Cameron highlands & verder.


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Pahang » Cameron Highlands
April 14th 2010
Published: April 14th 2010
Edit Blog Post

Hallo en bedankt voor het lezen van onze blogs en het achterlaten van berichten!

Momenteel hebben we Cameron Highlands achter ons gelaten en zijn we op weg naar Pulau Perhetian Islands. In Cameron Highlands zijn we met een jeep naar een “ autentiek “ dorp geweest, dit viel wat tegen omdat wij de indruk hadden dat deze mensen helemaal niet zo ver van de beschaving af stonden. Het zou me zelfs niet verbazen als er wi-fi beschikbaar zou zijn. Vanuit dit dorp zijn we off-road naar een begin punt gegaan waar we verder te voet door de jungle gingen, een bewoner van het autentieke dorp bracht ons naar de rafflesia bloem, deze bloem heeft een doorsnee van 70 cm is kan zich daarmee de grootste bloem van de wereld noemen, hij bloeit slechts 5 dagen per jaar voordat hij weer wegrot naar het formaat van een tennisbal, de gids die ons bracht leek nauwelijks besef te hebben van intense hitte, hij liep in een straf tempo bergopwaards met zijn lange broek en constante sigaret in zijn mond. Wij liepen 10 meter achter hem, zonder een woord te wisselen met 2 liter water, een rugzak en camera.
Wij waren die gelukkige toeristen die derafflesia in bleoi konden fotograferen. Op de terugweg konden we zwemmen onder een waterval, dit was een aangename verassing op de gruwelijk hete dag
De thee plantages waar Cameron Highlands bekend om staan zijn zeker de moeite waard en erg indrukwekkend, ik heb geprobeerd om via de plantages om hoog te klimmen, maar een gevoel waarschuwde mij ervoor dat dit wel eens niet zo slim kon zijn om met open schoenen (lees Teva’s)

De butterfly farm klonk als een nogal suffe bestemming voor ons laatste onderdeel van de tour, echter niets was minder waar, het overtrof onze verwachtingen en ook onze angst, zo heeft Anka een stok vast gehouden met daarop een Rhinobeetle van zo’n 10 cm, zeer indrukwekkend! Daarnaast heeft ze ook een schorpioen op haar hand laten leggen, waarvan de medewerker van de farm zeker wist dat deze niet zou steken, de schrik sloeg even toe toen de schorpioen zich begon te verplaatsen. Ook ik heb een schorpioen vast kunnen houden, helaas kwam ik niet zo heldhaftig uit de bus zoals je kunt zien op de foto.

Hierna hebben we een aardbijen plantage gezien, wat net zo veel inhield als het woord zelf. Ze waren wel erg lekker met slagroom

Cameron Highlights is ons goed bevallen als een tussen stop. Nu, terwijl ik dit schrijf zijn we op weg naar tropisch klimaat, anders gezegd een tropisch eiland met witte zand stranden.
Anka ligt opgetrokken met haar knieen in een te kleine stoel met haar hoofd tegen het raam en is wat bozig, al snel verschijnt haar voet richting mijn hand en ik weet wat mij te doen staat, en terwijl ik een heuse voet massage geef verschijnt er een lach op Anka's gezicht.





Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement

Rhino beetleRhino beetle
Rhino beetle

Kan ik u deze aanbieden?
RoelRoel
Roel

Roel op zijn mannelijkst


14th April 2010

mooi
mooie foto's, nu ik toch weet waar jullie dit weekend zijn kom ik even langs, goed?
14th April 2010

van de collega's
Ha reizigers, Nicole en ik zijn erg onder de indruk van de mooie foto's. Heel leuk om in de vroege ochtend te kunnen zien hoe leuk jullie het hebben. En wat zien jullie er relaxt uit!!! Kom maar door met de verhalen en de foto's, wij maken daar wel tijd voor en genieten met jullie mee. Veel liefs Nicole en Erica
14th April 2010

jeetje
halloo! Jeetje...net 6 dagen weg en jullie hebben al zovell gezien..(in mijn beleving). En jullie hebben nog een jaar voor je! Geweldig! groetjes!
14th April 2010

Ziet er echt mooi uit daar! Heldhaftig dat je een schorpioen heb vastgehouden hoor anka xD Leuk dat jullie lekker vaak je blog update!
14th April 2010

wooww
hey Anka en Roel :) leuk om steeds jullie blogs te lezen, spannend allemaal! ik hoop dat jullie het erg na jullie zin hebben en hou jullie zo in de gaten :P heel veel plezier en tot snel! liefs ( ex-collega VM) Saghar :P
14th April 2010

hallo
ik had vanmorgen een bericht toegevoegd maar zie het nog niet staan. rene vraagt of je hem toe wil voegen, hij krijgt je berichten niet, heeft zich misschien per ongeluk zelf uitgeschreven. volgens rene zien jullie er nu beter uit dan vorige week op het vliegveld, vooral anka in het water. en de groeten van hanneke!
14th April 2010

Hee Roel en Anka, Eerder heb ik gelezen dat het afscheid speciaal was. Nu zitten jullie al helemaal in het avontuur. Leuke en stoere foto's. Geniet van de zon en het strand! Tot het volgende bericht maar weer! Groeten Marjolein
14th April 2010

gaaf!!
He roel en anka, wat een goeie vooruitzichten,perhetian islands!! lekker snorkelen daarzo en jullie moeten echt gaan leren duiken. is echt een aanrader, het is gemakkelijk om daar te beginnen. veel plzier. groetjes john en maartje
14th April 2010

woohy
Hé kids het avontuur is echt begonnen zo te zien. Lang naar uitgekeken maar ik had jullie gewaarschuwd: het is genieten. Elke dag weer wat anders zien, kijken, leren en vooral opslaan. Valt af en toe niet mee als je zoveel meemaakt, dan maar opschrijven zodat je niets vergeet. We blijven jullie volgen want dat maakt het hier wat aangenamer iets te lezen en zien van over the see's. Maak er iets jullie twee. Groetjes Nicole Emmerik
15th April 2010

Whow!
Hallo lieve mensen! Wat hebben jullie nu al veel gedaan! Houden jullie nog wat leuke bezoekjes over voor de rest van het jaar? Want wij willen jullie voorlopig nog niet terug zien hoor! Zo lang gewacht, nu eindelijk weg, begonnen aan de wereldreis... Geniet er nog zo veel en zo lang mogelijk van! (Zeker omdat de dagelijkse sleur hier gewoon verder gaat zoals altijd...). Ik laat weer van me horen! Liefs, Joosje
16th April 2010

Huub
Hoi Roel en Anka de foto's zien er prachtig uit. het weer ook. hoe is het met je michel jackson neus zit ie er nog aan?. we zijn blij dat alles weer werkt zodat we alles goed kunnen volgen. Anka is niet bang voor die scorpioen op haar hand ik zou het voor geen geld doen veel plezier en uitkijken. groet huub en els
20th April 2010

Jullie lijken het wel echt superlekker te hebben! En wat een geweldig knuffelbare huisdieren; daar kan geen hond of kat tegen op....of paard, hamster, cavia, pluimvee of welk beest dan ook dat als huisdier betiteld kan worden.

Tot: 0.064s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.029s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb