geko's


15th April 2010

Dat mooie is breinkoraal
15th April 2010

hallo
ziet er mooi uit daar, ik kom van het weekend even langs, zet het bier maar koud. rene vraagt of je hem toe wil voegen aan je bestand, hij krijgt deze mails niet.
15th April 2010

Hmm...
Dat ziet er goed uit!! Hier zijn we al blij met wat zon en 14 graden.
15th April 2010

Wow echt fucking mooi. paradijs xD
15th April 2010

genieten...
Ha roel en anka, we hebben weer met zijn allen genoten van al die mooie foto's en die te gekke verhalen van roel. Elke dag wacht ik met spanning wat er nu weer voor moois te zien is en wat jullie beleefd hebben. Het wordt met iedereen gedeeld, vrienden, familie en collega's. Vandaar het bericht van Jose. Tot volgende keer xxx
15th April 2010

schoonmoeders
Dat vinden wij erg prettig om te horen, print je de blogs ook uit voor jullie pap en mam? Anka is nu op onze kamer een boek aan het lezen, we zijn nu nog op Perhentian island, het is 22.36 en gruwelijk heet. XXX
15th April 2010

Henny
Ik zal zo Rene toevoegen, trouwens alle berichten die jullie plaatsen worden onder de blog geplaatst. Tot nu toe heb ik alle berichten gelezen en op de website gezet. Berichten die jullie achter laten worden niet direct geplaatst, maar dat gebeurd pas als ons vrouw of ik deze hebben " geaccepteerd " dat kan ik niet veranderen, het is waarschijnlijk om spam tegen te gaan. groeten, ik heb al een flas wijn koud gezet voor je. XX
15th April 2010

hey
zo da ziet er wel lekker uit daar zo'n uitzicht willen wij ook wel.... geniet er lekker van.. xxx
15th April 2010

Monkey juice!!
Hey Roel en Anka, vet daar he, volgens mij hebben jullie hetzelfde hutje als wij van de zomer hadden, het is daar zo ongelooflijk mooi!!! Hebben jullie moeten rennen voor een hut of valt het met de drukte nog mee!! Hebben jullie al aan de Monkey Juice gezeten, op het strand met een kaartspelletje, kaarsen en fakkels erbij, dat is zo relaxt!!Gelijk hebben jullie dat jullie nog wat langer op Kecil blijven!! Gisteren hebben we de gelukkig huisvrouw gezien bij Lady's night! We misten je wel hoor, vorige keer was ook zo gezel! De goody bag was vorige keer wel beter gevuld! haha Enjoy! Liefs van ons
15th April 2010

economie
Beste Roel en Beste Anka, Allereerst wil ik jullie een fijn verblijf op palau Perhentian Kecil wensen, ik zie dat jullie daar al tal van leuke dingen ondernomen hebben en dat jullie vollop genieten van een welverdiende vakantie en van al het goede van het leven, dat doet mij deugt. Echter heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat jullie welverdiende vakantie er niet eentje is van korte duur, dit heeft binnen mijn demissionair cabinet veel stof doen opwaaien en binnen de tweede kamer zijn kamer vragen gesteld. Ik wil jullie via deze weg wijzen op jullie verrantwoordelijkheid als Nederlands staatsburger, jullie worden beide geacht minimaal 30 weken van 40 uur te werken om zo een steentje bij te dragen aan het bestrijden van de econimische CRISIS! Ik heb met mijn Maleisisch ambtgenoot contact opgenomen en hem van de nijpende situatie op de hoogte gebracht. Hoogachtend (jullie) J.P.
17th April 2010

dag knapperds!
dag knapperds! jullie kunnen nu toch niet zeggen dat je nederland mist als je in zo'n prachtige omgeving elkaar liefdevol in zit te smeren met lotion en franse frietjes als lekkernij????? Hmmm! Heerlijk hoor!!! Ziiten hier wel stikjaloers te wezen hahaha! Vandaag hebben we hier ook een fijn zonnetje maar die plaatjes van jullie zijn toch net een tikkie leuker!! Scheelt verder niet veel ;) Wel superbalen van de camera zeg! Dat is niet gaaf!! Hier verders alles oke. Vanmorgen met Julian langs de lijn van het voetbalveld gestaan. je moet natuurlijk ergens een keer zijn passie wakker maken zodat wij later in Spanje of Iltalie kunnen gaan wonen he!! Nou, gegroet en tot de volgende blog!! Rene en Jo
17th April 2010

ps
ps ik krijg trouwens wel de link van jullie blog binnen op mijn mail dus rene is voorzien. ;) kusje hi!
17th April 2010

Perhentians...*zucht*
Perhentians... cool! Als je een local met een zwart Philips T-shirt ziet rondrennen, dan zeg maar dat je de fles Wodka die Lonneke nog tegoed had komt opeisen... Favoriete hang-out destijds: de Baboobar op Long Beach... Het klinkt allemaal meer dan heerlijk, maar werken en studeren is ook fijn... Geniet met hoofdletter, groet Lonneke P.S. ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers...
17th April 2010

dat is genieten
Ha samen. Wat n geweldige berichten en mooie foto,s zeg, jammer van je camera we horen t wel .Vandaag hier ook mooi weer wel nog n jas aan maar zon en droog en terrassen daar zijn we hier al blij mee. nou we wachten weer op je volgende berichten. fijn weekend en goed insmeren of laten insmeren. liefs ons xx
17th April 2010

hoi vakantie gangers
we proberen steeds een bericht op jullie webblog te plaatsen maar krijgen het niet voor elkaar
17th April 2010

vakantie gangers
Ha samen Nou jullie vermaken je wel als we dat zo zien dat is zo wel n jaartje vol te houden voor de zoveelste keer proberen we t of t nu lukt. groetjes ons xx
18th April 2010

voor mijn ouders
hallo pap en mam. We zien dat jullie heel erg aan het testen zijn of de berichten aankomen, ben gerust, deze komen aan alleen ik moet ze eerst accepteren, pas daarna worden berichten geplaatst op internet. Gsm doet het prima, ik ga vandaag mijn voicemail instellen. Hele fijne vakantie in Spanje en kijk uit voor reizigersdiarree! Trouwens morgen halen we een nieuwe camera! Groeten, Roel en zijn vrouw
18th April 2010

spanje
Ha samen. Je zit er wel n week naast Roel ik vertrek volgende week pas naar spanje 26 april. Voortaan wel ff zeggen als je n foto maakt kan ik er nog wat aan doen ha ha. en ook wat later als zo vroeg in de morgen. groetjes ons xx
18th April 2010

Gaaaaf
Hey! Hoe is het daar? Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin. Echt super gave foto's in word helemaal jaloers. Ja je zal het niet geloven maar zelfs in Nederland heeft het zonnetje zich laten zien en wat rode sporen op onze huid achter gelaten! Heel veel plezier nog en geniet ervan. Liefs Femke en Duncan

Tot: 0.115s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0749s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb