Signapore en Maleisie

Asia » Malaysia » Melaka » Pulau Besar
July 17th 2011
Published: July 17th 2011

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Turtle! 26 secs
Beste mensen,

Bij deze weer een blog over Singapore en een deel van Maleisie.
Na een 6 uur durende vliegreis vanuit Perth zijn we om 9 uur S'avonds aangekomen in Singapore, Toen we buiten kwamen was het erg benauwd! Dit was weer even wennen na het koudere en regenachtige Perth. Mylene had een ander vliegtuig als ons en zou pas 6 uur later aankomen dus we hebben op het vliegveld op haar gewacht. Nadat zij ook veilig gearriveerd was, zijn we naar de metro gelopen die ons rechtstreeks naar het centrum bracht, helaas was deze nog niet geopend dus we moesten nog even wachten.Eenmaal aangekomen in het centrum waren we redelijk uitgeput en wilden we lekker gaan slapen, maar eerst moesten we nog een hostel vinden! Na een aantal hostels geprobeerd te hebben en 2 uur later, hadden we eindelijk eentje gevonden. DIt was niet de kwaliteit die we gewend waren van australie,maar alles is beter als op de straat slapen! Na een aantal uurtjes gerust te hebben zijn we de stad gaan verkennen! Wat een hectiek ineens! Overal mensen, verkeer, toeterende auto's en overal winkeltjes waar ze vanalles en nog wat aanbieden! Ook de gebouwen zagen er allemaal erg oud en vervallen uit en de open riolen langs de straten roken ook niet super! Maar het pluspunt was dat de prijzen tegenover Australie al een heel stuk schappelijker waren zodat we eindelijk eens lekker goed konden uiteten en drinken! Ook het cultuurverschil was enorm! Overal zag je vrouwen met hoofddoeken of burka's en 5 maal per dag hoorde je gebeden door de luidsprekers van de straten. Singapore is een mix van Chinezen, Maleisische mensen en indianen ( uit india ) We zijn hier in totaal 3 dagen gebleven en hebben door het hele centrum gestruind, gegeten in Chinatown,we zijn naar de chinese en japanse tuinen geweest en naar het kubit nationaal reservaat gegaan voor een wandeling te maken en de apen te zien! Na singapore hebben we de bus genomen en zijn we de grens van maleisie overgestoken. We moesten 2 keer uitstappen,eerst voor de exit stempel van Singapore en 500 meter verder om ons weer in te stempelen in Maleisie. Gelukkig ging dit allemaal erg gemakkelijk. De eerste stad waar we aankwamen was Johor Bahru. Vanuit hier moesten we een nieuwe bus nemen naar onze bestemming; Melaka, dit koste maar 4 euro voor een 4 uur durende busreis in een super luxe bus! Aangekomen in Melaka zijn we op zoek gegaan naar een hostel en daarna zijn we de stad in gegaan. De prijzen van de hostels hier zijn echt super tegenover Australie! Als je daar een goedkope 2 persoonskamer had betaalde je 55 euro. Hier betaal je 7 euro! Helaas is het bier redelijk "duur" hier, ik had verwacht dat je voor een euro een flesje bier kreeg maar het kost nog steeds ongeveer 2-3 euro. Melaka is van 1641 tot 1795 nederlands geweest, hiervan zie je nog een aantal dingen terug zoals het Stadthuys op Dutch Square en cafe's genaamd The windmill. Ook zijn er een aantal oranje gebouwen te zien. Het grootste deel van deze stad bestaat uit winkelcentra en souvenirshops. We zijn hier 2 dagen gebleven, We hebben een aantal bezienswaardigheden bezocht en een "rivercruise" gedaan en we zijn hier ook nog naar de cinema geweest ( Dit koste maar 1,5 euro!!! ) Ook heb ik mijn vaardigheid in mijn sterrenbeeld getoond ( boogschutter ) En ik was er best goed in!! Na Melaka hebben we besloten om de jungle in te gaan in Taman Negara. HIervoor moesten eerst de bus nemen naar Jerantut en vanuit Jerantut een longtailboot over de rivier naar Kuala Tahan (dit is een dorp in het midden van de jungle ) De bus naar Jerantut was niet echt luxe en de chaufeur nam het ook niet zo nauw met de verkeersregels! Iedere 5 a 10 minuten gingen we dan ook volop de rem of slingerden we heen en weer! ( de mensen rijden hier soms als kamikaze piloten! ) Om het allemaal nog een beetje schokeerender te maken lag er ook nog een net gecrashte bus op zijn kop langs de weg met allemaal mensen eromheen! Eenmaal aangekomen in Jerantut hebben we een hostel genomen om de morgen erna vroeg op te staan en de boot te nemen. De longtailboot over de rivier door de jungle was weer een super ervaring op zich! Deze tocht duurde 3 uur. Toen we aankwamen in Kuala Tahan hebben we een 2 persoons chalet genomen en daarna zijn we de jungle ingetrokken voor een 2,5 uur durende hike, dit beviel erg goed en s'avonds hadden we besloten om een 2 daagse hike te gaan doen. Eerst naar natuurbeheer om een slaapplek te reserveren voor de nacht in de jungle. S'avonds nog lekker gaan eten en daarna inkopen gedaan voor onze tocht.De eerste dag hebben we een hike gedaan van 6 uur ( over 10 kilometer ), Deze was redelijk zwaar, je was redelijk bepakt ( we hadden per persoon 6 liter water meegenomen en eten en spullen om te overnachten ) en je was continu aan het klimmen en afdalen ( soms met behulp van touwen omdat het erg steil was ) Ook was het enorm warm en vochtig. Tijdens deze tocht heb ik zeker 25 bloedzuigers van me af moeten plukken! We waren dus ook erg blij toen we aangekomen waren bij onze "hide" dit is een betonnen/houten hut op palen. Hier hebben we ons lekker kunnen afspoelen met flessen water die we konden vullen uit de regenwatertap van de hut! Ook was er een grote opening waardoor je naar buiten kon kijken, hier hebben we een aantal wilde zwijnen zien grazen. Helaas hebben we die avond geen tijgers, apen of olifanten gezien. Wat we die nacht wel hadden gezien waren ratten...veel ratten.... We waren door natuurbeheer al gewaarschuwd dat we ons eten op moesten hangen dus we waren wel al enigzins voorbereid! Helaas mocht het niet baten, ik had het brood opgehangen aan een veter maar nog steeds was het aangevreten en lagen de rattenkeutels ertussen. .De ochtend begon dus goed.. geen eten, onze schoenen en kleren nog steeds nat, en overal pijn van de het "slapen" op de houten planken van de stapelbedden! Gelukkig wisten we dat deze hike wat langer was (12 kilometer) maar wel grotendeels vlak! In totaal hebben we hier 4 uur over gedaan en hebben we daarna nog 2 uurtjes een canopy walk gedaan ( dit is een tocht over hangbruggen op ongeveer 40 meter hoog tussen de bomen ) Hierna zijn we terug gegaan naar ons chaletje en hebben we een lekkere douche genomen en voor de rest van de dag op bed gelegen!! Na Taman Negara zijn we op de bus gestapt naar Jerantut ,we hadden eerst de lokale bus willen pakken om 7.30 maar deze kwam niet opdagen dus we hebben een tourbus moeten nemen om 9 uur.(welke 3x zo duur was) Aangekomen In Jerantut hebben we de Jungle train genomen naar Wakaf Baharu, deze reis duurde 6 uur en ging helemaal door de Jungle! Vanaf wakaf Baharu hebben we een taxi genomen naar Kota Bharu! Hier hebben we een overnachting gedaan om de volgende morgen weer een taxi te nemen naar Kuala Besut ( omdat we met 4en waren was de taxi bijna even duur als de bus ) Vanuit Kuala besut hebben we de speedboot genomen naar de perhentian eilanden en zijn we uitgestapt op Long Beach. Deze eilanden zijn super mooi ( zoals de vroegere bounty/bacardi reclames! ) Zeer blauwe zee en witte stranden met palmbomen! We waren dus weer in een waar paradijs aangekomen! En het mooiste was: we hoefden ook nog eens helemaal niets te doen! Geen hikes, busreizen, treinreizen etc! Alleen lekker relaxen en genieten van het leven! Na twee dagen niets gedaan te hebben zijn we eens rond gaan kijken voor een duikcursus voor Mylene. Na op diverse plaatsen geinformeerd te hebben zijn we uitgekomen bij een duikschool op een ander strand, genaamd Coral Bay. Omdat ons "hostel" het er niet mee eens was dat we bij een andere duikschool gingen als bij hun school, moesten we vertrekken om "plaats te maken voor hun duikers" ASSHOLES!!! Dus we zijn s'avonds met onze backpacks naar het andere strand gelopen aan de andere kant van het eiland! ( de chalets waren ook nog eens goedkoper dus geen probleem! ) Mylene is de volgende dag begonnen met haar cursus en terwijl zij haar cursus had heb ik een aantal freedives gedaan! Ze hebben hier echt enorm mooie plekken om te duiken en de vissen/schildpadden/roggen en haaien zijn volop te zien! Vanochtend ben ik gaan duiken in een scheepswrak dat hier 10 jaar geleden is gezonken! SUPER! Momenteel heb ik al 7 freedives gedaan en vandaag heeft Mylene haar duikdiploma gehaald dus ik heb ook nog een duik met haar gedaan. (check de video van de schildpad!! ) Morgen gaan we de laatste keer duiken hier en s'middags vertrekken we met de speedboot terug naar Kota Bharu om de nachtbus te nemen naar kuala Perlis ( dus van Oost Maleisie naar West Maleisie ) om vanuit daar de ferry te nemen naar een eiland genaamd Pulau Langkawi. Dit schijnt ook weer een mooi eiland te zijn en het mooie is dat het ook taxfree is! Dus goedkoop bier! Hier willen we niet al te lang meer blijven omdat we maximaal een maand over maleisie willen doen. Vanuit Pulau Langkawi pakken we waarschijnlijk het vliegtuig naar Koala Lumpur om vanuit daar te vertrekken naar Thailand ( Phuket ).
Dit was weer genoeg tekst voor deze keer! De volgende keer weer meer!

Vanuit een warm en zonnig Perhentian, de groeten, en wederom bedankt voor al jullie reacties!

Roy

hola amigo
amigo super leuke blog weer,vond ook leuk om weer eens met je gechat te hebben,fijn dat jullie het super hebben daar in Azie,de fotos zijn ook echt weer mooi,wat n zee en wat n vette bak waar jij naast staat wuahahah,ook die chineze gebouwen zijn echt vett,owja die video kan die niet vinden wat raar wel jammer maarja,missch9en dat ik m eens op ke faceboek toch zal zien,zal af en toe eens kijken of ik me zie staan haha,heel veel plezier nog,en tot de volende blog amigo dikke xx en knuf
4.Perhentian Islands (30)

contact
mèh miene leeve jong...nao zoe e sjoen jaor , weens diech vaan z'n lang zalzeleve noets mie aon un gewoen kentoerbaon!!! en ouch noch n's mèt zoe'n sjoen mèidske.....num dich die mèr mèt naor Mestreech....kint geer de rès van uuch leve dit avontuur same rappelere!!!! iech wins uuch un sjoen veurtzetting!!! dikke poen van tant Gerda, unne sjowwerklop vaan noonk Tom.

Azie deel 1
Hoi Roy Weer een mooi blog we beleven weer alles mee!!!! houwen zo.veilige verdere reis en tot belles of mail .XXX
18th July 2011

filmpke gezien
jaaah eindelijk heb ik t filmpje kunnen zien,echt vet man,super,wat n beest he,vond het geluid erbij ook vett van t wateren mooi beeld,thanx amigo dat je op me prikbord had gezet dat t filmpje erop stond,dikke xx en knuf
18th July 2011

Hey Royke, wat een omschakeling ineens zo te lezen, gelukkig heeft dit gebied wederom genoeg moois te bieden! Heel bijzonder dat filmpje met die schildpad! Compenseert de minder leuke ontmoetingen met oa de ratten! Geneet mer weer, het aftellen is begonnen he, nog 'n paar maandjes! x

Tot: 0.121s; Tpl: 0.059s; cc: 12; qc: 30; dbt: 0.0394s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb